AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Del Skrevet 29. oktober 2023 Han bruker enormt mye penger på alkohol, faller og slår seg, må på legevakta, bruker mamma som sin personlige assistent og sykepleier, han bråker og spyr. Jeg har snakket med legen hans som vet alt, han tok lappen fra han en stund, men nå er det verre enn noen gang. Hva får man gjort? Er det bare å se på at han ødelegger mamma og dreper seg selv sakte? Anonymkode: 653c5...ef3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. oktober 2023 #2 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ingenting dessverre. Din mor bør flytte ❤️🩹 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Del Skrevet 29. oktober 2023 Alkohol er både en sykdom og et valg.. Ingen får tvunget han til å slutte... Din mor kan jo komme ut av det, men det må hun velge selv. Anonymkode: a71f5...80f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Del Skrevet 29. oktober 2023 Får ikke gjort noe før han selv vil innrømme og slutte. Din mor bør flytte. Anonymkode: 5ff4c...167 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 Råder deg å snakke med blå kors. Gjorde det selv når min far holdt på å drikke seg i hjel. Der kan du få gode råd til hvordan du kan håndtere det❤️ Anonymkode: 6fa53...f1f 7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har og gitt mamma grønt lys for å flytte, men hun sier at hvis hun gjør det, dør pappa. Og det tror jeg hun har helt rett i dessverre, så hun gjør det nok ikke. Ts Anonymkode: 653c5...ef3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. oktober 2023 #7 Del Skrevet 29. oktober 2023 Dessverre er det ikke noe du kan gjøre, og din mor velger bli og la seg bruke - det er vondt å innse, men alkoholisme er en sykdom, en man ikke kan tvinge noen til å søke behandling for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ingen verdens ting. Ikke slit deg ut ved å prøve. Jeg har selv vært rusavhengig og ble først rusfri da jeg innså at jeg hadde brukt opp rusen. Vært rusfri i 6,5 år. Anonymkode: 376b4...8ab 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Del Skrevet 29. oktober 2023 Du kan ikke gjøre noe, du kan ikke forandre eller hjelpe de som ikke vil ha hjelp. Anonymkode: dbc55...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Del Skrevet 29. oktober 2023 Du kan ikke gjøre noe dessverre. Anonymkode: a158d...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ingenting å gjøre. Min mor drakk seg til døde. Jeg fant henne død på sofaen. Det var oppkast og vinflasker og søl rundt henne Anonymkode: 1d52f...154 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 29. oktober 2023 #12 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Ingenting kan du eller mor di gjøre. Dem må ville ta action selv. Mi mamma hadde alle instanser stående klar for å hjelpe henne, men hun måtte gjøre jobben. Når hun takket nei siste gang, ga jeg opp. Hun drakk seg til døde, og det var smertefull måte å dø på. Spydde og til slutt havnet hun i koma, før hun døde etter noen dager før vi fant henne. Det er nok pårørendene greie å skulle ta vare på sine, men det funker ikke dessverre. Ta vare på deg selv ❤️ Endret 29. oktober 2023 av Tingelling 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Del Skrevet 29. oktober 2023 Moren din må også tenke på sin egen psykiske helse, hun bør dra. Min mamma gjorde det, min får nådde da bunnen og klarte og snu det selv etterhvert. Er det bedre at familien må lide, man kan ikke redde et annet menneske. Det at man tenker noen dør hvis man går, det er tragisk men som mamma sa. Jeg sletter meg selv helt ut. Blir man så får dem ingen konsekvenser heller, alle rundt går på nåler og han vil bare forsette. Tenk dere om engang til. Snakk med blåkors om gode tips og råd. Anonymkode: 2412d...f0a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Del Skrevet 29. oktober 2023 Har du snakket med han? Når det skjedde med meg snakket vi søsken sammen med han og fortalte at vi var redd for at han skulle dø og at vi trengte han. Tok litt tid etter dette med litt opp og ned, men kom seg gradvis. Og han søkte hjelp til slutt og har komt seg ut av det. Anonymkode: 6fa53...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du snakket med han? Når det skjedde med meg snakket vi søsken sammen med han og fortalte at vi var redd for at han skulle dø og at vi trengte han. Tok litt tid etter dette med litt opp og ned, men kom seg gradvis. Og han søkte hjelp til slutt og har komt seg ut av det. Anonymkode: 6fa53...f1f Ja, masse, men han sier ingenting hver gang jeg tar det opp. Etter hvert sier han at jeg dikter og fantaserer og at han ikke drikker. At han sluttet for femten år siden og ikke har drukket en dråpe siden. Når jeg viser han lageret med tomme flasker, sier han det ikke er hans. Det er som å snakke til en vegg. Ts Anonymkode: 653c5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 29. oktober 2023 #16 Del Skrevet 29. oktober 2023 Hvor gammel er din far ? Trenger han pleie? Trenger han hjelp til å stelle seg, jke seg , få i seg mat osv ? I såfall så kan han faktisk få hjelp til å feks komme seg på sykehjem. Din far trenger hjelp også i pleiesitvasjoner å dette er en pleiesituvasjob som blir for voldsom for din mor!! Hør med legen din om dette kan være en mulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Del Skrevet 29. oktober 2023 avent skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er din far ? Trenger han pleie? Trenger han hjelp til å stelle seg, jke seg , få i seg mat osv ? I såfall så kan han faktisk få hjelp til å feks komme seg på sykehjem. Din far trenger hjelp også i pleiesitvasjoner å dette er en pleiesituvasjob som blir for voldsom for din mor!! Hør med legen din om dette kan være en mulighet? Han er i midten av 70-årene. Kanskje det kunne vært en ide faktisk. Han klarer seg ikke uten mamma… Ts Anonymkode: 653c5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. oktober 2023 #18 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han bruker enormt mye penger på alkohol, faller og slår seg, må på legevakta, bruker mamma som sin personlige assistent og sykepleier, han bråker og spyr. Jeg har snakket med legen hans som vet alt, han tok lappen fra han en stund, men nå er det verre enn noen gang. Hva får man gjort? Er det bare å se på at han ødelegger mamma og dreper seg selv sakte? Anonymkode: 653c5...ef3 hvis det er noen som kan snakke med han , så er det du...uten å skyve ansvaret for hans handlinger over på deg...ansvaret har han egen å alene..han må velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #19 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har ingen erfaringer eller råd, vil bare sende deg en varm klem 💕 Må være utrolig vondt å stå i 😢 Anonymkode: dc99b...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #20 Del Skrevet 29. oktober 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har og gitt mamma grønt lys for å flytte, men hun sier at hvis hun gjør det, dør pappa. Og det tror jeg hun har helt rett i dessverre, så hun gjør det nok ikke. Ts Anonymkode: 653c5...ef3 Eller, så når han den berømte rock bottom og tenker han trenger hjelp. Anonymkode: d8e06...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå