Gå til innhold

Vil vi få bedre rente på boliglånet ved sikkerhet i utleiebolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så jeg vurder å kjøpe bolig sammen med partneren min ( vi leier i dag ) . Jeg har fra før en bolig som jeg leier ut. Jeg vet at vi kan få høyre lån hvis jeg tar sikkerhet i boligigen jeg eier, men jeg egentlig mer interessert i om jeg kan bruke det for å få en bedre boliglånsrente ? Kan jeg det ? 

Anonymkode: 90d2f...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: d6d76...4cd

• Liker 1
Skrevet

Regnet nesten med det, men ville sjekke, takk for svar, 

Skrevet

Du får ikke høyere lån eller rimeligere renter om du har en sekundærbolig du leier ut eller ikke har lån på. Jeg har prøvd. De regner kun med sikkerhet i din primærbolig og din lønnsinntekt.

Anonymkode: c1ae1...a83

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får ikke høyere lån eller rimeligere renter om du har en sekundærbolig du leier ut eller ikke har lån på. Jeg har prøvd. De regner kun med sikkerhet i din primærbolig og din lønnsinntekt.

Anonymkode: c1ae1...a83

Ok. Greit å vite.  Jeg har noen foreldre som jeg kan spørre om å være kausjonister hvis dette vil gi bedre rente, men jeg mistenker at jeg kun vil kunne bruke dette for å få høyre lån og ikke bedre rente ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ok. Greit å vite.  Jeg har noen foreldre som jeg kan spørre om å være kausjonister hvis dette vil gi bedre rente, men jeg mistenker at jeg kun vil kunne bruke dette for å få høyre lån og ikke bedre rente ? 

Renten avgjøres av helt andre faktorer, som f.eks bredde og hvor mye innskudd du har i banken. Er du totalkunde, dvs: du har mye innskudd i banken, høye lån og forsikringene dine i samme bank så kan du få høyere rente.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Renten avgjøres av helt andre faktorer, som f.eks bredde og hvor mye innskudd du har i banken. Er du totalkunde, dvs: du har mye innskudd i banken, høye lån og forsikringene dine i samme bank så kan du få høyere rente.

*Lavere rente mente jeg.

Skrevet

Helt andre faktorer som avgjør rente. Det du nevner kan avgjøre størrelsen på lånet.

Anonymkode: 9a82f...d71

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig vil man få bedre rente. Her er en prisoversikt fra Bulder. Om du bruker den gamle utleieboligen som egenkapital vil total belåningsgrad på nytt hus gå ned, og da får man bedre rente. 

image.png.a9b53156ccd50ed3b32a00b3971d82ca.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...