AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg forstår ikke helt denne: https://www.xxl.no/alfa-walk-king-adv-gtx-fjellstovel-herre-brun/p/1182254_1_style Noen som vet hvorfor det står "skog og mark" og ikke fjell og toppturer eller tilsvarende som jo, tross alt, står i beskrivelsen? Blir litt usikker av dette. Anonymkode: 2c9af...934
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Det skilles mellom se som er bedre på harde berg, rene fjell, og de som går i skog og mark på fjellet, så om du skal gå på steiner eller fjellknauser er kanskje ikke nok støtte i de der. At de er mer for jakt i marka Anonymkode: 4ccda...990
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 ? det står jo: _ ALFA Walk Queen Advance GTX er konstruert for fjellvandring i variert terreng og til toppturer Anonymkode: 2801b...083
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Ville gjettet på at den som skrev teksten ikke vet hva det handler om. Noe som er litt typisk for XXL's ansatte. Selvfølgelig er det jo en liten forskjell i stabilitet med en høyere støvel, som er greit å ha hvis en går mye på skrå, eller i morener, men på vanlige mosjonsturer betyr dette mindre da stiene vanligvis er såpass gode, Anonymkode: 0f468...382
Hedda-78 Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 Helt ulogisk. Jeg har damemodellen (Queen). Dette er robuste og veldig gode fjellsko, som egner seg f.eks på Galdhøpiggen, Rondeslottet og Slogen. Stein og ur og ulendt terreng. Selvsagt kan man bruke dem i skog og mark også, men personlig velger jeg da heller sko som er lavere og lettere, men det er jo personlig smak. At det står Skog og mark er bare XXL som roter noe veldig. Les heller produktbeskrivelsen hos andre forhandlere eller leverandøren. 2
Ullvott Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Det er XXL sin egen registrering som er mangelfull. Hvis du googler støvelen finner du mer info andre steder. På produsentens egne sider står det flere bruksområder enn skog og mark. Det står også fjelltur og jakt. De har definitivt stivere såle og mer ankelstøtte enn tradisjonelle "rusle på mykt terreng i skogen-sko". På vanlige skogsturer på sti er disse skoene overkill. Dette er en allsidig fjellsko, og dekker behovene til de aller fleste. Selv har jeg brukt damevarianten både på toppturer og til elgjakt; sistnevnte i kombinasjon med gamasjer for å dekke mer oppover leggene. (Jeg synes høye jaktstøvler er noe tungt herk.) 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Hedda-78 skrev (2 timer siden): Helt ulogisk. Jeg har damemodellen (Queen). Dette er robuste og veldig gode fjellsko, som egner seg f.eks på Galdhøpiggen, Rondeslottet og Slogen. Stein og ur og ulendt terreng. Selvsagt kan man bruke dem i skog og mark også, men personlig velger jeg da heller sko som er lavere og lettere, men det er jo personlig smak. At det står Skog og mark er bare XXL som roter noe veldig. Les heller produktbeskrivelsen hos andre forhandlere eller leverandøren. Ja, beskrivelsen snakker om fjellturer og er den samme som hos andre forhandlere. Forvirrende. Men da tenker jeg dette går på XXL sin kompetanse, ikke skoens målbruk. Anonymkode: 2c9af...934
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Xxl er håpløse på beskrivelse. De selger feks en 50literssekk og skriver den passer fra barn 6 år. Det er en fenomenal sekk. Men man må minimum være 8-9 for å ha lang nok rygg til sekken.. De blir skuffa de som kjøper den til 1.klassingen sin 😂 Anonymkode: 52614...19f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå