BareMegAlene Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Hei Jeg skal reise i desember i 3 uker og lurer på om jeg skal slå av alt strøm( gulvvarme bad, ovner rundt om i huset osv) Har aldri reist i en kaldt måned og har ikke hatt på disse tingene, de har pleid å være av. Lurer på om faren ved å ha disse av i en kald måned? Bor i tomannsbolig. Hvorda jeg bor i 1etg, noen bor i 2etg. Mens kjelleren er felles(bod og vaskerom etc,ingen bor her så det er vanske kaldt). Hva ville dere sørget for?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 BareMegAlene skrev (3 minutter siden): Hei Jeg skal reise i desember i 3 uker og lurer på om jeg skal slå av alt strøm( gulvvarme bad, ovner rundt om i huset osv) Har aldri reist i en kaldt måned og har ikke hatt på disse tingene, de har pleid å være av. Lurer på om faren ved å ha disse av i en kald måned? Bor i tomannsbolig. Hvorda jeg bor i 1etg, noen bor i 2etg. Mens kjelleren er felles(bod og vaskerom etc,ingen bor her så det er vanske kaldt). Hva ville dere sørget for? Varmekabler skal vel ikke skrus av i det hele tatt. Er lurt å ha på noe varme. Vet ikke hvor godt isolert boligen din er, men å skru av alt virker ikke som noe lur idé. Senk heller temperaturen en del, men la noe varme være på Anonymkode: 5c5f5...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Du må la det være på litt varme når du reiser bort om vinteren. Sprukne rør er dyrt, og du kommer ikke til å få alt dekket av forsikringen. Varmekablene kan du sette på lavt, det samme med panelovner rundt i huset. Anonymkode: 7be87...e80 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg hadde beholdt 15 grader i leiligheten/ huset. Anonymkode: ac446...59e 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har en leilighet som jeg ikke bor i hele året. På vinteren når jeg ikke er der, så senker jeg temperaturen til rundt til 10-15 grader. Varmekablene på badet står på det samme om jeg er der eller ikke. Anonymkode: 05fec...d16 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Det dummeste du gjør, er å skru av all varme. Da er risikoen at du kommer hjem til sprukne rør, vannlekkasje også videre.... NOE varme må stå på, men du trenger ikke 30+++ grader i huset når du er borte. Alt burde være på 15 grader minimum. Har du planter i huset ditt, så dør de også om de blir for kaldt. Anonymkode: 00ea4...4b3 1
BareMegAlene Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg tenker da på gnist og strømfeil osv som kan forårsake brann. Derfor denne ideen om å skru av alt. Ang sprukne rør, så har vi da samme rør som oppe? Eller? Fordi de er hjemme.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 BareMegAlene skrev (På 30.10.2023 den 8.34): Jeg tenker da på gnist og strømfeil osv som kan forårsake brann. Derfor denne ideen om å skru av alt. Ang sprukne rør, så har vi da samme rør som oppe? Eller? Fordi de er hjemme. Rør som fryser kan sprekke. Når du skrur av all varme kan rørene fryse, og dermed sprekke. Når det blir varmet opp har du en diger vannlekkasje. Dette advares det om hvert år. Hvis du tror varmeovnene dine skal ta fyr må du kjøpe nye ovner. Hvis det er det elektriske anlegget du er redd for bør du få en elektriker på befaring. Anonymkode: 7be87...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå