AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg jobber et sted der mange har jobbet i 20- 30 år, og ser at dette kan være både positivt og negativt. Føler selv at jeg blir utålmodig nå som det nærmer seg 10 år. Dette avhenger nok litt av bransje. Hva tenker du? Er man på sitt beste om man gror fast? Anonymkode: bee74...c1f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Hvorfor må man bytte jobb? Anonymkode: 67151...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 For lønns og utvikling muligheter bør man bytte arbeidsgiver etter omlag 3-5år. Altså relativt jevnlig. Synes også jeg får best person utvikling i form av kompetanse når jeg gjør det slik. Anonymkode: 75f3d...f08 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg vil si at dette er det som er ideelt i min bransje, for å få mest mulig lønn uten å fremstå som en jobbhopper. 1. jobb: 1-2 år 2. jobb: 1-3 år 3. jobb: 3-5 år 4. jobb+: 4-6 år Når du er 50 år pluss så er det greit om du jobber 10 år og mer på samme arbeidsplass. Anonymkode: 1f68d...a4e
Ullvott Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Fastgrodd handler mer om mentalitet enn om jobbskifte. Slutter man å være motivert, slutter man å være interessert i utvikling, slutter man å følge med på hva som skjer; ja da er man fastgrodd enten man skifter jobb eller ikke. Noen trenger å skifte arbeidsplass for å unngå å gro fast, mens andre har en egenmotivasjon som er sterkere enn som så. For å maksimere sin egen lønnsutvikling bør man skifte jobb jevnlig, men ikke alle jobber gir samme muligheter til lønnsutvikling uansett. Samtidig er det mer betenkelig med en 45- eller 50-årig jobbsøker som aldri har vært lenger enn 3-5 år noe sted enn om det er en 30-åring man står overfor. Endret 29. oktober 2023 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Det er nok litt forskjellig, men for min del så jobber jeg så lenge jeg trives. Trivsel foran lønn. Jeg har alt jeg trenger og da vil jeg bare kose meg når jeg er på jobb. Anonymkode: 81da6...7c3
Hengebuksvinet Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor må man bytte jobb? Anonymkode: Jeg har en variert jobb, men ser jo selv at jeg har godt av å flytte på meg innimellom. Byttet jobb for 3 år siden, etter å ha vært 9 år på samme sted, og føler meg rett og slett fornyet. Du blir også litt mer ydmyk av å være ny, opplever jeg. Kommer til å søke meg videre om 3 års tid. 1
Hengebuksvinet Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Ullvott skrev (6 minutter siden): Fastgrodd handler mer om mentalitet enn om jobbskifte. Slutter man å være motivert, slutter man å være interessert i utvikling, slutter man å følge med på hva som skjer; ja da er man fastgrodd enten man skifter jobb eller ikke. Noen trenger å skifte arbeidsplass for å unngå å gro fast, mens andre har en egenmotivasjon som er sterkere enn som så. For å maksimere sin egen lønnsutvikling bør man skifte jobb jevnlig, men ikke alle jobber gir samme muligheter til lønnsutvikling uansett. Samtidig er det mer betenkelig med en 45- eller 50-årig jobbsøker som aldri har vært lenger enn 3-5 år noe sted enn om det er en 30-åring man står overfor. Her er jeg litt uenig. Jeg har alltid vært utvilingsorientert og motivert i jobben min, men ser likevel at det kan være positivt med litt utskiftninger i et kollegie. Kommer sikkert an på hva du jobber med. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Etter snart 10 år i samme sted føler jeg at jeg må vekk.. stagnasjon er farlig. Anonymkode: e55d2...5f3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter snart 10 år i samme sted føler jeg at jeg må vekk.. stagnasjon er farlig. Anonymkode: e55d2...5f3 Samme her,kjente meg ferdig etter 9 år og er på let etter ny jobb. Flere på min arbeidsplass har vært der i 20 år++ og det merkes! De er fastkjørte og umotiverte,mange har stadig lange sykemeldinger og så jobber de 6 mnd før de blir sykemeldt på ny i 1 år osv. Anonymkode: 6ad03...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Når det kommer til lønnsutvikling så går det også an å finne arbeidsgivere som faktisk er villig til å gi deg økt lønn uten at du bytter jobb. Det er noe man bør tenke over når man velger jobb. Man bør finne en arbeidsgiver som lar deg gå opp i lønn om du øker produktiviteten din. Anonymkode: ed11f...27b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Når det kommer til lønnsutvikling så går det også an å finne arbeidsgivere som faktisk er villig til å gi deg økt lønn uten at du bytter jobb. Det er noe man bør tenke over når man velger jobb. Man bør finne en arbeidsgiver som lar deg gå opp i lønn om du øker produktiviteten din. Anonymkode: ed11f...27b Edit: Da slipper man stresset med å måtte bytte jobb kun for å gå opp i lønn. Anonymkode: ed11f...27b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 Jobbet 17 år på en plass. Har nå jobbet i 8 år på samme plass. Har lyst på noe nytt nå. Anonymkode: 32cfd...893
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Samme her,kjente meg ferdig etter 9 år og er på let etter ny jobb. Flere på min arbeidsplass har vært der i 20 år++ og det merkes! De er fastkjørte og umotiverte,mange har stadig lange sykemeldinger og så jobber de 6 mnd før de blir sykemeldt på ny i 1 år osv. Anonymkode: 6ad03...6eb Nå var jeg sykmeldt i en måned, var pga en stygg skade dessverre men er frisk og tilbake på jobb, men kjente det var godt å få denne jobben på avstand og tenke om det er noe jeg vil fortsette med. Og det vil jeg ikke, blir gal. Anonymkode: e55d2...5f3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 Er det evt. mulig å bytte avdeling/ansvarsområde som alternativ til å bytte jobb? Anonymkode: 38e50...b2c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå var jeg sykmeldt i en måned, var pga en stygg skade dessverre men er frisk og tilbake på jobb, men kjente det var godt å få denne jobben på avstand og tenke om det er noe jeg vil fortsette med. Og det vil jeg ikke, blir gal. Anonymkode: e55d2...5f3 Ugh, kjenner meg igjen. Og det er bare etter seks måneder i jobben 😅 Jeg leter etter noe nytt, men redd det blir vanskelig siden jeg er gravid. Holder ikke ut jobben frem til permisjon! Anonymkode: b2e77...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå