Gå til innhold

Foreldre sier de elsker alle barna sine like mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men stemmer egentlig dette, er det ikke et av barna dere liker bedre enn det/de andre?

Anonymkode: 962c2...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mer til felles/er mer lik ett av barna, men jeg elsker alle like høyt.
Jeg behandler dem ikke likt, og kan ikke garantere at noen ikke føler seg urettferdig behandlet, men det er pga at de er forskjellig, trenger ulikt, er i ulik alder, vi er i ulik situasjon på gitt tidspunkt osv. Gaver koster ikke det samme, men går mer på ønsker/behov hos den enkelte.

Når de blir voksne kommer de til å få gaver/penger for samme sum, for da har de selv ansvar for sine liv, og eventuell forskjell på gaver og slikt vil bli veldig synlig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to, og kan uten tvil si at jeg liker dem like godt og elsker dem like høyt. Nå er det bare 3 og 5 år. Og det er noen ting jeg liker best å gjøre sammen med den ene og andre ting jeg liker best å gjøre sammen med den andre. Det er godt mulig jeg kommer til å komme bedre overens med en av dem når de blir eldre/voksne. På grunn av sammenfallende interesser eller personligheter som går godt sammen, tenker jeg da. Men det vet jeg ikke enda. Uansett hadde det totalt umulig for meg å velge ut en av dem som jeg liker bedre sånn generelt. 

Anonymkode: fb595...705

Skrevet

Forskjell på elsker og liker. Jeg elsker begge like mye alltid. Men liker går litt opp og ned og frem og tilbake 😂

Når minste var midt i treårstrassen så likte jeg eldre best. Nå når eldre er midt i puberteten liker jeg minste best 😂

Anonymkode: 4b485...a18

• Liker 3
Skrevet

Mine foreldre har alltid favorisert min søster siden hun var en "enkel" baby og et "enkelt" barn. Hun er veldig intelligent, og manipulerte meg veldig mye i barndommen for å få meg god og sint, og for å få det til å se ut som at hennes påfunn var mine. 

Sånt er veldig slitsomt, men sett utenfra forstår jeg jo hvorfor mine foreldre foretrakk/foretrekker henne. Og jeg tror ikke det et mulig å ha helt likt forhold til alle barna sine. Nå led jeg ingen nød - jeg fikk fortsatt den kjærligheten og omsorgen jeg skulle ha. Og det er jo det som teller!

Anonymkode: 4dbf9...920

Skrevet

Jeg elsker alle tre like mye, men kommer best overens med jenta mi. Den ene sønnen min, syns jeg er vanskeligere å forstå. Han er så annerledes enn meg. Den eldste sønnen er ganske krevende og jeg liker ikke like godt alle valgene han gjør. Men som person liker jeg han godt. 

Anonymkode: ac697...8cd

Skrevet

Elske og like er da ikke det samme.

Jeg elsker begge barna mine like høyt og hadde ofret hva som helst for dem. Det er ikke til hinder for å synes den hyperpubertale fjortisen er uspiselig og lite likandes nitti prosent av tiden.

Anonymkode: 32273...135

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...