Gå til innhold

Behagelig pianomusikk

Anbefalte innlegg

Gjest Ava Adore
Skrevet

Noen som har forslag til behagelig og fin pianomusikk?

-Ava Adore

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...

Richard Claydermann har vel noen "svisker"..

"Til Ludvig" av Anita Skorgan

Tittelsporet til "Forest Gump" er kjempefin!

Hvis du liker mer klassisk musikk er det MASSE "behagelig" å velge i,

eks "Til Elise" av Beethoven, "Våren" av Grieg - det VRIMLER av sanger, egentlig!

Oppsøk et bibliotek med musikkavdeling så får du sikkert masse råd og tips! :)

Skrevet

Pianomusikken til Chopin, Liszt, Grieg eller Mozart kan jo være noen steder å starte!

Gjest Anerikke
Skrevet

Dave Brubeck!!!

Kan godt henge meg på anbefalingene over her, men hvis du har lyst til å prøve noe litt nyere?

Fantastisk dyktig! Rett og slett behagelig og morsom musikk. Han spilte til "Knøttene" blandt MYE annet!!!

Skrevet

Filmmusikken til "The Piano". Mye fint der!

:)

Skrevet

*følger med på tråden og skriver opp tips ;) *

Skrevet
Rachmaninov :)

Det skulle jeg også foreslå. Pianokonsert nr 2 og nr 3 er nydelige.

Skrevet

- Tord Gustavsson: The Trio (rolig jazz, behagelig til rødvin og middag med venner)

- Leif Ove Andsnes (klassisk)

- Charlie Haden: Night in the city (behagelig og rolig, gjerne til rødvin)

- Gisle Børge Styve (han i Beat for Beat) har gitt ut noe der han spiller piano...har ikke hørt den men..

- Bill Evans (jzz, mye av det rolig og raffinert)

Gjest Chamomille
Skrevet
Filmmusikken til "The Piano".  Mye fint der!

:)

:Nikke:

Tittelsporet til the piano er nydelig.

Gjest Aurélie
Skrevet

Kendell Linh Healy. Absolutt nydelig pianomusikk. Albumet heter Living The Drama.

Skrevet

Jim Brickman har mye pianomusikk om jeg ikke husker feil. Har aldri hørt noe fra han selv, men har en venninne som hørte en del på han.

Gjest Ava Adore
Skrevet

Takk for svar! Richard Clyderman var ikke helt min smak, filmmuiskken til The Piano har jeg lastet ned, likeså Rachmaninov. Skal sjekke ut de andre tipsene.

Ava Adore

Skrevet
Takk for svar! Richard Clyderman var ikke helt min smak, filmmuiskken til The Piano har jeg lastet ned, likeså Rachmaninov. Skal sjekke ut de andre tipsene.

Ava Adore

Sjekk ut "Night in the city" med Charlie Haden ;)

Skrevet
Yanni har også mye mye fint.

Yanni?! :overrasket: Er ikke det eks'en til Krystle i Dynastiet, han med det halvlange håret som spilte gitar da?

Skrevet

Hehe, det vet jeg ikke. Men han lager iallfall pianomusikk. Søk på Yanni på nettet, så finner du garantert noen fine melodier. F. eks Yanni - Almost a Whisper, og Drum Solo.

Skrevet

Eller "han"? Hva er det jeg sier, er ikke sikkert det er en mann heller. Det er iallfall en gruppe, eller et artistnavn. Jeg fant det på en litt eldre sånn relaxation CD, så søkte jeg på LimeWire og fant masse musikk av samme artisten (altså, Yanni) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...