AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er lite fysisk aktiv pga kronisk helse. Ønsker et bedre kosthold🙈 Er slank,men spiser for mye søtt. Trening orker jeg ikke. Ønsker ikke gå ned i vekt,men gjerne få en sunnere livvstil. Bare frukt istedenfor godteri klarer jeg ikke😅 Men....hva spiser DU i løpet av en dag? Jeg er dårlig på variere og. Går enten i kylling,supper eller brød mat føler jeg.😴 Anonymkode: 33d14...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg spiser i stor grad: Smoothies Salat Mye grønnsaker Hummus og råkost Quinoa-retter Rent rødt kjøtt, fet og hvit fisk, egg Havregrøt, brødmat, pasta osv, er ikke så ofte. Min hovedregel er å unngå prosessert mat så mye som mulig. Viktig å spise variert så man får i seg nok næringsstoffer Anonymkode: de328...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Del Skrevet 30. oktober 2023 Her går det i knekkebrød, havregryn eller egg til frokost/lunsj. Av og til yoghurt og musli. Middag er helst lagd fra bunnen. Mye vegetar, linser og slikt. Mye grønt, enten i gryter eller som tilbehør. Vi lager store porsjoner så vi kan fryse og ikke må lage daglig. Søtt og snacks har jeg bare litt av i helga, ikke mye legger lett på meg pga helt inaktiv, så passer på porsjonsstørrelse hovedsaklig, og spiser så sunt jeg kan for å prøve å hjelpe kroppen mest mulig. Men er ikke fanatisk, har jeg lyst på pasta/pizza spiser jeg det, jeg trenger å ha noen gleder igjen i livet. Det skjer bare ikke daglig. Anonymkode: f2ab8...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Del Skrevet 30. oktober 2023 Havregrøt kokt på hjemmelaget nøttemelk med kokosblomstsukker eller økologisk rørsukker (bedre enn hvit sukker med tanke på blodsukkerstigning.)Topper den med banan og hjemmelaget peanøttsmør: Lunsj kan være en salat med bulgur/fullkorn couscous/linsepasta/quinoa,det jeg har grønt,protein i form av tofu/falafel/belgfrukter,en fett kilde i form av oliven/avocado,noe krønsj som frø/kjerner og en lett olje vinagrette eller et par grove skiver med eks hummus/linsepostei/bønnepålegg toppet med tomat,agurk og spirer. Middager er er gryter/curryer/supper/wok/pastaretter fra bunn av med plantebaserte proteinkilder Til kvelds slenger jeg sammen en smoothiebowl med hjemmelaget tahini granola og peanøttsmør. Får jeg cravings på noe går det i frosne druer,varme eple biter med kokosblomstsukker og kanel,en liten skål med nicecream eller dadler fylt med peanøttsmør som jeg alltid har i fryseren. Anonymkode: ef2db...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå