Gå til innhold

Brudd; to barn involvert snart 2 år og akkurat fylt 3. Hva vil familievernkontoret anbefale? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Det anbefales overalt at barna har en hovedforsørger - hvordan avgjøre hvem det er?

Anonymkode: 23d16...ac1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedforsørger er den personen som har tilbrakt mest tid med barna og stått for brorparten av det å dekke deres behov, det er ikke alltid mor men som regel siden hun har lengst permisjon og tradisjonelt sett er den som "tar seg av hjemmet" men for noen er det far som tar våkenetter, trøsting, bleieskift, barnehagekjøring, handling osv osv osv og som er den som barna helst søker til og trenger i hverdagen.. 

Anonymkode: 78875...b35

• Liker 2
Skrevet

Det må dere jo bli enige om selv, ikke gitt at det skal være mor eller far. Her ble det brudd da yngste var 2, vi hadde 60-40 fra start, det gikk fint, men det passer ikke nødvendigvis for andre barn. Tror mange prøver seg litt frem med antall overnattinger og rett og slett se hva som fungere best for dere i starten, så kan man øke etterhvert. 

Anonymkode: 4c682...f4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hovedforsørger er den personen som har tilbrakt mest tid med barna og stått for brorparten av det å dekke deres behov, det er ikke alltid mor men som regel siden hun har lengst permisjon og tradisjonelt sett er den som "tar seg av hjemmet" men for noen er det far som tar våkenetter, trøsting, bleieskift, barnehagekjøring, handling osv osv osv og som er den som barna helst søker til og trenger i hverdagen.. 

Anonymkode: 78875...b35

I vårt tilfelle har vi gjort alt 50/50 ca, derfor dette er så vanskelig.

Selv om alt har vært 50/50 mellom oss, betyr ikke det at den minste på 1,5 år er ok med 50/50 deling :(

Skrevet

Familievernkontoret skal være nøytrale og kommer mest sannsynlig bare til å be dere finne en løsning. Våre barn var 5 og 2 og vi gikk for 70/30, det var mest for at ungene skulle ha det så stabilt som mulig, pluss hans offshore-jobb. Nå er de tenåringer og velger selv å bo med meg 80-90% av tiden.  

Anonymkode: c1d20...064

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I vårt tilfelle har vi gjort alt 50/50 ca, derfor dette er så vanskelig.

Selv om alt har vært 50/50 mellom oss, betyr ikke det at den minste på 1,5 år er ok med 50/50 deling :(

Vi startet med 60/40 det anbefales ikke 50/50 til så små. Se litt på arbeidstider. Kan begge se dem litt hyppig hver uke feks , 1-2 overnattinger den helgen man ikke har barna, og en langhelg neste helg torsdag-mandag. Jeg og far har denne løsningen på vår 12 åring. Mand-onsdag hos meg, så far frem til fredag, dette er dem helgene han er hos meg, omvendt neste uke. 2 overnattinger den helgen du skal ha dem, og langhelg neste helg far skal ha. Da ser dem dere begge hyppig og slipper enten og være borte 10 dager eller borte over en uke. Jeg vet noen har 50/50 i den alderen men det anbefales litt seinere 

• Liker 1
Skrevet

Familievernkontoret har ingen makt. Dere må selv finne ut av det. FVK sin jobb er å veilede dere til en enighet. Barnets beste er ikke det de tenker mest på. En enighet for enighetens skyld er deres mål.

Anonymkode: f8ef8...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...