Gå til innhold

Lydisolere mellom etasjer

Diverse

Anbefalte innlegg

Det er veldig lytt her jeg bor og naboen under meg spiller mye musikk, som jeg selvfølgelig hører og går litt lei av. Hva kan gjøres for å dempe lyden mellom etasjene mer? Vil det hjelpe med noen av disse underlagene til laminatgulv og laminat oppå? Nå er det bare de originale tregulvene uten noe oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det billigste er å kjøpe headset til naboen. Så kan han blæste i sine egne ører, ikke andres. 

Anonymkode: a2b02...438

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 muligheter, lydhimling nede hos naboen eller lydgulv oppe hos deg, det vil bygge 3-4cm hos deg evt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

2 muligheter, lydhimling nede hos naboen eller lydgulv oppe hos deg, det vil bygge 3-4cm hos deg evt

ja, det blir litt mer omfattende, har vel bare 2,5 cm klaring til dørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (Akkurat nå):

ja, det blir litt mer omfattende, har vel bare 2,5 cm klaring til dørene. 

Begge løsninger er omfattende, dørene kan løftes/kappes evt, men en leilighet på 100m2  vil det fort koste et par hundre tusen vil jeg tro med ny parkett osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det billigste er å kjøpe headset til naboen. Så kan han blæste i sine egne ører, ikke andres. 

Anonymkode: a2b02...438

Hehe!😀 Hadde spart meg for penger og styr, men det er veldig lytt her, så tror det generelt ville gi litt bedre livskvalitet med bedre lydisolering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden):

Begge løsninger er omfattende, dørene kan løftes/kappes evt, men en leilighet på 100m2  vil det fort koste et par hundre tusen vil jeg tro med ny parkett osv

Hmm, det var litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. Bare å begynne å spare da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer det egentlige problemet, er det lyden eller er det bassen som plager deg? For hvis det er lyden så vil isoleringen av gulv hjelpe, men et det bassen så må alle overflatene tas. Vi hadde samme problem der jeg bodde før og fikk snekker på besøk som sa at hvis det er bass så kan en isolere gulvet i hue og ræva, men bassen kan komme opp langs veggene i stede fordi det er vibrasjoner, og da vil ikke den isoleringen hjelpe. 

Be de roe ned og vise hensyn. 

Anonymkode: c40b9...5b5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (37 minutter siden):

Hmm, det var litt dyrere enn jeg hadde sett for meg. Bare å begynne å spare da.

Er mulig å gjøre en god del av det selv da hvis man er litt handy, må jo ikke ha parkett til 1000.- pr m2 heller tror det er fremgangsmåter på: rockwool.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med korklaminat eller korkvinyl? Disse gulvene er litt lydisolerende. 

Anonymkode: d7802...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å lekte ned taket til naboen under. Legg et lag gips, etpar cm hulrom, 50mm rockwool, lydbøyler og nytt lag gips. 

Stikker av med over 10cm av takhøyden til naboen, men ditt liv blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...