AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Hei, jeg mistenker at jeg har fått halsbetennelse, har hodepine og slim ved svelget. Klarer ikke å svelge uten å få skikkelig vondt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Bare det å prøve å få bort slimet er vanskelig, enten begynner jeg å brekke meg ellers så gjør det enda vondere. Er mye slim bak slimhinnen der jeg puster inn fra nesen. Noen som har noe tips? Anonymkode: e7018...9bd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Halspastiller, paracet og eventuelt slimløsende middel fra apotek. Pakk deg godt inn og se på noe hyggelig. Anonymkode: ce3d7...9a6 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Halspastiller, paracet og eventuelt slimløsende middel fra apotek. Pakk deg godt inn og se på noe hyggelig. Anonymkode: ce3d7...9a6 Takk for gode og fine råd! Har prøvd slimløsende og smertebedøvende spray fra apotek, men så langt har det ikke hjulpet så mye. Noen som vet hvor man bør sikte og skal man svelge med en gang eller skal man prøve å ha det der det gjør vondt en stund? Anonymkode: e7018...9bd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Føler du at du svelger piggtråd, har du mest sannsynlig streptokokker. Ring legen din i morgen tidlig for mulighet for akutt time. Eller dra på legevakt i kveld, om du ikke kan vente God bedring Anonymkode: b3af2...e49 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, jeg mistenker at jeg har fått halsbetennelse, har hodepine og slim ved svelget. Klarer ikke å svelge uten å få skikkelig vondt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Bare det å prøve å få bort slimet er vanskelig, enten begynner jeg å brekke meg ellers så gjør det enda vondere. Er mye slim bak slimhinnen der jeg puster inn fra nesen. Noen som har noe tips? Anonymkode: e7018...9bd Gurgle lunkent saltvann jevnlig, skyll nesen med tilsvarende lunkent saltvann, drikk varm eller lunken te, gjerne bare varmt vann med litt melk og honning. Unngå å la det gå lang tid mellom hver gang du gurgler, skyller og drikker. Om du her og nå behøver mer umiddelbar lindring? Varm dusj, fukt en håndduk e.l. med varmt vann og pust gjennom den, eller fyll en bolle med varmt (varmt!) vann og len deg over den med et håndkle over hodet slik at du puster inn vanndampen. Anonymkode: 98d75...26d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Paracet og Ibux. Fastlege i morgen før vurdering om det er bakteriell halsbetennelse Anonymkode: 84a83...90a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Zyx fra apoteket kan fungere greit det også. Ofte Anonymkode: c5e29...7db
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Ibux. Det hjelper meg veldig. Paracet gjør derimot ingenting. Anonymkode: b7c40...780
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 Har du vært hos legen i dag, ts? Anonymkode: dd28c...65d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Hvis jeg har vanskeligheter med å svelge pga influensa eller forskjølelse lar jeg det bare gå over. Det er jo ikke farlig på noen som helst måte, bare gi det litt tid. Anonymkode: fcad1...690
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis jeg har vanskeligheter med å svelge pga influensa eller forskjølelse lar jeg det bare gå over. Det er jo ikke farlig på noen som helst måte, bare gi det litt tid. Anonymkode: fcad1...690 Det kan være farlig ja, hvis det er streptokokker. Anonymkode: dd28c...65d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 Skal snakke med en lege i morgen hvis det ikke går over innen da. Må si at jeg hater det svelgesmerte-symptomet! Hvorfor må sånt eksistere? Må tvinge mat i meg. Jeg kan legge til at jeg gikk innom butikker og sånt for å få tak i halspastiller, måtte lete flere ganger siden det er en som er veldig bra som bare en butikk hadde. Så ble en del venting på trikker ute, så er vel ikke så bra når jeg er noe syk. Anonymkode: e7018...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå