Gå til innhold

Brillestøtte en vits?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid fått dekket briller til barn. Nå er støtten nærmest borte. Fikk dekket 700 kr av innfatning og ingenting på brilleglass. Summen kom på 6300 kr. Hvorfor dekkes ikke brilleglass lengre? 

Anonymkode: 1cb81...5bf

Skrevet

Høyre i et nøtteskall👍

• Liker 1
Skrevet
Fighter83 skrev (1 minutt siden):

Høyre i et nøtteskall👍

Høyre sitter ikke i regjering.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Jepp. Var vel Høyre eller var det FRP? mener Ropstad stod og forkynnet det der engang i tiden. 👍 Drittpolitikk.

Anonymkode: 3962c...3fd

• Liker 2
Skrevet

De fucker opp alle ordningen, snakk om å utjevne forskjeller. Barna som kommer fra fattige familier vil slite med både syn og tenner slik politikken har blitt, er lite forskjell på blått og rødt.

Er ikke rart kriminaliteten er på vei opp.

Anonymkode: 13fa4...37f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Begge regjeringer vil ha vekk særtilegg som er små summer totalt men er dyre å administrere, ie cøliaki/briller/tannregulering. Dette er en villet handling fra de fleste politiske partier selv om de ikke sier noe om det.

Bare vent til oljeprisen faller igjen eller den grønne økonomien tar over da kan vi bare glemme alt untatt det mest grunnlegende støtte.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk 2000,-. Det kommer an på styrken.

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Slik ordningen var før Høyre regjeringen kom til makta sist. Var selvfølgelig best, da fikk vi nye briller til barnet heletiden. 

Men syntes Høyre regjeringen sin brillestøtte ordning var bedre enn slik den er nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har alltid fått dekket briller til barn. Nå er støtten nærmest borte. Fikk dekket 700 kr av innfatning og ingenting på brilleglass. Summen kom på 6300 kr. Hvorfor dekkes ikke brilleglass lengre? 

Da har du under 1 i styrke på briller og kvalifiserer dermed ikke for støtte på brilleglass.

• Liker 1
Skrevet
NakenPanda skrev (37 minutter siden):

Da har du under 1 i styrke på briller og kvalifiserer dermed ikke for støtte på brilleglass.

Nei, styrken er 7 og 7,5. Så jeg spurte i butikken hvorfor glass ikke ble dekket. Dette ble dekket før. Svaret var kun innfatning ble delvis dekket nå med nye regjering. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, styrken er 7 og 7,5. Så jeg spurte i butikken hvorfor glass ikke ble dekket. Dette ble dekket før. Svaret var kun innfatning ble delvis dekket nå med nye regjering. 

Det er forandret kun slik at støtten ikke treffer deg i butikken, men du må søke NAV i etterkant fra sommeren 22.

Tror du har rett på 2700 ish NOK pga styrke, men du må søke NAV direkte om det under det nye regelverket.

Hvis ungen er over 10 år er det mindre støtte etter nye regelverket (tror jeg, siden var uklar)

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De fucker opp alle ordningen, snakk om å utjevne forskjeller. Barna som kommer fra fattige familier vil slite med både syn og tenner slik politikken har blitt, er lite forskjell på blått og rødt.

Er ikke rart kriminaliteten er på vei opp.

Anonymkode: 13fa4...37f

Tannbehandling er gratis for barn. At man ikke har hatt tannregulering vil i de fleste tilfellene hovedsakelig  representere et kosmetisk «problem».

Anonymkode: 29a4f...57b

• Liker 1
Annonse
Skrevet
NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Det er forandret kun slik at støtten ikke treffer deg i butikken, men du må søke NAV i etterkant fra sommeren 22.

Tror du har rett på 2700 ish NOK pga styrke, men du må søke NAV direkte om det under det nye regelverket.

Hvis ungen er over 10 år er det mindre støtte etter nye regelverket (tror jeg, siden var uklar)

Nei, beløpet ble trekt direkte av summen i kassen hos optikeren. Optikeren søker brillestøtten refundert selv, jeg som kunde trengte ikke å gjøre noe. Men jeg tror det kommer an på om optikeren har refusjonsordning, eller noe sånt.

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (Akkurat nå):

Nei, beløpet ble trekt direkte av summen i kassen hos optikeren. Optikeren søker brillestøtten refundert selv, jeg som kunde trengte ikke å gjøre noe. Men jeg tror det kommer an på om optikeren har refusjonsordning, eller noe sånt.

Men har du gjort dette etter sommeren 22?

Skrevet
Hedda-78 skrev (Akkurat nå):

Ja, forrige uke.

Da tor jeg du har rett, noen optikere har dette på stell andre ikke, uansett tror jeg man bør snakke med NAV i etterkant styrken sier Sats 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...