Gjest katty Skrevet 6. november 2002 #1 Skrevet 6. november 2002 Jeg er 20 uker på vei, og har som smått begynt å tenke på hva vi må kjøpe inn til babyen kommer. Jeg får så mange ulike svar når jeg spør om man bør kjøpe bilsete eller nett. Har hørt at om man ikke skal kjøre langt holder det med bilsete. Hva tenker dere om dette? Katty
Nala Skrevet 6. november 2002 #2 Skrevet 6. november 2002 Når babyen er nyfødt skal den ikke sitte i bilsete når man kjører langt. Og med langt menes turer som tar mer enn 10-15 minutter. De små kan ikke sitte, og ryggen dere har ikke godt av å "tvangssitte" i bilsetet. Derfor bør man bruke nett de første månedene, såfremst man ikke bare kjører miniturer. Jenta mi er straks fire måneder. Først nå bytter vi permanent fra nett til stol. Har trivdes godt med nettet, og veslejenta sover godt i bagen under nettet når vi har kjørt langt. Og så er det bare å løfte hele bagen inn når man kommer hjem. Vesla sover uforstyrret videre. Anbefales! Du trenger ikke kjøpe begge deler. Du kan leie både stol og nett, eller kjøpe en ting og leie den andre. Vi valgte å kjøpe stol og leie nett. Nala
Padmee Skrevet 6. november 2002 #3 Skrevet 6. november 2002 Selv leie vi en baby-bilstol da vår datter var nyfødt. Jeg snakket litt med helsesøsteren vår om dette, og ho sa at det var ikke så farlig hvis en brukte de spesielle babystolene. Disse som er beregnet fra 0-9 måneder. I de stolene ligger nemlig babyen mer enn den sitter, så belastningen på ryggen er ikke så stor. Dessuten er stolene mer kollisjonssikre enn bag med nett.
diddi Skrevet 7. november 2002 #4 Skrevet 7. november 2002 Vi leide et nett, så kjøpte vi sete senere.
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #5 Skrevet 13. november 2002 Hei. Jeg vil anbefale bruk av egnede bilstoler fra barna er nyfødte, dersom en ikke skal kjøre på timesvis, da. jeg har leid bilstolen BRITAX ROCK-A-TOT, to ganger før, og blir nok å leie en sånn igjen til våren når nr.3 kommer disse bilstolene som er i dag, er så bra laget, og utarbeidet i samarbeid med allskens eksperter, at jeg har ingen betenkeligheter... har deimot fått høre at sikkerhetsnett ikke lenger er anbefalt, da babyen blir liggende ganske løst i bagen, og kan bli slengt rundt i den ved en eventuell kolllisjon, så skadene kan bli større enn hvis den sitter i de beregnede stolene! klem fra 12+3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå