Gå til innhold

Mycoplasma genitalium, freaker ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, jeg har mycoplasma i underlivet og er livredd. 

Jeg har hatt underlivsplager en stund, og sleit med rar utflod. Har alltid trodd at det var sopp eller bakteriell vaginose, men hver gang jeg dro til legen testet jeg negativt for disse. Har også testet negativt for klamydia og gonore. 

For to uker siden valgte jeg å dra til privat gynekolog fordi jeg var så lei av utfloden og ville løse dette problemet. Heldigvis gjorde gynekologen en mer grundig sjekk, og det ble påvist mycoplasma. Har fått antibiotika (Moxifloxacin) og skal bruke det i 7 dager. Håper virkelig at jeg blir kvitt dette på første forsøk, men har hørt at man kan trenge flere runder med kur... Så jeg vil gjerne høre fra dere som har hatt det og har blitt fort frisk etter behandling 😔 har så mye angst rundt dette, jeg vet ikke engang hvor lenge jeg har gått rundt med denne bakterien. I tillegg koster en kur ca 900kr, så håper virkelig at det er verdt det. 

Anonymkode: 78190...99f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg går helt fint. Jeg har veldig mange venninner som hadde mykoplasma i løpet av studietiden, de fikk antibiotika og ble kvitt det. Også lærte de seg å bruke kondom selvfølgelig. Ikke stress. 

Anonymkode: b0ded...b91

• Liker 2
Skrevet

Pust det går bra.

De aller fleste får en eller annen sexsykdom iløpet av livet.

PUST. Det er ingenting å være redd eller lei seg for.

Det går over!

Anonymkode: be149...bf4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Som tittelen sier, jeg har mycoplasma i underlivet og er livredd. 

Jeg har hatt underlivsplager en stund, og sleit med rar utflod. Har alltid trodd at det var sopp eller bakteriell vaginose, men hver gang jeg dro til legen testet jeg negativt for disse. Har også testet negativt for klamydia og gonore. 

For to uker siden valgte jeg å dra til privat gynekolog fordi jeg var så lei av utfloden og ville løse dette problemet. Heldigvis gjorde gynekologen en mer grundig sjekk, og det ble påvist mycoplasma. Har fått antibiotika (Moxifloxacin) og skal bruke det i 7 dager. Håper virkelig at jeg blir kvitt dette på første forsøk, men har hørt at man kan trenge flere runder med kur... Så jeg vil gjerne høre fra dere som har hatt det og har blitt fort frisk etter behandling 😔 har så mye angst rundt dette, jeg vet ikke engang hvor lenge jeg har gått rundt med denne bakterien. I tillegg koster en kur ca 900kr, så håper virkelig at det er verdt det. 

Hvorfor har du angst? Selvsagt kjipt med soi, men mycoplasma er vel den mest bagatellmessige man kan få. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Pust det går bra.

De aller fleste får en eller annen sexsykdom iløpet av livet.

PUST. Det er ingenting å være redd eller lei seg for.

Det går over!

Anonymkode: be149...bf4

Tusen takk🥺

Skrevet
2 hours ago, Topper og daler said:

Hvorfor har du angst? Selvsagt kjipt med soi, men mycoplasma er vel den mest bagatellmessige man kan få. 

Engstelig fordi jeg må bruke en ganske sterk antibiotika (som resulterte med mange bivirkninger allerede ved første dose) og redd for å ikke bli kvitt bakterien..😔

Skrevet
Topper og daler skrev (2 timer siden):

Ubehandlet mycoplasma kan føre til sterilitet 

Anonymkode: b7c0b...61d

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har et inntrykk av at man sier det om alle soi, men rent statistisk - hvor sannsynlig er det? Vil tippe sjansen for det er veldig liten. 

Endret av Topper og daler
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du blander med klamydia. Mykoplasma gir ikke infertilitet og er dermed ikke regnet som allmennfarlig smittsom sykdom. Dette er grunnen til at man må betale for behandling selv. Ved sykdommer som regnes som allmennfarlige/gir infertilitet får man gratis behandling

Anonymkode: 11944...1c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (6 minutter siden):

Har et inntrykk av at man sier det om alle soi, men rent statistisk - hvor sannsynlig er det? Vil tippe sjansen for det er veldig liten. 

Du sprer farlig desinformasjon! Svært mange kjønnssykdommer fører til sterilitet dersom det ikke blir behandlet i tide. Det er derfor en tragedie med mange nordmenns manglende sexualmoral.

Anonymkode: e7831...61f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sprer farlig desinformasjon! Svært mange kjønnssykdommer fører til sterilitet dersom det ikke blir behandlet i tide. Det er derfor en tragedie med mange nordmenns manglende sexualmoral.

Anonymkode: e7831...61f

Sjekk innlegg over. Mycoplasma gir ikke infertilitet. Det er ikke å spre farlig informasjon å spre korrekt i formasjon. Det som er farlig er å spre informasjon som ikke er korrekt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...