AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Hvilke klær bruker dere og barna i slalåmbakken? Vi er helt ny på dette. Jeg sto mye på ski for 20 år siden men nå har vi mulighet til å låne hytte på fjellet hele vintersesongen så da må vi lære oss litt på nytt. Barna kan ikke stå på ski. Er gutter på 8 og 12 år. Anonymkode: b7a7e...44a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Ungene har vanlig boblejakke og boblebukse. Vanlig vintertøy med andre ord. Eldste er 10 år. Anonymkode: fcc7e...7c3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ungene har vanlig boblejakke og boblebukse. Vanlig vintertøy med andre ord. Eldste er 10 år. Anonymkode: fcc7e...7c3 Oki. Takk for svar! Ts Anonymkode: b7a7e...44a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Nå er jeg voksen men det vanlige er vel ullundertøy, eventuelt mellomlag i tykkere ull eller fleece, og så alpintbukse med seler + jakke. Det ytterste bør tåle litt regn så man ikke blir våt om man setter seg litt ned i snøen eller det er litt vått i heisen, eller hvis det snør. Alpintsokker (sånne som går litt opp på leggen) eventuelt tynne ullsokker inni om det er veldig kaldt. Hals (gjerne i ull siden den gjerne blir fuktig, eventuelt med en av fleece utenpå de kaldeste dagene), gode votter og hansker (Hestra har feks gode), buff eller tynn lue under hjelmen. Anbefaler å feste votter/hansker i håndledd eller jakka (med sånne man kjøper til det) så man ikke mister dem om man tar dem av i heisen feks. Hjelm! Skjønt at det har blitt veldig vanlig med ryggplate også, det er jo supert Da jeg var ung brukte vi bare det når vi kjørte renn. Men ville absolutt forsøkt å få ungene til å bruke det. Anonymkode: e5271...04f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 Tynn balaclavalue kan også funket fint under hjelm, kan supplere med en tykkere hals utenpå Men ikke tykk lue under hjelm. Skal man være timesvis i bakken er det veldig greit med gode klær. Man sitter jo gjerne en del stille i heisen også så man blir fort litt kaldere enn om man går på langrenn feks. Så jeg synes det er verdt å kjøpe litt grei kvalitet og at man har ull innerst. Anonymkode: e5271...04f
fru sp Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Så gøy! Barna lærer kjapt. Går evt an å investere i en time m instruktør. Jeg har lært både venner og deres barn å stå slalom, vært gøy og alle står fortsatt. Ta på ull og vanlig vinterklær. Og hjelm til både barn og voksne! De vi har nå trengs ikke lue under, men hals er lurt. Kan være kaldt, særlig i heisen. Kos dere i vinter⛷️🎿 lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Det kommer helt an på temperaturen. Der vi har hytte kan det variere mellom -20 og +10 grader i bakken, og det er ofte mye vind på toppene. Alltid ullundertøy, ett til to mellomlag i ull eller fleece, slalombukse, boblejakke, tynn ullue under hjelmen, votter/hansker og ullhals, ev skimaske på de kaldeste mest vindfulle dagene. Anonymkode: cb15c...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå