Gå til innhold

Valp liker ikke å dusje. Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gjøre det då lite skummelt som mulig. Jeg har også passe temperatur på vannet. Valpen hyler som bare juling. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet, men etter vi er ferdig er hun glad og leken når vi tørker henne med håndkle. 🥺

Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre henne vandt til å dusje. Jeg dusjer henne ikke ofte (jeg vet at man ikke trenger det så ofte). Jeg har hatt henne i seks uker og dusjer henne tre ganger. I dag var hun skitten med jord, så måtte dusje henne. Vi har dessverre ikke badekar. Jeg prøvde en liten balje og kopp sist gang men det hjalp ikke noe særlig. 

Anonymkode: 18c7d...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine likte ikke underlaget og liker å stå på håndkle. Masse godbiter og tiden til hjelp. 

Anonymkode: 0d2ae...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mine likte ikke underlaget og liker å stå på håndkle. Masse godbiter og tiden til hjelp. 

Og korte økter. Avbryt heller før du er ferdig for å gjøre det fort og lystbetont 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hmm… kan prøve, men hun elsker å snike seg inn i dusjen og drikke fra sluket ellers. 🙈 Hvis jeg ligger dusjhodet på gulvet med litt svakheter stråle, så kommer hun og drikker. 
Det er først når hun blir våt at helvete bryter løs. Hun klatrer opp på meg for å komme seg vekk fra gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm… kan prøve, men hun elsker å snike seg inn i dusjen og drikke fra sluket ellers. 🙈 Hvis jeg ligger dusjhodet på gulvet med litt svakheter stråle, så kommer hun og drikker. 
Det er først når hun blir våt at helvete bryter løs. Hun klatrer opp på meg for å komme seg vekk fra gulvet. 

Jeg ville tatt det veldig gradvis. Start rett før det punktet hvor hun reagerer. Dusj henne f.eks bittelitt på en labb, fjern dusjen og gi godbit. Gjenta det samme helt til hun ikke reagerer på det lenger. (Reagerer hun kraftig så må du starte på et tidligere ledd i prosessen). 

Når hun er ok med å få litt vann på ene labben, dusj litt lenger eller litt lenger oppe, fjern dusjen og gi godbit. Gjenta til hun ikke lenger reagerer på et osv.

Ha korte økter, gå frem sakte og belønn godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...