Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har bodd sammen i rundt 5 måneder nå, og jeg har noen ting jeg lurer litt på. 

Jeg plages litt med angst og kan innimellom ha det litt tungt, vil da helst bare ligge og slappe av litt. Når jeg da spør om han vil komme og kose litt, bare holde rundt meg en liten stund for jeg synes nærhet er en trygghet og beroligende, så får jeg som regel til svar at han er opptatt med noe eller at jeg heller kan komme til han. Han har også prestert og si at jeg har "attachment issues" når jeg har spurt. Tanker om dette? 

Han er for tiden på utkikk etter ny jobb, og jeg er i jobb. Vi har det slik at jeg lager middag og tar meg av den delen. Og han hjelper til med husarbeid og klesvask ++. På fredag kom jeg hjem fra jobb og var veldig sliten og trøtt, og orket rett og slett ikke og dra på butikken. Da ble han kjempesur og det hele endte i en stor diskusjon, og at han til slutt dro på butikken. Når han kom hjem lagde han kun mat til seg og ungene, men ikke meg. Hva tenker dere om det? Overdriver jeg eller har jeg rett til og føle at han også kan gjøre disse tingene inninellom uten at det skal bli krangling av det? 

Anonymkode: 6a8f4...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg og samboer har bodd sammen i rundt 5 måneder nå, og jeg har noen ting jeg lurer litt på. 

Jeg plages litt med angst og kan innimellom ha det litt tungt, vil da helst bare ligge og slappe av litt. Når jeg da spør om han vil komme og kose litt, bare holde rundt meg en liten stund for jeg synes nærhet er en trygghet og beroligende, så får jeg som regel til svar at han er opptatt med noe eller at jeg heller kan komme til han. 

Hvor ofte skjer det at du vil beroliges? Og hvilken type behandling har du oppsøkt for angsten? 

Anonymkode: 3611e...9bc

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke være sånn, hadde ikke fungert for meg. Rart det at noen ting kommer fram når man først bor sammen🙃

Anonymkode: ce3cb...545

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte skjer det at du vil beroliges? Og hvilken type behandling har du oppsøkt for angsten? 

Veldig sjeldent, ikke mer enn 1 gang i mnd om det i det hele tatt er så mye. Jeg har tidligere gått til psykolog osv, men har blitt så mye bedre at jeg sjeldent merker noe til det. Har gått fra og være hjemmeværende i 3år til nå og være i 100% jobb. 

• Hjerte 2
Skrevet

Skal ikke være sånn, hadde ikke fungert for meg. Rart det at noen ting kommer fram når man først bor sammen🙃

Anonymkode: ce3cb...545

Ja ikke sant... Synd i grunn 😅

Skrevet

Er han hjemme hver dag?  Hvis ja:

Hvorfor er det da ditt ansvar å handle og lage mat?  Han har hele dagen ledig, 

Hvorfor "hjelper han til" med husarbeid? Han har like stort ansvar for dette som deg,  Og hvem sine barn er det?  Hvis de er hans har han større ansvar for husarbeidet enn deg. 

Anonymkode: fdc8f...ad1

• Liker 1
Skrevet

Jeg plages litt med angst og kan innimellom ha det litt tungt, vil da helst bare ligge og slappe av litt. Når jeg da spør om han vil komme og kose litt, bare holde rundt meg en liten stund for jeg synes nærhet er en trygghet og beroligende, så får jeg som regel til svar at han er opptatt med noe eller at jeg heller kan komme til han. Han har også prestert og si at jeg har "attachment issues" når jeg har spurt. Tanker om dette? 

Han er for tiden på utkikk etter ny jobb, og jeg er i jobb. Vi har det slik at jeg lager middag og tar meg av den delen. Og han hjelper til med husarbeid og klesvask ++. På fredag kom jeg hjem fra jobb og var veldig sliten og trøtt, og orket rett og slett ikke og dra på butikken. Da ble han kjempesur og det hele endte i en stor diskusjon, og at han til slutt dro på butikken. Når han kom hjem lagde han kun mat til seg og ungene, men ikke meg. Hva tenker dere om det? Overdriver jeg eller har jeg rett til og føle at han også kan gjøre disse tingene inninellom uten at det skal bli krangling av det? 

Jeg tenker om det at han er umoden, selvsentrert og hevngjerrig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig sjeldent, ikke mer enn 1 gang i mnd om det i det hele tatt er så mye. Jeg har tidligere gått til psykolog osv, men har blitt så mye bedre at jeg sjeldent merker noe til det. Har gått fra og være hjemmeværende i 3år til nå og være i 100% jobb. 

Du merker sjeldent noe men det er et problem at han ikke umiddelbart er der for deg når noe jevnlig skjer? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

jeg er mann, men dette var bare barnslig, be mannen din skjerpe seg. 

en annen ting, ikke hør på bitterfittene her, bare 3 kommentaren her er LØP som er en klassisk bitterfitte mannefiendtlig kommentar

bare ta å snakk med han men ikke spør sinte gammle kvinner som hater menn på internett om hva du skal gjøre, de er singel bitter og alene og har ikke erfaring

• Hjerte 1
Skrevet

Har du seriøst laget barn oppi dette spetakkelet?

Anonymkode: 840ad...269

Skrevet

Der var det mange røde flagg på kort tid. 
Han anklager deg for ‘attatchment issues’ = han har ikke empati

Han forventet du alltid skal ta deg av handlingen = rigid personlighet 

Handler og lager kun mat til seg selv = egoistisk mannebaby

Barna, er dette da dine barn? Hvor lenge har dere vært sammen??? Samboere i fem måneder, og allerede viser han slike sider… lite lovende vil jeg si… 

Anonymkode: e9832...d21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når han kom hjem lagde han kun mat til seg og ungene, men ikke meg.

Og ungene. Der misforstås jeg. Er dette da hans, dine eller deres unger? 

Uansett, at han ikke lager mat til deg samtidig er rett og slett drittsekktendenser 

Anonymkode: e9832...d21

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det med å ivareta din angst kan jeg forstå. Det kan tenkes at han har mer enn nok med seg selv akkurat nå (du skriver bla at han ikke er i jobb nå, så det kan jo prege han mye), så det å ivareta andre på en slik måte psykisk syke trenger blir for mye. For det er fryktelig slitsomt med psykisk syke, særlig om man ikke har det helt bra selv.   

Men det er selvsagt veldig barnslig å ikke lage mat til partneren sin, uavhengig om man har kranglet og er sure på hverandre.

Anonymkode: 15439...4ba

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Spørs hvor ofte du trekker angst-kortet og forlanger han kommer og koser på kommando? Hvis han faktisk er opptatt med husarbeid, klesvask og ++, mens du "ligger og slapper av litt" skjønner jeg godt han ikke riktig gidder. 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Han er for tiden på utkikk etter ny jobb, og jeg er i jobb. Vi har det slik at jeg lager middag og tar meg av den delen. Og han hjelper til med husarbeid og klesvask ++. På fredag kom jeg hjem fra jobb og var veldig sliten og trøtt, og orket rett og slett ikke og dra på butikken. Da ble han kjempesur og det hele endte i en stor diskusjon, og at han til slutt dro på butikken. Når han kom hjem lagde han kun mat til seg og ungene, men ikke meg. Hva tenker dere om det? 

Middag var ditt ansvar. Du visste du måtte på butikken. Du burde ha sagt fra langt tidligere på dagen og pent spurt om han kunne ta seg av innkjøp og middag den dagen. I stedet kommer du bare hjem sist på dagen og synes likevel det er ditt problem at ungene skal ha mat. Hans reaksjon er ikke urimelig. 

Anonymkode: b1f11...8a4

Skrevet

Min samboer sliter også med angst, ikke ofte da han har medisiner for det, men innimellom kan han bli urolig. Da er jeg selvsagt der for han og gjør det jeg kan for at han skal føle seg bedre. Det skjer stort sett om kveldene her, så da holder jeg rundt han og forsøker å ufarliggjøre angsten til han sovner. Om det gjør at jeg får en natt med litt mindre søvn er da ikke det så farlig en sjelden gang. 

Jeg tenker at man gjør det man kan for at partneren sin skal ha det bra, så lenge det ikke går alt for mye utover en selv. Partnere støtter hverandre når en har det vanskelig, og så lenge man kan avlaster man om det trengs. Hender jeg har en dårlig dag også, og da tar han over middagen og holder rundt meg om det er det jeg trenger. Det skulle da bare mangle. 

Har du snakket ordentlig med han om hvordan du føler det? 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...