AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Har tidlig ultralyd kommende uke og er livredd for at de skal finne noe skummelt, eller at jeg har hatt en MA Var ikke sånn sist i det hele tatt, og selv om det var litt nervepirrende så gledet jeg meg mest. Nå er jeg knallnervøs, leser jo så mye forskjellig her inne. Men som regel går det vel bra? Anonymkode: 2ef77...f58 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Slik var jeg også da jeg ble gravid med nummer to. Hadde følelsen fra uke 4-5 og den ga ikke slipp, selv ikke da jeg fikk se bankende hjerte i uke 6. På ultralyd i uke 11 hadde hjertet stoppet og det var en MA… Hadde hele tiden en følelse av at noe var galt. Håper ikke at dette er tilfelle for deg, men magefølelsen skal man aldri kimse av. Er gravid på nytt, men er nå redd for å oppleve det samme igjen Anonymkode: fd2b3...b8d
Tjoheiii Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg var også mye mer nervøs i andre svangerskapet. Tror det er naturlig, nå er du jo allerede en mamma og vet hva du kan miste (jeg sier ikke at man ikke kan bli knyttet til barnet som førstegangsmor heller men for meg opplevdes det sånn ). For meg ble det lettere først når jeg begynte å kjenne spark hver dag❤️
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Har det likt. Er i uke 17 med nr 2. Det handler nok om at man nå vet hva sluttresultatet faktisk blir. Et barn man blir utrolig glad i. Før man ble mor hadde man jo ikke begrep om hva det innebar. Da var liksom bare alt spennende og man fulgte grundig med uke til uke 😅 Jordmor sa til meg at det var helt normalt og noe hun hørte ofte av andregangsfødende. Anonymkode: 3b575...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Tjoheiii skrev (11 timer siden): Jeg var også mye mer nervøs i andre svangerskapet. Tror det er naturlig, nå er du jo allerede en mamma og vet hva du kan miste (jeg sier ikke at man ikke kan bli knyttet til barnet som førstegangsmor heller men for meg opplevdes det sånn ). For meg ble det lettere først når jeg begynte å kjenne spark hver dag❤️ Det er litt feil å si, for du vet ikke hva du kan miste før du har mistet det. Anonymkode: 3668e...bf1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har det helt likt. Er førstegangsgravid og har ingen tidligere slike opplevelser. Jeg bare føler som deg at jeg leser om så mange tilfeller, og føler nesten det går oftere dårlig enn bra med alle «historier» som dukker opp om dagen. Jeg blir vettskremt🙊 er i uke 18 nå, og på alle 4 ultralydene jeg har vært på har alt sett kjempe bra ut. Likevel er jeg kjempe nervøs og gruer meg hver gang, tilfelle de oppdager noe man ikke ønsker. Kjempe slitsomt! Anonymkode: 6ecd2...3e7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg var mer nervøs for hver gang! Har tre barn. Den ene gangen det endte i spontanabort var jeg tvert imot rolig som skjæra på taket hele veien - og det var heller ikke spesielt tungt når jeg til slutt mista (uke 6, så veldig tidlig). Litt som om at det aldri var et «levende» embryo, og dermed hadde ikke hormonene vekket morsinstinktet heller 🫣 Anonymkode: 6186e...288
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er litt feil å si, for du vet ikke hva du kan miste før du har mistet det. Anonymkode: 3668e...bf1 Eh jo. Du vet jo hva du kan miste. Merkelig ting å si. Anonymkode: 2f1b7...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg hadde det helt likt med nummer to. Fullt kjør med NIPT, genetisk testing, EVITA-test, privat ultralyd omtrent annehver uke. Og vill angst for at noe skulle skje. Med første bare seilte vi gjennom. Husker jeg var redd for spontanabort da også, men ikke i samme grad som med nummer to. Anonymkode: 276d0...dcd
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er litt feil å si, for du vet ikke hva du kan miste før du har mistet det. Anonymkode: 3668e...bf1 Alle opplever det forskjellig Anonymkode: 83c12...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå