Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier du da?

Er du ærlig og sier ja, eller lyver du å sier nei?

Jeg er endelig gravid etter mange runder med ivf og egginnsett, og flere i familiene våre vet om ivf prosessen vi har vært i men likevel ønsker vi å holde graviditeten for oss selv i første trimester og heller fortelle rundt jul når jeg har bikket 12 uker. 

Men allerede har jeg fått spørsmål fra en i familien om jeg er gravid og jeg løy og sa nei.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 9a373...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa ja… Er 4+4 i dag etter icsi

Anonymkode: 3d024...628

Skrevet (endret)

Har blitt spurt, og jeg sa nei. Det var sannheten. Hadde jeg blitt spurt og ikke ville si det, hadde jeg gjort som deg og løyet. Synes det er frekt å spørre.   Gratulerer med graviditet🥰

Endret av Tusjpenn
Skrevet

"Nei jeg er bare feit" svarer jeg. 

Anonymkode: 9b186...ee7

• Liker 3
Skrevet
Tusjpenn skrev (9 minutter siden):

Har blitt spurt, og jeg sa nei. Det var sannheten. Hadde jeg blitt spurt og ikke ville si det, hadde jeg gjort som deg og løyet. Synes det er frekt å spørre.   Gratulerer med graviditet🥰

Vi ble ikke direkte spurt om jeg var gravid, men om vi hadde tatt test ennå. Våre nærmeste vet jo om ivf prosessen så følte det kunstig å lyve i 10 uker.. Ellers er jeg enig om at det er et spørsmål man ikke bør stille. 

Skrevet
Tusjpenn skrev (9 minutter siden):

Tusen takk 🥰

Ja jeg kjenner litt på frekkheten med å spørre. For i hele denne ivf prosessen vi har vært igjennom har dem liksom aldri spurt om hvordan jeg har det eller egentlig interessert seg noe særlig. Men etter hver forsøk jeg har hatt, har dem pleid å spurt om jeg er gravid.. som om di skal være di første som får vite om det og gjerne så tidlig som dagene rundt testdag

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tusen takk 🥰

Ja jeg kjenner litt på frekkheten med å spørre. For i hele denne ivf prosessen vi har vært igjennom har dem liksom aldri spurt om hvordan jeg har det eller egentlig interessert seg noe særlig. Men etter hver forsøk jeg har hatt, har dem pleid å spurt om jeg er gravid.. som om di skal være di første som får vite om det og gjerne så tidlig som dagene rundt testdag

Husk på at det er supervanskelig for folk å sette seg inn i denne prosessen, og at folk ikke alltid vet hvordan de skal støtte deg. De spør nå fordi de bryr seg.. Du deler når du er klar, og ønsker selv, og vil du vente er det også greit 🥰

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier nei til 12 uker er passert. 

Anonymkode: 2d001...2dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva sier du da?

Jeg er endelig gravid etter mange runder med ivf og egginnsett, og flere i familiene våre vet om ivf prosessen vi har vært i men likevel ønsker vi å holde graviditeten for oss selv i første trimester og heller fortelle rundt jul når jeg har bikket 12 uker. 

Men allerede har jeg fått spørsmål fra en i familien om jeg er gravid og jeg løy og sa nei.

Hva gjør dere?

Hvis de vet om prosessen så er det jo forståelig at de spør. Jeg skjønner ikke helt hva du har tenkt her. Hvis du vil vente med å fortelle hvordan innsettet gikk så må du lyve.

Anonymkode: 7954a...694

• Liker 3
Skrevet

Fortalte folk det fra uke 6-7 uansett, familie fra uke 5. Hadde nok ikke løyet med mindre noen «hvem som helst» spurte og vi ikke hadde fortalt til besteforeldre enda. 

Anonymkode: dc395...e55

Skrevet

Jeg har to barn med Ivf og tenker at det blir merkelig å fortelle om Ivf men ikke graviditet. 

Sier du nei så vil de jo gi dere omsorg for en mislykket Ivf... Hvis de vet om prosessen vet de jo neste forsøk er lenge til og ikke noe garanti for barn

Vi fortalte om Ivf til kun de nærmeste av denne årsaken. 

Anonymkode: 579bc...150

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har også hatt ivf. Svarte ærlig til alle som spurte hvordan det hadde gått etter forsøk, enten det gikk bra eller dårlig. 

Anonymkode: c6239...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva sier du da?

Hva gjør dere?

Kommer ann på hvem som spør. Men jeg lyger lett om det til enkelte. 

Anonymkode: 9b2a5...727

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk 🥰

Om de vet at du har forsøk så skjønner jeg at de spør. Det ville jeg tolket som en måte å bry seg 

Anonymkode: 10d9b...800

Skrevet

Er i uke 31 og svarer «nei, har bare spiste litt mye i helgen» med et smil og forteller videre at jeg skal på ferie et halvt år om ikke så lenge 😁

Anonymkode: 961a9...381

Skrevet

Da sier jeg som sant er: Jeg er 50! Hva tror du da?

Anonymkode: a51c8...cb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har to barn med Ivf og tenker at det blir merkelig å fortelle om Ivf men ikke graviditet. 

Sier du nei så vil de jo gi dere omsorg for en mislykket Ivf... Hvis de vet om prosessen vet de jo neste forsøk er lenge til og ikke noe garanti for barn

Vi fortalte om Ivf til kun de nærmeste av denne årsaken. 

Anonymkode: 579bc...150

Familien min har aldri tidligere gitt oss omsorg når vi har hatt mislykkede forsøk så det har ikke noe å si for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...