Gå til innhold

Flytte fra hverandre for å redde et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sier at han elsker meg og respekterer meg. Han sliter med å finne de gode følelsene for meg og ønsker å bo fra hverandre en udefinert periode for å se om han kan finne tilbake kjærestefølelsene.  Jeg har gitt opp å overtale etter at jeg har skjønt hvor ille forholdet var for ham. Selv om jeg har bevist at jeg kan endre meg over tid og han bekrefter at alt er annerledes, så sier han at hodet sier at vi kunne fått det fint, men at følelsene hans er endret etter alt som er skjedd. Han sier at han elsker meg. Vi har to små barnehagebarn. 

Noen som har noen gode råd, som kanskje også har funnet tilbake til hverandre etter en krise? Hvor lang tid tok det før partner kom tilbake?

Anonymkode: 071e6...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du skal sitte på reservebenken i tilfellet gresset ikke er grønnere.

Hadde jeg aldri giddet.

Anonymkode: e201d...27a

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Eh? Du skal forandre deg? Hvorfor det? Høres helt idiotisk ut. Man skal ikke forandre seg for NOEN

Skrevet (endret)

Det høres ut som han har gitt opp,og ønsker å gå videre.

Han tørr ikke si rett ut at han er ferdig med forholdet.

Endret av flusa
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen min sier at han elsker meg og respekterer meg. Han sliter med å finne de gode følelsene for meg og ønsker å bo fra hverandre en udefinert periode for å se om han kan finne tilbake kjærestefølelsene....

Si ja takk. Så sitter du IKKE og venter på ham. Bruk tida med barnefri annahver uke til å ta vare på deg selv, lær deg hobbyer etc. 

Anonymkode: c1e71...191

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Jeg er litt redd for at han har bestemt seg men ikke tørr å innse at det er over for han. Jeg lurer på hvordan jeg skal finne styrke til å gå videre for det er så vondt...Han sier til venner at vi er fra hverandre for å redde forholdet. Er det best for meg å minimere kontakten helt?

Dere som fant tilbake til hverandre, hvor mye kontant hadde dere?

Skrevet
2 hours ago, Sprite said:

Eh? Du skal forandre deg? Hvorfor det? Høres helt idiotisk ut. Man skal ikke forandre seg for NOEN

Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er for eksempel svært få kvinner som vil at menn som ikke bidrar med noe som helst til husarbeidet ikke skal forandre seg.  De fleste ønsker her en forandring og det finnes sikkert tusen tråder på kg om akkurat det. 

Nå vet vi jo ikke grunnen til at mannen ikke ønsker å leve sammen med kvinnen her, så det blir jo bare spekulasjoner. Men generelt kan man vel si at det utvilsomt finnes situasjoner der både menn og kvinner nok gjør lurt i å ta noen grep og ty til forandring. 

Anonymkode: 0f00c...f5c

• Liker 4
Skrevet

Han sier han elsker deg, men sliter med  å finne de gode følesene for deg? Om han elsker deg så har han vel gode følelser for deg. Du skl aldri måtte forandre deg for noen. 

Han høres ut som han vil finne ut om gresset er grønnere på den andre siden. Jeg personlig har ikke tro på at et forhold overlever etter situasjoner som dette f.eks

Anonymkode: 8c130...e98

• Liker 2
Skrevet

Det er helt normalt at man etter hvetebrødsdagene mister sommerfuglene i magen. Og at det går over i kjærlighet, at man elsker hverandre. Hvis han tror at dere skulle være nyforelsket resten av livet, så har han sett for mye på romantiske filmer.

Anonymkode: ee901...c3c

Skrevet

Men hva gjorde du, som du måtte endre på, og som endret følelsene hans?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at hvis dere skal være fra hverandre med tanke på å finne tilbake til hverandre, da bør dere gå i parterapi mens dere er fra hverandre.

Anonymkode: 6a6e9...c81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva gjorde du, som du måtte endre på, og som endret følelsene hans?

Det lurer eg på oh, var du ikje snill med han?

Skrevet

Mange krasse innspill med telepatisk innsikt i mannens psyke her…

Du må gjøre det som er best for deg. Hvis han er verdt det, så prøv særbo. Vær tydelig på reglene (troskap eller ei).

Anonymkode: 7adf9...c34

Skrevet

Jeg har tatt begynnende steg til å avslutte et langt forhold med barn. Jeg ønsker ikke å bo med en «tante». Kanskje det å bo hver for oss hadde endret noe. Akkurat nå føles det som en ørken hvor all fortrolighet er borte og hun begraver seg i jobb/mobil/bok i alle ledige øyeblikk.

Anonymkode: 7adf9...c34

• Hjerte 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har gitt opp å overtale etter at jeg har skjønt hvor ille forholdet var for ham.

(...) jeg har bevist at jeg kan endre meg over tid

(...) følelsene hans er endret etter alt som er skjedd.

Har du vært en jævlig psycho mot ham eller noe i den dur? I så fall tror jeg ikke det er noe forhold å redde. 

Anonymkode: e7c98...371

• Nyttig 1
Skrevet

La han flytte, la han savne deg, la han se deg engasjere deg i andre menn og kvinner, ikke vær desperat og trengende. Han trenger luft, tid til seg selv. La han få det. Kanskje fører det dere tilbake igjen, kanskje ikke. La han kjempe litt for din oppmerksomhet og tid. 
"...gitt opp å overtale.." skriver du. Overtaling vil skyve han lengre vekk. Han trenger og ber om det motsatte, rom. Du skulle latt han dra på flekken og fokusert på deg selv. Tror du ville fått en annen reaksjon da

Anonymkode: 44ab8...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...