Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fint at du synes gjenstanden er "kjempefin", men størrelse og mål er viktigere opplysninger å komme med i beskrivelsen. 

Jeg respekterer at t-skjorta "må hentes", men jeg lurer litt på hvorfor du vil begrense antall aktuelle kjøpere til bare de rett rundt hjørnet, når du kunne nådd hele Norge.

Det er greit at du betalte fullpris for gjenstanden, men det er fullstendig irrelevant  for meg, for jeg er ganske god på å finne salg og gode priser på ting jeg er på utkikk etter. Jeg sammenligner derfor din pris (+ porto) med beste salgspris, gjerne portofritt tilsendt og med full angrerett. 

Den prisen du ser mange varer ligger ute til er ikke en pris som selger, det er prisen de som IKKE får solgt har lagt seg på. Du må lengre ned, om du vil selge.

Å legge ut samme genser en gang i måneden for 30. gang er nytteløst. Vil du selge må du ned i pris.

Jeg respektere også at du ikke vil ned i pris når du skriver "pris fastsatt" eller "ferdig prutet", for da skjønner jeg at du heller vil fastholde en totalt urealistisk pris enn å selge 🤷‍♀️

Anonymkode: 0b3cb...e7d

• Liker 5
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg at mange overpriser. Feks julekjole til nypris 299 for barn selges for rundt 150-250 kroner brukt så kommer frakt i tillegg😅 Da er vi over ny pris nesten. Eller de som selger gamle vognposer og selger til 1500 når man kan få den ny til 2000. Bare hva tror de?

Så skal det være sagt det hender jeg selv selger plagg nede i 30 kroner men altså der går grensa for hvor mye jobb jeg orker for så lite. Ofte har jeg gi bort priser på ting og enda vil noen ha det enda billigere. Da beholder jeg gjerne selv😅 Eller gir klærne i klescontainer. Jeg kan gjerne legge ut annonser flere måneder hvis jeg tror jeg kan få solgt, og det får jeg alltid til slutt. Mye har med sesong å gjøre også.  Men jeg bruker fornuftige priser vanligvis😄

Anonymkode: 33612...7ad

• Liker 5
Skrevet

Jeg har solgt mye på finn opp gjennom, det har tydeligvis ikke du. Jeg oppgir alle relevante mål, tilstand og evt feil ved varen, likevel spør folk om høyde på en hylle, lengde på kjolen eller hvor mange liter skålen tar. Folk leser ikke annonsen skikkelig.

Jeg sender noe, men ting som fort kan gå i stykker om det sendes eller som er for stort til å sendes fra min postkasse gidder ikke jeg å styre med å sende, da er det mye enklere at folk henter. Aldri hatt problemer med å selge i henteavstand. Da slipper jeg også diskusjon om sendemåte og hvordan betalingen ifht det skal foregå. 

Jeg krever den prisen jeg krever, at du ikke vil betale den summen er ikke mitt problem. Du får bla videre da vet du, og finne noen som selger det billigere. Jeg har alltid fått solgt ting til slutt, det jeg har hastverk med å bli kvitt går rett på "gis bort". Jeg har også lagt ut samme gjenstand flere ganger (4 er vel maks) og den ble solgt til prisen jeg ville ha. Du får heller lete ette de som er villig til å ta småpengene du vil betale, og bla videre når du syns noe er for dyrt, så sparer du deg masse irritasjon

Anonymkode: 51181...ec3

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Delvis enig. Men hva man ønsker å ta betalt er da opp til selger. Der er sine egne ting, ingen har noe rett på andre sone ting billig. Skulle jo også ønske at hyllen jeg ønsker meg til 12 000kr ble solgt for mindre enn 9000kr, men om jeg da ikke har råd til verken ny eller brukt så er jo det mitt problem og ikke selger sitt.

Kjøper og selger en del middels dyre barneklær, og populære plagg som kostet rundt 1000kr nytt er da virkelig ikke noe problem å få solgt til 6-700kr brukt, selv om du gjerne ville hatt akkurat den kjolen til H&M-pris. 
Spesielt julekjoler som er lite brukt er det noe problem å få solgt til en relativt høy pris i forhold til nyprisen.

Anonymkode: 91389...fb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har solgt mye på finn opp gjennom, det har tydeligvis ikke du. 

Anonymkode: 51181...ec3

Jo visst har jeg det. Hvorfor trodde du ikke det? 

Bare fordi du oppgir mål, betyr det ikke at det ikke er mange som ikke gjør det.

Og selvfølgelig klarer jeg å scrolle videre, men hvorfor ikke ta det opp her også? 🤷‍♀️ 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Delvis enig. Men hva man ønsker å ta betalt er da opp til selger. Der er sine egne ting, ingen har noe rett på andre sone ting billig. 

Nei, det er klart det er frivillig å selge. Det er bare så mange på finn som legger ut den samme gjenstanden om og om igjen til samme urealistiske pris, og da gjettet jeg at de prøvde å få solgt den. Men du har rett: det er mulig de får noe ut av denne annonsetingen, selv om de ikke får solgt. Hva vet vel jeg 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppgir alltid mål og tar nærbilder av f.eks merker, hull etc.

Jeg gidder dog IKKE å sende selv om jeg nok kunne nådd flere, for det medfører ekstra jobb for meg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjugur skrev (1 minutt siden):

Jeg gidder dog IKKE å sende selv om jeg nok kunne nådd flere, for det medfører ekstra jobb for meg. 

Da har vi tydeligvis ulik oppfatning av hva som er "jobb".

Jeg har i dag pakker inn en gjenstand og lagt i postkassen min (blir hentet av "helt hjem" i natt), og opplever det som veldig lettvint sammenlignet med å sitte hjemme å vente på at noen skal komme å hente noe. 😊

• Liker 8
Skrevet

Noe gidder man ikke å selge om man ikke får en viss pris. Selv om det går an å  kjøpe varen nesten like billig på salg. Det må den som skal kjøpe vurdere.

Og noe gidder man ikke å sende.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er klart det er frivillig å selge. Det er bare så mange på finn som legger ut den samme gjenstanden om og om igjen til samme urealistiske pris, og da gjettet jeg at de prøvde å få solgt den. Men du har rett: det er mulig de får noe ut av denne annonsetingen, selv om de ikke får solgt. Hva vet vel jeg 🤷‍♀️

Det er nå enkelt å fornye annonsen når man får beskjed om at annonsen er utløpt. Det er ikke alle som har hast med å få solgt. 
Om jeg trenger penger raskt så pleier jeg å legge ut til en lav pris på relevante grupper på Facebook, og så selger jeg til høystbydende. Da kicker konkursanseinstingtet inn og man får ganske ofte en høy pris. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nå enkelt å fornye annonsen når man får beskjed om at annonsen er utløpt. Det er ikke alle som har hast med å få solgt. 

Nei, men får du ikke solgt relativt raskt på Finn.no, så får du ikke solgt. Ingen vits å fornye, om du ikke dropper prisen 😉

Og , ja. Jeg har også sett noen latterlig budrunder på Facebook, så annonser uten fastpris der  holder jeg meg laaaangt unna 🤭 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da har vi tydeligvis ulik oppfatning av hva som er "jobb".

Jeg har i dag pakker inn en gjenstand og lagt i postkassen min (blir hentet av "helt hjem" i natt), og opplever det som veldig lettvint sammenlignet med å sitte hjemme å vente på at noen skal komme å hente noe. 😊

For meg som bor i Oslo er det helt unødvendig å sende ting, får solgt det uansett. Mye mindre jobb enn å pakke og ordne sending. 

Anonymkode: 171eb...5e3

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Du fremstår som bitter over at andre ikke ønsker å sette ned prisen på ting, TS. Det er helt opp til dem, hadde ikke brukt en kalori på å bry meg.

Anonymkode: ecccc...b06

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du fremstår som bitter over at andre ikke ønsker å sette ned prisen på ting, TS. Det er helt opp til dem, hadde ikke brukt en kalori på å bry meg.

Anonymkode: ecccc...b06

🤣🤭 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, men får du ikke solgt relativt raskt på Finn.no, så får du ikke solgt. Ingen vits å fornye, om du ikke dropper prisen 😉

Og , ja. Jeg har også sett noen latterlig budrunder på Facebook, så annonser uten fastpris der  holder jeg meg laaaangt unna 🤭 

Måtte inn og sjekke, og ser jeg har 654 tidligere annonser på Finn. Har sjeldent opplevd å ikke få solgt uten å dumpe prisen, men mange annonser har blitt fornyet flere ganger før salg.

Om du synes slike budrunder er latterlige så antar jeg at du ikke er medlem på slike kjøp og salg grupper. Forstår jo at det du ønsker er å få andre sine pent brukte ting til gi-bort-pris. Har nå nettopp lagt ut en nesten helt nytt par sko til hbo 100kr.. nypris er over 1000kr, så det er mulighet for et kupp bare du gidder å legge inn bud.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måtte inn og sjekke, og ser jeg har 654 tidligere annonser på Finn. Har sjeldent opplevd å ikke få solgt uten å dumpe prisen, men mange annonser har blitt fornyet flere ganger før salg.

Interessant. Bor du veldig sentralt?

Jeg har ikke opplevd det sånn, så det er interssant å høre 😊👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De fleste justerer nok prisene litt etterhvert som annonsene ligger ute. Om det så er med bare 20 kroner , så går prisen gradvis nedover. Feks solgte jeg noe som er veldig lite ettertraktet på finn, i det tilfellet lot jeg ikke prisen gå nedover. Produktet var ubrukt og i eske, og jeg la meg 500 kroner under ny pris. Det var vel knapt noen som så annonsen min engang. Ble solgt for prisen jeg ønsket etter 2-3 runder med fornyet annonse. 

Anonymkode: e664a...3f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du synes slike budrunder er latterlige så antar jeg at du ikke er medlem på slike kjøp og salg grupper. Forstår jo at det du ønsker er å få andre sine pent brukte ting til gi-bort-pris. Har nå nettopp lagt ut en nesten helt nytt par sko til hbo 100kr.. nypris er over 1000kr, så det er mulighet for et kupp bare du gidder å legge inn bud.

Jo jeg har kjøpt og solgt mye  på Facebook. Fungere fint, med budrundet synes jeg blir oppkavet og uryddig. Ulikr preferanser, antar jeg 😊

Er desverre ikke interessert i sko uavhengig av størrelse (derav første punkt på listen 😉

Men ja, jeg er interessert i at folk får solgt og kjøpt brukt, at den sirkulære økonomien fungerer. 

Jeg skjønner ikke helt hva som er provoseende med å diskutere dette, må jeg innrømme 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg som bor i Oslo er det helt unødvendig å sende ting, får solgt det uansett. Mye mindre jobb enn å pakke og ordne sending. 

Anonymkode: 171eb...5e3

Nemlig! 

• Liker 1
Gjest Marte79
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

(…)

Å legge ut samme genser en gang i måneden for 30. gang er nytteløst. Vil du selge må du ned i pris.

Jeg respektere også at du ikke vil ned i pris når du skriver "pris fastsatt" eller "ferdig prutet", for da skjønner jeg at du heller vil fastholde en totalt urealistisk pris enn å selge 🤷‍♀️

Uenig. Å legge ut samme genser igjen og igjen er ikke nytteløst, det er sesongvare 😉

Prisen er det som jeg er villig til å selge. Hvis alle Finn-annonser i utgangspunkt skal være prutbar, da få vi Finn-annonser med alt for høye og urealistiske priser, fordi selgeren må sette den høyre for å få den prisen han ønsker. Er ikke det bedre og mer effektiv å si direkte hva man forventer og ferdig?!? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...