Gå til innhold

DU som er lite fysisk aktiv i hverdagen,hva spiser du i løpet av en dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lite fysisk aktiv pga kronisk helse. Ønsker et bedre kosthold🙈 Er slank,men spiser for mye søtt. Trening orker jeg ikke. Ønsker ikke gå ned i vekt,men gjerne få en sunnere livvstil. Bare frukt istedenfor godteri klarer jeg ikke😅 Men....hva spiser DU i løpet av en dag? Jeg er dårlig på variere og. Går enten i kylling,supper eller brød mat føler jeg.😴

Anonymkode: 33d14...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser i stor grad:

Smoothies
Salat
Mye grønnsaker
Hummus og råkost
Quinoa-retter
Rent rødt kjøtt, fet og hvit fisk, egg
Havregrøt, brødmat, pasta osv, er ikke så ofte. 

Min hovedregel er å unngå prosessert mat så mye som mulig. Viktig å spise variert så man får i seg nok næringsstoffer :) 

Anonymkode: de328...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i knekkebrød, havregryn eller egg til frokost/lunsj. Av og til yoghurt og musli.

Middag er helst lagd fra bunnen. Mye vegetar, linser og slikt. Mye grønt, enten i gryter eller som tilbehør. Vi lager store porsjoner så vi kan fryse og ikke må lage daglig.

Søtt og snacks har jeg bare litt av i helga, ikke mye :) legger lett på meg pga helt inaktiv, så passer på porsjonsstørrelse hovedsaklig, og spiser så sunt jeg kan for å prøve å hjelpe kroppen mest mulig. Men er ikke fanatisk, har jeg lyst på pasta/pizza spiser jeg det, jeg trenger å ha noen gleder igjen i livet. Det skjer bare ikke daglig. 

Anonymkode: f2ab8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt kokt på hjemmelaget nøttemelk med kokosblomstsukker eller økologisk rørsukker (bedre enn hvit sukker med tanke på blodsukkerstigning.)Topper den med banan og hjemmelaget peanøttsmør:

Lunsj kan være en salat med bulgur/fullkorn couscous/linsepasta/quinoa,det jeg har grønt,protein i form av tofu/falafel/belgfrukter,en fett kilde i form av oliven/avocado,noe krønsj som frø/kjerner og en lett olje vinagrette

eller et par grove skiver med eks hummus/linsepostei/bønnepålegg toppet med tomat,agurk og spirer.

Middager er er gryter/curryer/supper/wok/pastaretter fra bunn av med plantebaserte proteinkilder   

Til kvelds slenger jeg sammen en smoothiebowl med hjemmelaget tahini granola og peanøttsmør.

Får jeg cravings på noe går det i frosne druer,varme eple biter med kokosblomstsukker og kanel,en liten skål med nicecream eller dadler fylt med peanøttsmør som jeg alltid har i fryseren.

Anonymkode: ef2db...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...