Sandokt Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg (K33) fikk mitt første barn som 23-åring med en mann på samme alder. Han var veldig mannssjåvinistisk til tross sin unge alder, og mente at det var damene sitt ansvar å ta seg av barn og hjem, og han forventet at middagen sto klar på bordet da han kom fra jobb osv. Jeg husker spesifikt at han ikke likte at jeg dro ut med venner osv da han «ikke ville sitte barnevakt», og kunne for eksempel kreve at jeg spurte moren min eller andre om å passe barnet om jeg skulle noe selv om han hverken skulle på jobb eller andre ting. Han ville bare ha lørdagskvelden fri og ikke være bundet til hjemmet som «barnevakt». Dette forholdet tok slutt av sine naturlige årsaker, men har lagt merke til at både svigerbroren min og mennene til mine venninner kan finne på å omtale seg selv som «barnevakt» for egne barn. Hvis en venninne har planlagt en tur på besøk en lørdagskveld kan hun få beskjed fra mannen om at «han ikke vil sitte barnevakt for at hun skal ut». og Venninnene mine godtar denne argumentasjonen uten at jeg helt forstår hvorfor. Jeg undrer meg over hvor vanlig denne holdningen er blant menn og blant par i enda i 2023? At barna er kvinnens hovedansvar og at mannen gjør henne en tjeneste om han er hjemme med ungene en kveld? Dere som har det sånn - hvorfor godtar dere at mannen ikke er en forelder på lik linje med dere selv?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Trodde denne holdningen var borte.. Men det er klart, den vil jo finnes så lenge det er damer som er villig til å få barn med slike huleboermenn 😏 Anonymkode: 622c4...8f9 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Min samboer sier han sitter barnevakt, det gjøt han også snart - når det blir slutt mellom oss - ca. Annenhver helg tenker jeg🎉 Anonymkode: 0ad9a...839 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har aldri hørt noe sånt. Men hvordan kan dette opprøre deg så veldig da, TS? Du har jo vært sammen med en sånn fyr selv. Anonymkode: e7f02...f49
Sandokt Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri hørt noe sånt. Men hvordan kan dette opprøre deg så veldig da, TS? Du har jo vært sammen med en sånn fyr selv. Anonymkode: e7f02...f49 Her er vel nøkkelordet «HAR vært» … Har.
Rosa Gnom Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Har en kompis som er helt lik. Han selv sitter å sier at han skal være "barnevakt" til tider. Prøver å fortelle at det heter ikke barnevakt. Det heter å være pappa. Noen folk ass. 😂 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er kvinne, og kan godt si at jeg må være barnevakt til egne barn dette er i situasjoner mannen ikke er hjemme. Jeg må da være hjemme og passe egne barn; dvs være barnevakt. Anonymkode: 94b86...6b8
Gjest Menelaos Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Man er ikke barnevakt for sine egne barn.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Retter alltid på de som påpeker at mannen min sitter barnevakt når jeg er borte fra hjemmet og barna er hjemme med mannen. Man sitter vel ikke barnevakt for egne barn? Stortsett er det kvinner 50+ som sier det, inkludert min egen mor. Anonymkode: 148ae...07d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå