AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #21 Skrevet 30. oktober 2023 Refreng skrev (21 minutter siden): Dersom valget er mellom at broren din tar selvmord fordi han lider mer enn det vi kan klare forestille oss, eller bryte loven for å gi han noe som er som urte-tilskudd å regne, finn en måte å gjøre det siste på. Dere kan forsøke bestille cbd olje fra utlandet. Kan bestilles i norge også.https://cbdforeningeninorge.no Anonymkode: f52cd...455
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #22 Skrevet 30. oktober 2023 Dyrk urter selv. Anonymkode: f52cd...455
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober 2023 #23 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke akkurat et miljø jeg er veldig kjent i, og har en mann og sønn å tenke på. Så selv om jeg ønsker å hjelpe føler jeg meg ikke trygg i å skulle involvere meg i miljøer hvor slike ting selges. Hadde det vært en kjenning som dyrket hemmelig i egen hage hadde det vært en ting. Anonymkode: 2f34c...b64 Du må ha i bakhodet at du aldri kan vite hva du kjøper på gata. Hvor sterkt det er, hvordan det er tilberedt eller hva som er tilsatt! Om den forje legen var uansvarlig, det er ikke mulig at broren din er blitt avhengi allerede? Om han er det så er jo mer stoff det siste han trenger....
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #24 Skrevet 30. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Du må ha i bakhodet at du aldri kan vite hva du kjøper på gata. Hvor sterkt det er, hvordan det er tilberedt eller hva som er tilsatt! Om den forje legen var uansvarlig, det er ikke mulig at broren din er blitt avhengi allerede? Om han er det så er jo mer stoff det siste han trenger.... Er stor forskjell på stoff og medisin.Tror du han ruser seg eller demper smerter? Anonymkode: f52cd...455
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #25 Skrevet 30. oktober 2023 Det er veldig lett å bestille cbd olje fra utlandet, dersom det er sterkt nok til å ta smertene. Du har det i postkassa på et par dager. Anonymkode: 6cd73...819
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober 2023 #26 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er stor forskjell på stoff og medisin.Tror du han ruser seg eller demper smerter? Anonymkode: f52cd...455 Nå kan jo russ dempe smertene da, det ene ekskluderer ikke det andre. Det er veldig mange narkomane som startet med å dempe smertene. Det er også viktig å skille mellom medisin som er tilberedt på en trygg måte og narkotika som vi ikke aner hvordan er produsert eller hva det inneholder.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #27 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er veldig lett å bestille cbd olje fra utlandet, dersom det er sterkt nok til å ta smertene. Du har det i postkassa på et par dager. Anonymkode: 6cd73...819 Faktisk mye lettere å bestille i norge.Fortere går det også.https://cbdforeningeninorge.no Anonymkode: f52cd...455
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #28 Skrevet 30. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (6 timer siden): Du må ha i bakhodet at du aldri kan vite hva du kjøper på gata. Hvor sterkt det er, hvordan det er tilberedt eller hva som er tilsatt! Om den forje legen var uansvarlig, det er ikke mulig at broren din er blitt avhengi allerede? Om han er det så er jo mer stoff det siste han trenger.... Avhengig av hva? Cannabisen? Nei som jeg skrev tidligere hadde han ingen problemer med avrusningen av cannabisen slik han hadde med Oksykodon. Han er helt ærlig om at han kjenner han er avhengig av oksykodonen, når han sluttet å bruke det når orginale legen gikk med på å bytte og skulle sette han på avtrapping. Ville han ikke ha dobbelt opp og ville få Oksyen ut av systemet kjappest mulig. Selv etter det verste var over de første 6 ukene kjente han hvor avhengig kroppens hans hadde blitt. Han fikk influensa symptomer og andre type smerter som ikke har noe å gjøre med smerte problematikken hans og en hunger etter pillene. Det var fortsatt lettere for han å ignorere fordi han nå hadde noe som tok hoved smertene, han viste det kom til å gå over og det ville tatt enda lengre tid skulle han gått på avtrapping så han kjempet seg igjennom det. Han ønsket ikke å starte igjen, problemet var hvilket annet valg hadde han når legen nektet å fornye? Å skulle gå med de verste smertene til en hver tid og fungere enda mindre enn han gjør? Slik jeg ser på det, bryr jeg meg overhode ikke om han er avhengig uansett hva nå enn slags stoffer han bruker. Hvis alkohol hadde hjulpet han på samme måte, økt livskvalitet men samtidig resultere i at han ble alkoholiker. Hadde jeg heller ønsket det for han enn å bare skulle ligge i sengen å pinnes i smerter 24/7. Ser et par som har kommentert at mange narkomane starter med medisin for smerter. Okej hvis vi snakker om de som har vært igjennom en skade hvor de kanskje knakk et par bein, fikk medisin, ble avhengig; hvor de så begynte å gå på gaten for å bruke sterkere stoffer for å ruse seg. Det er jo helt klart et problem hvor man må hjelpe de menneskene å bli avruset. Er du derimot i en situasjon hvor du lever i konstante smerter og det er ingen form for annen behandling som kan lette på de smertene. Det vil vel være rett å teknisk sett kalle dem for narkomane når de har blitt avhengig av medisinen sin, men er vel forskjell på de som bruker medisiner for å dempe smerter og de som ønsker å ruse seg? Når jeg var hjemme og han fortsatt gikk på Oksykodon hadde han stått på medisinen så lenge hvor rus effekten var borte, hadde du sett han ville du ikke merket at han var på noe. Jeg merket heller ikke noe når han hadde resepten, siden han bare brukte det på kveldstid kunne han sove igjennom en hel natt. Hadde han vært interessert i rusen skulle jeg tro at han brukte det på dagen eller i det minste noen timer før han la seg? Anonymkode: 2f34c...b64
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober 2023 #29 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Avhengig av hva? Cannabisen? Nei som jeg skrev tidligere hadde han ingen problemer med avrusningen av cannabisen slik han hadde med Oksykodon. Han er helt ærlig om at han kjenner han er avhengig av oksykodonen, når han sluttet å bruke det når orginale legen gikk med på å bytte og skulle sette han på avtrapping. Ville han ikke ha dobbelt opp og ville få Oksyen ut av systemet kjappest mulig. Selv etter det verste var over de første 6 ukene kjente han hvor avhengig kroppens hans hadde blitt. Han fikk influensa symptomer og andre type smerter som ikke har noe å gjøre med smerte problematikken hans og en hunger etter pillene. Det var fortsatt lettere for han å ignorere fordi han nå hadde noe som tok hoved smertene, han viste det kom til å gå over og det ville tatt enda lengre tid skulle han gått på avtrapping så han kjempet seg igjennom det. Han ønsket ikke å starte igjen, problemet var hvilket annet valg hadde han når legen nektet å fornye? Å skulle gå med de verste smertene til en hver tid og fungere enda mindre enn han gjør? Slik jeg ser på det, bryr jeg meg overhode ikke om han er avhengig uansett hva nå enn slags stoffer han bruker. Hvis alkohol hadde hjulpet han på samme måte, økt livskvalitet men samtidig resultere i at han ble alkoholiker. Hadde jeg heller ønsket det for han enn å bare skulle ligge i sengen å pinnes i smerter 24/7. Ser et par som har kommentert at mange narkomane starter med medisin for smerter. Okej hvis vi snakker om de som har vært igjennom en skade hvor de kanskje knakk et par bein, fikk medisin, ble avhengig; hvor de så begynte å gå på gaten for å bruke sterkere stoffer for å ruse seg. Det er jo helt klart et problem hvor man må hjelpe de menneskene å bli avruset. Er du derimot i en situasjon hvor du lever i konstante smerter og det er ingen form for annen behandling som kan lette på de smertene. Det vil vel være rett å teknisk sett kalle dem for narkomane når de har blitt avhengig av medisinen sin, men er vel forskjell på de som bruker medisiner for å dempe smerter og de som ønsker å ruse seg? Når jeg var hjemme og han fortsatt gikk på Oksykodon hadde han stått på medisinen så lenge hvor rus effekten var borte, hadde du sett han ville du ikke merket at han var på noe. Jeg merket heller ikke noe når han hadde resepten, siden han bare brukte det på kveldstid kunne han sove igjennom en hel natt. Hadde han vært interessert i rusen skulle jeg tro at han brukte det på dagen eller i det minste noen timer før han la seg? Anonymkode: 2f34c...b64 Så bra han ikke er avhengig. Har han forsøkt å bli behandlet på smerte avdelingen til sykehuset? Jeg hadde en venninne med alvorlige kroniske smerter. Hun ble henvist til en avdeling for pasienter med smerter som ikke kan fjernes med medisiner. Hun hadde lite tro før hun begynte og så dårlig hun var tvilte jeg også på at det skulle hjelpe, men det hjalp veldig bra for venninna mi! Hun er fremdeles ikke frisk, men hverdagen er blitt mye bedre 😀 I dag er hun en aktiv mor igjen og ikke "bare pasient". Lykke til på jakt etter hjelp, broren din er heldig som har folk som bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #30 Skrevet 30. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (30 minutter siden): Så bra han ikke er avhengig. Har han forsøkt å bli behandlet på smerte avdelingen til sykehuset? Jeg hadde en venninne med alvorlige kroniske smerter. Hun ble henvist til en avdeling for pasienter med smerter som ikke kan fjernes med medisiner. Hun hadde lite tro før hun begynte og så dårlig hun var tvilte jeg også på at det skulle hjelpe, men det hjalp veldig bra for venninna mi! Hun er fremdeles ikke frisk, men hverdagen er blitt mye bedre 😀 I dag er hun en aktiv mor igjen og ikke "bare pasient". Lykke til på jakt etter hjelp, broren din er heldig som har folk som bryr seg. Gratulerer til henne, ønsker henne virkelig alt godt det må ha vært fantastisk å få tilbake livet sitt. Han har vært på 3 av 6 steder. Grunnen til at han ikke var innlagt på alle 6 var fordi han ble avvist av de andre 3. Da etter å ha sett over saken hans og observert han i 2 dager. Var han for syk til å være der og alt de hadde å tilby ville virke mot sin hensikt ifølge dem. To av stedene hadde han i 3 og 4 måneder. De måtte regelmessig få han til akuten da han gikk med på å prøve alt men det fungerte dårlig og de hadde ikke kapasitet til å ta seg av han ordentlig. Det siste stedet var han bare i to uker. De sendte han først inn i sjokk med en behandling, og andre gang. Jeg overdriver ikke når jeg sier det, de drepte han nesten. Gangen han gikk inn i sjokk tok det en time før en ordentlig lege kom å så til han etter de ikke fikk kontakt. Pleierne tok det ikke så veldig seriøst, og forlot rommet etter han ikke svarte på noe av spørsmålene deres, fordi han fysisk ikke kunne svare. Andre gangen kom legen som sa han var i sjokk første gangen, springende med en gang de ringte. Den andre legen på avdelingen hadde gitt han en medisin han kunne prøve. Uten at de hadde giddet å sjekke om det var trygt å ta den medisinen mens han enda hadde annen medisin i kroppen. Han fikk en så kraftig reaksjon at ting begynte å stenge seg av, ble tvunget til å putte han under kunstig koma, de viste ikke om han kom til å overleve de første 39 timene. Grunnen til at vi vet hva som skjedde var fordi de har opplevd mye dårlig behandling. Så laptoppen han hadde med gjorde opptak. Når de ringte foreldrene mine fortalte de bare halve sannheten at han hadde fått en reaksjon. Mens legen som reddet livet hans, hadde spurt hvor lenge den andre medisinen var ute av systemet før de gav han ny medisin, og andre legen sa han hadde fått siste dose kvelden før. Når han skulle vært uten den medisinen for å prøve den nye i 10 dager. Anonymkode: 2f34c...b64
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober 2023 #31 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer til henne, ønsker henne virkelig alt godt det må ha vært fantastisk å få tilbake livet sitt. Han har vært på 3 av 6 steder. Grunnen til at han ikke var innlagt på alle 6 var fordi han ble avvist av de andre 3. Da etter å ha sett over saken hans og observert han i 2 dager. Var han for syk til å være der og alt de hadde å tilby ville virke mot sin hensikt ifølge dem. To av stedene hadde han i 3 og 4 måneder. De måtte regelmessig få han til akuten da han gikk med på å prøve alt men det fungerte dårlig og de hadde ikke kapasitet til å ta seg av han ordentlig. Det siste stedet var han bare i to uker. De sendte han først inn i sjokk med en behandling, og andre gang. Jeg overdriver ikke når jeg sier det, de drepte han nesten. Gangen han gikk inn i sjokk tok det en time før en ordentlig lege kom å så til han etter de ikke fikk kontakt. Pleierne tok det ikke så veldig seriøst, og forlot rommet etter han ikke svarte på noe av spørsmålene deres, fordi han fysisk ikke kunne svare. Andre gangen kom legen som sa han var i sjokk første gangen, springende med en gang de ringte. Den andre legen på avdelingen hadde gitt han en medisin han kunne prøve. Uten at de hadde giddet å sjekke om det var trygt å ta den medisinen mens han enda hadde annen medisin i kroppen. Han fikk en så kraftig reaksjon at ting begynte å stenge seg av, ble tvunget til å putte han under kunstig koma, de viste ikke om han kom til å overleve de første 39 timene. Grunnen til at vi vet hva som skjedde var fordi de har opplevd mye dårlig behandling. Så laptoppen han hadde med gjorde opptak. Når de ringte foreldrene mine fortalte de bare halve sannheten at han hadde fått en reaksjon. Mens legen som reddet livet hans, hadde spurt hvor lenge den andre medisinen var ute av systemet før de gav han ny medisin, og andre legen sa han hadde fått siste dose kvelden før. Når han skulle vært uten den medisinen for å prøve den nye i 10 dager. Anonymkode: 2f34c...b64 Oi, håper dere har klaget på dette! Høres ikke forsvarlig ut i det helle tatt.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #32 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratulerer til henne, ønsker henne virkelig alt godt det må ha vært fantastisk å få tilbake livet sitt. Han har vært på 3 av 6 steder. Grunnen til at han ikke var innlagt på alle 6 var fordi han ble avvist av de andre 3. Da etter å ha sett over saken hans og observert han i 2 dager. Var han for syk til å være der og alt de hadde å tilby ville virke mot sin hensikt ifølge dem. To av stedene hadde han i 3 og 4 måneder. De måtte regelmessig få han til akuten da han gikk med på å prøve alt men det fungerte dårlig og de hadde ikke kapasitet til å ta seg av han ordentlig. Det siste stedet var han bare i tre uker*. De sendte han først inn i sjokk med en behandling, og andre gang. Jeg overdriver ikke når jeg sier det, de drepte han nesten. Gangen han gikk inn i sjokk tok det en time før en ordentlig lege kom å så til han etter de ikke fikk kontakt. Pleierne tok det ikke så veldig seriøst, og forlot rommet etter han ikke svarte på noe av spørsmålene deres, fordi han fysisk ikke kunne svare. Andre gangen kom legen som sa han var i sjokk første gangen, springende med en gang de ringte. Den andre legen på avdelingen hadde gitt han en medisin han kunne prøve. Uten at de hadde giddet å sjekke om det var trygt å ta den medisinen mens han enda hadde annen medisin i kroppen. Han fikk en så kraftig reaksjon at ting begynte å stenge seg av, ble tvunget til å putte han under kunstig koma, de viste ikke om han kom til å overleve de første 39 timene. Grunnen til at vi vet hva som skjedde var fordi de har opplevd mye dårlig behandling. Så laptoppen han hadde med gjorde opptak. Når de ringte foreldrene mine fortalte de bare halve sannheten at han hadde fått en reaksjon. Mens legen som reddet livet hans, hadde spurt hvor lenge den andre medisinen var ute av systemet før de gav han ny medisin, og andre legen sa han hadde fått siste dose kvelden før. Når han skulle vært uten den medisinen for å prøve den nye i 10 dager. Anonymkode: 2f34c...b64 Skrev feil, tre uker det siste stedet ikke to. Anonymkode: 2f34c...b64
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #33 Skrevet 30. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Oi, håper dere har klaget på dette! Høres ikke forsvarlig ut i det helle tatt. Holder på med sak som skal startet neste sommer, det er lang kø og advokat sier at må nok forvente at saken vil måtte gå igjennom minst to ganger, sykehus blir nesten aldri nektet anke første gang om de taper uansett hvor mye bevis man kommer med. Anonymkode: 2f34c...b64
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #34 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.10.2023 den 16.58): Det er dessuten forskjell på medisinsk marihuana, og weed kjøpt på gata! Både i styrke og renhet. Å sysle med rusmidler ved smertetilstander er å leke med ilden. Morfin er den beste smertelindringen, og det mest vanedannende som finnes. Det er utrolig mange narkomane som startet med reell smertelindring, så vær forsiktig.. Anonymkode: abb60...3e7 Nei, ikke så veldig.. Weed er weed.. Hadde nok heller sjekket mulighetene for CBD.. Olje, f.eks. Fullt lovlig og funker som bare det. Jeg har klart å kutte både beroliggende og sovemedisiner… Anonymkode: 5c79b...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå