AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Skal prøve å gjøre denne kort. Samboeren min har over lengre tid mast om at hun vil ha en bikkje. Jeg har vært skeptisk da jeg har sett for meg at det ville bli et levende helvete med røyting, bjeffing og mas. Men jeg ga til slutt etter og nå har vi fått en ufyselig valp i hus. Driting og pissing i alle kroker av leiligheten, uling og bråk til alle døgnets tider. Jeg kjenner at jeg allerede er kraftig lei av denne kjøteren. Samboer mener jeg klager og må ta meg sammen, men jeg klarer snart ikke beherske meg lenger. Jeg går rundt og er konstant forbanna, og holder på å rive ned veggene hjemme. I dag ble jeg vekt helt vanvittig tidlig av sikling og bjeffing ut av en annen verden. Det var ikke en god morgen for å si det sånn, og det holdte på å svartne for meg. Har noen tips til håndtering av dette? Bikkja er helt ustyrlig og har ingen grenser overhodet. Samboeren min er så glad og opptatt av dette beistet, men det samme kan ikke sies om meg. Lurer litt på om forholdet kommer til å holde hvis dette er hverdagen jeg må forholde meg til. Anonymkode: c75fe...65e 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Tja, de er jo ikke valper for evig. Men hvorfor si ja til hund når du ikke mente det.. Jaja. Anonymkode: c8e3d...264 30 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 29. oktober 2023 Mitt beste tips er vel at du aldri får barn 😅 Anonymkode: 023f6...3fb 56 1 34
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Valpe- og unghundtiden er kaos for det fleste. Men jeg tror det å endre holdningen din er vanskeligere å enn å endre hunden. Anonymkode: d5f47...e13 21 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 Har hatt veldig mange valper opp gjennom årene og tenker med en gang at du overdriver noe vanvittig fordi dette er noe du i utgangspunktet ikke ønsker. Valpetiden kan være noe herk, men det går over. Siden du har gått med på dette har du vel også tenkt at du må ta din andel av ansvaret i det hele, eller i det minste velge å stå i det. Men om en valp får deg til å revurdere forholdet så burde du gjøre samboeren din en tjeneste å dra, holdningen din til det hele er skikkelig ufyselig. Anonymkode: ce622...66e 26
Sofakona Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 For det første dere må ut med valpen hver gang etter den har spist,lekt, sovet etc .det vil si mange turer ut i løpet av dagen. Og 2-4 ganger i løpet av natten. Dere må følge med hele tiden. Ellers vil den begynne å tisse og bæsje inne. Valp krever mye, dere må aktiveres den...gå tur. Den vil bite i mye..dere må lære den å være i bur .. etterhvert være alene. Har din samboer faktisk lest seg opp i det å ha valp? Og valgt riktig rase i forhold til hva dere liker og driver med? 19 1 5
Crazydoglady Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Bare å flytte ut med en gang. Bedre for alle. 8 4
Anonymbruker*** Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Som du skriver akkurat i dette innlegget høres det ut som enten forholdet eller hunden må ryke. Valper er kaotiske og uregjerlige. Selvfølgelig har man ikke kontroll på en valp på noen uker på den måten man har kontroll på en eldre hund. Om du så klarer å beherske deg og ikke kjefte eller være for hard mot hunden må det bli en utfording om du hater skapningen samboeren din er glad i. Jeg vet jeg ikke kunne vært i forhold med noen med slike holdninger til hund. 12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Det høres ut som at du har et aggresjonsproblem, og hvis du tror du er til fare for hunden eller samboeren må du jo flytte ut. Det er også hjelp å få for slikt. Et tips er å ikke få barn når du blir SÅ sint pga en valp. Anonymkode: 6c2aa...cc6 24 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Det tok ca ett år før jeg klarte å like vår hund. Angret hver dag, valpeperioden var mye verre enn å ha et spedbarn! Men nå kunne jeg ikke vært foruten, lydig og veldressert og mye, mye roligere - men det har tatt tid og mye jobb. Anonymkode: 1294f...23f 3 1
Mt3 Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Tror du enten må flytte ut eller bare trekke pusten veldig dypt inn og bare bestemme deg for å gjøre det beste utav situasjonen. Valpen er håpløs akkurat som valper er til å begynne med, en må være på hele tiden for å få den renslig, trygg og etterhvert lydig. Og så lenge din samboer som maste seg til valpen tar størstedelen av ansvaret og arbeidet, så må du klare å la være å surmule og trasse som en liten drittunge. 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 Derfor er jeg kattemenneske. Hunder er herlige når de er voksne og ferdig oppdratt, men hjelpe meg, valper er ikke for pyser. Du får enten bite tennene sammen, eller flytte på hybel i 1-2 år. p.s ikke la sinnet gå ut over valpen!! Anonymkode: d42b7...91b 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal prøve å gjøre denne kort. Samboeren min har over lengre tid mast om at hun vil ha en bikkje. Jeg har vært skeptisk da jeg har sett for meg at det ville bli et levende helvete med røyting, bjeffing og mas. Men jeg ga til slutt etter og nå har vi fått en ufyselig valp i hus. Driting og pissing i alle kroker av leiligheten, uling og bråk til alle døgnets tider. Jeg kjenner at jeg allerede er kraftig lei av denne kjøteren. Samboer mener jeg klager og må ta meg sammen, men jeg klarer snart ikke beherske meg lenger. Jeg går rundt og er konstant forbanna, og holder på å rive ned veggene hjemme. I dag ble jeg vekt helt vanvittig tidlig av sikling og bjeffing ut av en annen verden. Det var ikke en god morgen for å si det sånn, og det holdte på å svartne for meg. Har noen tips til håndtering av dette? Bikkja er helt ustyrlig og har ingen grenser overhodet. Samboeren min er så glad og opptatt av dette beistet, men det samme kan ikke sies om meg. Lurer litt på om forholdet kommer til å holde hvis dette er hverdagen jeg må forholde meg til. Anonymkode: c75fe...65e VALP er mer krevende enn en baby som regel! Her høres det ut som om denne valpen ikke burde vært hos dere😞 Stakkars valp! Verste jeg hører er mennesker som skaffer seg dyr uten å tenke på ansvaret. Anonymkode: 8a98e...cf1 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som at du har et aggresjonsproblem, og hvis du tror du er til fare for hunden eller samboeren må du jo flytte ut. Det er også hjelp å få for slikt. Et tips er å ikke få barn når du blir SÅ sint pga en valp. Anonymkode: 6c2aa...cc6 Ja stakkars valp😩 Anonymkode: 8a98e...cf1 5
Morten1 Skrevet 29. oktober 2023 #15 Skrevet 29. oktober 2023 Kan samboeren din noe om hund og rasen da? Eller er hun en som bare synes de er søte og må få gjøre som de vil? Ettersom samboer har mast seg til hund går jeg utifra at hun som må vaske opp etter den, gå tur og kurse den? 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): VALP er mer krevende enn en baby som regel! Nei! Men jeg er glad jeg ikke har bikkje, uansett. Det er et stort ansvar som man må være klar for. Anonymkode: 01694...187 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Skrevet 29. oktober 2023 Du får prøve å oppdra valpen du da, du har jo sagt ja til å få den i hus og hvis du ikke er fornøyd med damas oppdragelse så må du i det minste orke å gjøre et forsøk selv. Ellers er det jo bare å be henne velge mellom deg og bikkja. Hadde aldri vært sammen med en mann som ikke liker valper engang, for meg høres du helt psykopat ut. Anonymkode: 8a622...24b 7
Blåttvann Skrevet 29. oktober 2023 #18 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal prøve å gjøre denne kort. Samboeren min har over lengre tid mast om at hun vil ha en bikkje. Jeg har vært skeptisk da jeg har sett for meg at det ville bli et levende helvete med røyting, bjeffing og mas. Men jeg ga til slutt etter og nå har vi fått en ufyselig valp i hus. Driting og pissing i alle kroker av leiligheten, uling og bråk til alle døgnets tider. Jeg kjenner at jeg allerede er kraftig lei av denne kjøteren. Samboer mener jeg klager og må ta meg sammen, men jeg klarer snart ikke beherske meg lenger. Jeg går rundt og er konstant forbanna, og holder på å rive ned veggene hjemme. I dag ble jeg vekt helt vanvittig tidlig av sikling og bjeffing ut av en annen verden. Det var ikke en god morgen for å si det sånn, og det holdte på å svartne for meg. Har noen tips til håndtering av dette? Bikkja er helt ustyrlig og har ingen grenser overhodet. Samboeren min er så glad og opptatt av dette beistet, men det samme kan ikke sies om meg. Lurer litt på om forholdet kommer til å holde hvis dette er hverdagen jeg må forholde meg til. Anonymkode: c75fe...65e Valpetrening hos en profesjonell! 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #19 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal prøve å gjøre denne kort. Samboeren min har over lengre tid mast om at hun vil ha en bikkje. Jeg har vært skeptisk da jeg har sett for meg at det ville bli et levende helvete med røyting, bjeffing og mas. Men jeg ga til slutt etter og nå har vi fått en ufyselig valp i hus. Driting og pissing i alle kroker av leiligheten, uling og bråk til alle døgnets tider. Jeg kjenner at jeg allerede er kraftig lei av denne kjøteren. Samboer mener jeg klager og må ta meg sammen, men jeg klarer snart ikke beherske meg lenger. Jeg går rundt og er konstant forbanna, og holder på å rive ned veggene hjemme. I dag ble jeg vekt helt vanvittig tidlig av sikling og bjeffing ut av en annen verden. Det var ikke en god morgen for å si det sånn, og det holdte på å svartne for meg. Har noen tips til håndtering av dette? Bikkja er helt ustyrlig og har ingen grenser overhodet. Samboeren min er så glad og opptatt av dette beistet, men det samme kan ikke sies om meg. Lurer litt på om forholdet kommer til å holde hvis dette er hverdagen jeg må forholde meg til. Anonymkode: c75fe...65e Jeg var den som ville ha hund hos oss, og sambo var den som gav etter. Det betyr at jeg har vært oppe om nettene, ute på tur, klippet klør, vasket spy, vært på hundekurs. Fremdeles klager sambo over at jeg ikke er flink nok til å støvsuge. En valp er krevende. Noen mer enn andre. En voksen hund er også krevende, men på litt andre måter. Valpen er ikke født med grenser, og den lærer ikke grensene den første uka. Det første året vil det være forskjellige faser, framskritt og tilbakefall. Men om man er tålmodig og standhaftig så vil en 1-årig hund ha lært mye og være ivrig på å please eieren. Han vil fremdeles være vill og leken og impulsiv. Min er 3 år og jeg venter enda på at han skal roe seg litt. Ganske lydig. Anonymkode: f8b6b...10e 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #20 Skrevet 29. oktober 2023 Morten1 skrev (13 minutter siden): Kan samboeren din noe om hund og rasen da? Eller er hun en som bare synes de er søte og må få gjøre som de vil? Ettersom samboer har mast seg til hund går jeg utifra at hun som må vaske opp etter den, gå tur og kurse den? Jo da, hu fant en sånn gneldrebikkje hu absolutt skulle ha. Hun er helt opphengt i den, men jeg orker nesten ikke se på den for å være ærlig. Den pissa faen meg i en ganske ny sofa også, så den er totalt umulig å holde styr på for å si det mildt. Virker ikke som kjøteren liker meg spesielt godt heller, den biter jo og gnager på alt mulig. Anonymkode: c75fe...65e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå