Gjest Katty Skrevet 6. november 2002 #1 Del Skrevet 6. november 2002 Vi pusser opp leiligheten, og jeg har et spørsmål i den forbindelse. Kan jeg som er gravid male? Jeg tenker nå ikke på utførelsen av arbeidet, men på lukten. Katty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 6. november 2002 #2 Del Skrevet 6. november 2002 hei Det kommer jo an på hvilken maling du bruger, olie maling er nok det mest farlige af alle dem som fåes her i norge, men også veldig vanlig brugt da de fleste nordmænd har træpanel over det hele, vandbasis maling er helt lukteløs og ufarlig olie malingen lukter jo og er ikke helt ufarlig at indånde, så brug af maske og god udluftning er vigtig, og måske det ikke aller bedste når man er gravid, kommer jo også lidt an på hvor langt du er i svanger skabet, efter 3 månede skulle faren ikke være så stor, da er baret udvilket. har selv pudset op vores køkken i hele mai måned og det var før jeg viste jeg var gravid og jeg er nu i 29 uge og ok men havede god udluftning.. lykke til med oppudsningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #3 Del Skrevet 6. november 2002 Ei venninne av meg mistet sitt barn i uke 11. Det første legen spurte om var om hun hadde vært i kontakt med eller i nærheten av maling. Dette fordi det kan skade det ufødte barnet. Jeg spurte legen min om jeg kunne male, og han anbefalte meg å la være. Det er jo ingen vits i å ta unødige sjanser........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 6. november 2002 #4 Del Skrevet 6. november 2002 Legger linken her også, siden de to trådene dine har skilt lag :blunke: altså en artikkel om graviditet og oppussing: http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=1830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 Ann Forup, vet ikke hvor du har det i fra at vannbasert maling er helt ufarlig, men det er det ikke! Riktignok lukter det ikke så mye som f.eks. oljemaling i det du maler, men lenge etter at en har malt vil både olje- og vannbasert maling avgi gasser. Det er derfor en rådes til å holde seg helt unna alt som har med maling å gjøre når en er gravid. Husk også at hvis barnerommet skal pusses opp, så bør dette stå klart i måneder før barnet kommer slik at det får luftet seg ordentlig. Bidra heller med oppussingen på andre måter, litt sliping (skal visst helst gjøres med munnbind) vasking og alt annet som skal til. Vet det er forferdelig å se og vente på at husbonden skal få ut finger'n og bli ferdig med alt sammen, men en får smøre seg med litt tålmodighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linejenta Skrevet 8. november 2002 #6 Del Skrevet 8. november 2002 Selv om oljebasert maling lukter mer så går faktisk lukten ut av huset raskere enn ved vannbasert maling. Ved vannbasert maling ligger malingen og oksiderer i rommet i lang lang tid etter man har pusset opp. Oljebasert lukter fælt noen dager og blir borte helt ved god lufting. De som har asma blir frarådet vannbasert maling. Selv bruker vi bare oljebasert. Uansett ville jeg ikke vært i nærheten uansett vannbasert eller oljebasert, ingen av de er særlig sunne uansett. Selv pusset vi opp da jeg var 3-4 uker på vei, men da viste jeg jo ikke at jeg var gravid! Uansett så luftet vi godt og min kjære tok den værste "sjauen" Klem fra Linejenta 10+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå