Gå til innhold

Vondt ekteskap, blitt glad i konas beste venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mann 50 her. 

Har strevd i ekteskapet over tid. Mistenker at kona ikke er helt psykisk frisk, hun har narsissistiske trekk. Manipulerer, straffer meg om jeg sier nei, silent treatment, null sex over mange år. Og intimitet, kulde men kan være ekstremt sjarmerende for å oppnå noe, smisker med meg for så å tråkke på meg når hun har oppnådd noe. Og når hun er slik, god og varm, så blir jeg soft. Og det vet hun. 

Dette har ført til en ensomhet i ekteskapet. Blir kjent med konas beste venninne. Ikke bare er hun vakker men hun har et hjerte av gull. Hun har opplevd mye smerte og nå er hun alene. 

Vi snakker sammen ofte, som venner. Men en gang tok jeg en tur innom henne for å si hei. Det endte med at jeg kysset henne. Hun responderte på det og jeg tror vi begge ble overrasket og har etterpå satt ord på hva vi følte. Tiltrekning er gjensidig. 

Vet jeg må holde avstand nå men hun har vært en venn over mange år og er alt jeg drømmer om. 

Jeg tør ikke gå ut av ekteskapet. Kona truer med å sverte meg og lage livet mitt til et hælvete. Nå har hun gått med på å gå i parterapi. Vet ikke om jeg har så tro på det for hun er en god skuespiller. 

Hva skal jeg gjøre. Føler meg fanget. Ser hva og hvem jeg lengter etter, men klarer ikke gå. Har også barn (tenåringer). Gjør det vanskeligere. 

Råd? 

Anonymkode: a2481...c10

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil bli svertet må du slutte å gjøre noe som absolutt alle vil fordømme, nemlig utroskap med konas venninne. 

Det er så ræva gjort at alle vil tenke at du er drittsekker, uansett hvordan hun er og har gjort. 

Anonymkode: 15c80...a2b

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har ingen gode valg her. Om hun er manipulativ vil ikke terapi fungere.

Du må tenke på din egen lykke. Vil du få det bedre alene (for å gå ut av ekteskapet og anta du finner en ny er ikke lurt!), eller i ekteskapet ditt? Hvordan påvirker hun psyken din?

Et ekteskap krever at begge jobber for å holde sammen.

Anonymkode: c41bc...b7d

• Liker 3
Skrevet

Oisann… Rygg vekk fra konas venninne inntil videre, det ender bare stygt. Så må du rydde i eget rede, enten i form av parterapi eller bare bryt ut og stå i stormen.

Anonymkode: 12539...0b8

• Liker 7
Skrevet

Hvordan kan konen din gjøre livet ditt til et større helvete etter en skilsmisse enn hva det helvetet som er nå? 
Ødelegge deg økonomisk, ta fra deg barna, gjøre deg arbeidsledig eller bruke vold? 
Hva er du redd for ? 
Du er jo blitt psykisk manipulert og kuet over år , og dermed mistet deg selv. 
Har du lyst til å ha det sånn fremtiden også?  

Anonymkode: 82c23...890

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke vil bli svertet må du slutte å gjøre noe som absolutt alle vil fordømme, nemlig utroskap med konas venninne. 

Det er så ræva gjort at alle vil tenke at du er drittsekker, uansett hvordan hun er og har gjort. 

Anonymkode: 15c80...a2b

Man kan kanskje kalle et kyss for utroskap men det stopper der. Har ingen intensjon eller lyst til å være utro. Det blir feil rekkefølge. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ingen gode valg her. Om hun er manipulativ vil ikke terapi fungere.

Du må tenke på din egen lykke. Vil du få det bedre alene (for å gå ut av ekteskapet og anta du finner en ny er ikke lurt!), eller i ekteskapet ditt? Hvordan påvirker hun psyken din?

Et ekteskap krever at begge jobber for å holde sammen.

Anonymkode: c41bc...b7d

Hm. Akkurat det. Jeg føler meg fanget. Utrolig vondt. Hun påvirker psyken min hele tiden. Jeg følger hennes ups and downs. Slitsomt of Jeg blir deppa og motløs av det. Ts

Anonymkode: a2481...c10

• Hjerte 3
Skrevet

Du er låst. Du blir aldri kvitt en manipulativ eks-kone. 

Anonymkode: 1182c...d32

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan gå? Hun vil «sverte» deg sier du. Ja, hva så? Mange som holder på sånn etter et brudd, og det slår alltid tilbake på dem selv.

Anonymkode: f046c...902

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lett å velge bli i det man kjenner selv om det er vondt, men hva er det verste som kan skje om du går?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å avslutte forholdet (det praktiske løser seg!) og å holde deg unna venninna hennes. Du har det ikke godt i forholdet - kom deg ut. Men å drive med venninna hennes kommer ikke til å føre til noe annet enn forferdelig mye styr. Det er tusen fisk i havet - meld deg på Tinder og skaff deg en hobby. Man møter masse damer om du feks går et salsakurs. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun sverter deg? Tør påstå at her sverter du deg selv. Verden er full av damer, og du velger din kones beste venninne? Du høres manipulativ og i alvorlig fornektelse, for å si det mildt.

Anonymkode: 465fd...ffc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er låst. Du blir aldri kvitt en manipulativ eks-kone. 

Anonymkode: 1182c...d32

I hvert fall ikke uten et helvete og det tar år å komme vekk fra en sånn person. 

Helt jævlig er det! 

Anonymkode: 64e6f...cdc

Skrevet

Sytpeis. Buhu. Skill deg og går videre med livet ditt. Kona klarer seg sikkert om ikke vennskapet med venninna gjør det. 

Det som ikke går bra, går over. 

• Liker 1
Skrevet

Du bør jo gjøre noe med ekteskapet ditt, det fungerer jo ikke. Men, å finne en ny blandt konas beste veninner er fullstendig idioti.

Anonymkode: bd755...e7e

• Liker 3
Skrevet

Kan du få dekket psykolog igjennom jobben? Hvis du går til psykolog så kan du få hjelp til å sortere tankene dine og finne ut hva du vil, og finne mot til å gjennomføre.

Anonymkode: e55df...4de

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Anonym2007
Skrevet

Jeg ville ikke involvert meg med bestevenninnen til konen din. Det kommer til å bli et helvete, spesielt siden konen din har disse narsissiske trekkene. Da ville jeg heller kommet meg ut av ekteskapet og satset på å møte en person som din kone ikke har en relasjon til. Du bør bryte alle bånd til henne hvis det er det du bestemmer deg for til slutt. Hvis ikke kommer hun til å fortsette å «plage» deg for resten av livet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...