AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg ønsker så veldig gjerne å si opp jobben min. Den brenner meg fullstendig ut. Ikke nødvendigvis oppgavene, men arbeidsmengde, skiftplan fra helvete, den slags. Egentlig kunne jeg aller helst tenkt meg bare en vanlig kontorjobb, men jeg har ingen reell utdannelse innen noe...så jeg får ikke foten innafor døra noesteder. Men jeg skulle også gjerne jobbet med noe utendørs. Enten i skog eller bare utendørs ala parkvesen for kommune osv. Jeg er vant med all slags vær, gjør meg ingenting å holde på i -20 eller bøtteregn sålenge jeg er kledd godt. Men hva slags jobber finnes til utendørs? Hvor finner man slike jobber? Noen med erfaring i dette? Anonymkode: 4e239...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/skogsoperator Dette er min drømmejobb i hvert fall 😄 Anonymkode: d4405...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Det er stort behov for fiskere, og de tjener godt led penger 💰 også! Anonymkode: 7dd67...a88
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er stort behov for fiskere, og de tjener godt led penger 💰 også! Anonymkode: 7dd67...a88 Stort behov? Hvor er dette? Her jeg bor er det ekstremt vanskelig å få jobb på fiskebåt fordi det er så mange om beinet, det blir sagt at man nesten alltid må ha gode kontakter for å finne fast jobb. Snittet på fiske og fangst-linja på videregående her har steget voldsomt fordi det har blitt så populært. Anonymkode: d4405...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stort behov? Hvor er dette? Her jeg bor er det ekstremt vanskelig å få jobb på fiskebåt fordi det er så mange om beinet, det blir sagt at man nesten alltid må ha gode kontakter for å finne fast jobb. Snittet på fiske og fangst-linja på videregående her har steget voldsomt fordi det har blitt så populært. Anonymkode: d4405...b2b Ja, dette er mitt inntrykk også.... ? Det er så rift om områder å fiske osv, og de med størst båt og flest ressurser gruser vel de mindre aktørene uansett? Jeg kan ikke svømme uansett 🤫😂 Anonymkode: 4e239...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Arkeolog? Kreves en lang utdannelse da Anonymkode: ff08f...a1a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Arkeolog? Kreves en lang utdannelse da Anonymkode: ff08f...a1a Svært få utdannede arkeologer jobber utendørs 😊. Hva mener du med «lang utdannelse»? Bachelor+2 årig master om man skal ha noe håp om noen gang få jobb «ute» som arkeolog 😊. Anonymkode: 0e487...703
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Skogplanter Anonymkode: 872ca...960 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Avløser for bønder? Men det er kanskje ikke så mye ute. Har inntrykk at de er sårt tiltrengt i alle fall. Utebarnehage? Hundepasser? Anonymkode: c68b9...ebf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Bonde, allsidigste yrket som finnes. Anonymkode: 3184f...ae7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bonde, allsidigste yrket som finnes. Anonymkode: 3184f...ae7 Og trolig norges dårligst betalte. Anonymkode: f395f...fb3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skogplanter Anonymkode: 872ca...960 Gjerne! Er noe sånt jeg kunne tenkt meg. Dvs enten noe djupt i en skog, eller noe mer nært by, krattfjerning og planting i kommunal regi. Men det kappes vel bare skog, ikke plantes? Tror det eneste jeg har sett av "skogplanteyrket" var er eller annet innslag på NRK om et prøveprosjekt? Vet ikke engang hvor man skulle søkt en sånn jobb engang. AnonymBruker skrev (1 time siden): Avløser for bønder? Men det er kanskje ikke så mye ute. Har inntrykk at de er sårt tiltrengt i alle fall. Utebarnehage? Hundepasser? Anonymkode: c68b9...ebf Vurderte utebarnehage, men jeg er ikke spesielt interessert i unger 😂 og er heller ikke akkurat pedagogisk anlagt. Blir bare anarkister med grov språkbruk av de barna 😂 Hundepasser tror jeg man skulle slitt med å leve fulltid av rent praktisk. Var veldig interessert i hundehold før, men har egentlig mistet litt interessen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Bonde, allsidigste yrket som finnes. Anonymkode: 3184f...ae7 Har nær familie som akkurat har avsluttet bondelivet etter noen års drift. Svært dyrt å drifte smått, jobben er "på" 24/7, stress, uendelig arbeidsmengde for luselønn 😥😥 Anonymkode: 4e239...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bonde, allsidigste yrket som finnes. Anonymkode: 3184f...ae7 Det er helt riktig, det er et fint yrke. Veldig variert. Du trenger å kunne litt om de fleste fag, fra kjemi og biologi, via mekanikk, sveising, elektro og maskinkjøring til økonomi, HMS og ledelse. Kanskje det perfekte yrket for de som synes det er greit å jobbe lange dager 6-7 dager i uka, at stress går fint å leve med, og at det å tjene penger er mindre viktig. Hilsen heltidsbonde... Anonymkode: 4a4b0...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt riktig, det er et fint yrke. Veldig variert. Du trenger å kunne litt om de fleste fag, fra kjemi og biologi, via mekanikk, sveising, elektro og maskinkjøring til økonomi, HMS og ledelse. Kanskje det perfekte yrket for de som synes det er greit å jobbe lange dager 6-7 dager i uka, at stress går fint å leve med, og at det å tjene penger er mindre viktig. Hilsen heltidsbonde... Anonymkode: 4a4b0...4e6 😂😭 Jepp. Tenker på hva familiemedlemmene mine som var bonder holdt på med. Fiksing av traktorer, bygging av alt mulig, ja virkelig alt du nevnte. Jeg som knapt greier lære meg å kjøre med manuelt gir 😂 Anonymkode: 4e239...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Skrevet 29. oktober 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Gjerne! Er noe sånt jeg kunne tenkt meg. Dvs enten noe djupt i en skog, eller noe mer nært by, krattfjerning og planting i kommunal regi. Men det kappes vel bare skog, ikke plantes? Tror det eneste jeg har sett av "skogplanteyrket" var er eller annet innslag på NRK om et prøveprosjekt? Vet ikke engang hvor man skulle søkt en sånn jobb engang. Anonymkode: 4e239...0bf Selvfølgelig plantes det skog! Ellers blir det jo aldri noe skog å drive hogst i. Men det er sesongarbeid og ikke noen full jobb. Men du kan henvende deg til nærmeste skogbruksselskap. Det finnes mange over hele landet. Anonymkode: eea66...82a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Skrevet 29. oktober 2023 Her er ledig stilling som skogplanter: https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/629ae34d-5879-4546-a516-01bcffffdf1c Sjekk ellers ledige stillinger på din kommunes hjemmeside. Særlig frem mot våren bruker det å være en del ledige stillinger i Bydrift el. tilsvarende. . Anonymkode: 2ecf8...929 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig plantes det skog! Ellers blir det jo aldri noe skog å drive hogst i. Men det er sesongarbeid og ikke noen full jobb. Men du kan henvende deg til nærmeste skogbruksselskap. Det finnes mange over hele landet. Anonymkode: eea66...82a Ja kanskje litt vanskelig å plante på vinteren 😂 Takk, skal skrive det bak øret! Høres ut som noe jeg kunne likt. Anonymkode: 4e239...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå