Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 mnd som kun vil sove med kroppskontakt, så jeg er veldig metta😆 Når hun er våken blir hun sittende mye i vippestol/babygym for jeg må få gjort det jeg egentlig skulle gjort mens hun sov søtt i vogna si🙈 jeg synger og snakker i mens, og hun klager ikke.. men får dårlig samvittighet.

Er det lov å si det er kjedellg med baby? Hun er jo veldig søt og smller og pludrer.. men syntes det rett og slett er kjedelig. Det går i vippestol,/babygym, synge/snakke og bære rundt..

Hva gjør dere andre? Hun llker ikke vogn, verken våken eller sove.. er lkke så glad i å være våken i bæresele heller, kan kanskje være fornøyd i 10 minutter etter at hun våkner🙈 føler meg så låst, siden det er styr å få henne til å sove med besøk/på besøk med bæresele. Må hoppe rundt og om noen prater før hun sovner skikkelig våkner hun til for er så nysgjerrig. Kan også sove på puppen, men da er jeg hverfall låst (greit av og til for å slappe av da)

Anonymkode: 644b2...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjenpe kjedelig den første tiden, synes det første gang, og synes det denne gangen også.

Selv om.det er kjedelig er det jo koselig, en må bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Når min på 2mnd er våken så er det babygym, magetid eller at jeg holder en leke og stimulerer henne slik. Hun har våken vindu på 1,5-2t.

Anonymkode: e4ba8...811

Skrevet

Jeg pludrer litt med henne, men stort sett gjør jeg ting jeg ikke får gjort ellers fordi hun ikke sover for seg selv. Trene for eksempel, har mye vondter og plager etter svangerskapet og fødselen så må gjøre øvelser og det er kun mulig mens hun er våken. 

Anonymkode: 8edd0...646

Skrevet

Den første tiden er litt kjedelig, ja😅 jeg har ei på snart 5 mnd. som begynner å bli litt mer med nå, men dagene går med til trilleturer, høre på lydbok/podcast/musikk, lar henne ligge på babygymmen totalt kanskje 30 (3x10) minutter om dagen for å få unna husarbeid og få i meg et måltid, lese en bok eller ha magetrening (jeg hadde løyet hvis jeg sa at jeg ikke scroller gjennom vg og facebook mens hun leker seg på magen med speilet sitt😂). Så sover hun fortsatt mye på meg da (kanskje ikke det du vil høre) så det blir jo mye tiktok og disney+😂

Skrevet

Hvorfor har du så mye du skal gjøre? Jeg gjorde omtrent ingenting utover baby den første tiden 😄 Ville forsøkt å unngå for mye tid i vippestol og heller lagt i babygym, bedre for motorisk utvikling :) Min sov også mest på meg. Brukte det som en unnskylding for å slappe av og se på TV eller lese :D

Den tiden er jo ganske kjedelig, må jo være lov å synes det... Jeg syntes det var fint å treffe andre med baby, da er det mer ok med diverse "styr" for soving osv også. Samme med nær familie. Også planla jeg dagene og besøk veldig etter våkenvinduene. Min sov som regel godt i vogna da det hjalp jo veldig på utflukter, planla ofte soving på vei til og så var hun våknen når vi var på besøk og så dro vi når hun skulle sove igjen og hun sov på vei hjem. Var nok litt lettere siden det var sommer også, lett å møte folk ute/i parken/i hagen. 

Dro på babysang og startet på barselyoga rundt den tiden. Finnes sikkert andre aktiviteter og, ser at både butikker, cafeer og lekeland har babytreff, barseltreff osv. 

Min likte å se i bøker så det gjorde vi en del, hadde sånne med sterke farger og mønster for de aller minste babyene. Ellers sang jeg masse sanger. Bar rundt og viste henne ting og sa hva de var. Begynte å øve på å holde leke selv, startet med en liten myk en. Lå i babygym en del. Magetrente en god del, med meg eller med speil, eller med leke hun kunne strekke seg etter. Begynte å øve på å rulle rundt. 

Anonymkode: 3634c...7c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor har du så mye du skal gjøre? Jeg gjorde omtrent ingenting utover baby den første tiden 😄 Ville forsøkt å unngå for mye tid i vippestol og heller lagt i babygym, bedre for motorisk utvikling :) Min sov også mest på meg. Brukte det som en unnskylding for å slappe av og se på TV eller lese :D

Den tiden er jo ganske kjedelig, må jo være lov å synes det... Jeg syntes det var fint å treffe andre med baby, da er det mer ok med diverse "styr" for soving osv også. Samme med nær familie. Også planla jeg dagene og besøk veldig etter våkenvinduene. Min sov som regel godt i vogna da det hjalp jo veldig på utflukter, planla ofte soving på vei til og så var hun våknen når vi var på besøk og så dro vi når hun skulle sove igjen og hun sov på vei hjem. Var nok litt lettere siden det var sommer også, lett å møte folk ute/i parken/i hagen. 

Dro på babysang og startet på barselyoga rundt den tiden. Finnes sikkert andre aktiviteter og, ser at både butikker, cafeer og lekeland har babytreff, barseltreff osv. 

Min likte å se i bøker så det gjorde vi en del, hadde sånne med sterke farger og mønster for de aller minste babyene. Ellers sang jeg masse sanger. Bar rundt og viste henne ting og sa hva de var. Begynte å øve på å holde leke selv, startet med en liten myk en. Lå i babygym en del. Magetrente en god del, med meg eller med speil, eller med leke hun kunne strekke seg etter. Begynte å øve på å rulle rundt. 

Ikke ts, men altså, det var helt vanvittig mye å gjøre i babytiden. 

Jeg hadde ekstremgulper = ekstreme mengder klesvask. SEngetøyet vårt, soveposen til babyen, lass på lass med babyklær og mine klær, håndklærene vi la utenover sofaen, øten gulpekluter i lakenstørrelse, osv osv osv. 

Og så vaske gulvet etter at det selvsagt kom gulp utover hele det også - og vognen og bilstolen og møbler som ikke ble raskt nok dekket til igjen. 

Så var det styring med pumping og sterilisering og fandens oldemor for å få opp melkeproduksjonen. 

Anonymkode: ad7ce...0f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes også babytiden var helt gørr. 

Jeg brukte ikke vippestol, men hadde ungen i babygym så de fikk bevege seg fritt. Ville unngå sitting så mye som mulig. 

Så jeg satt nå på gulvet og veivet med en rangle, bygget tårn de kunne rase, leste masse masse bøker med dem, osv. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke ts, men altså, det var helt vanvittig mye å gjøre i babytiden. 

Jeg hadde ekstremgulper = ekstreme mengder klesvask. SEngetøyet vårt, soveposen til babyen, lass på lass med babyklær og mine klær, håndklærene vi la utenover sofaen, øten gulpekluter i lakenstørrelse, osv osv osv. 

Og så vaske gulvet etter at det selvsagt kom gulp utover hele det også - og vognen og bilstolen og møbler som ikke ble raskt nok dekket til igjen. 

Så var det styring med pumping og sterilisering og fandens oldemor for å få opp melkeproduksjonen. 

Uff det hørtes slitsomt ut. Jeg hadde nok veldig flaks med baby som gulpet og bæsjet lite første tiden, ble veldig lite klesvask fra henne i forhold til hva jeg hadde forventet. Fikk og hjelp av moren min til klesvask, anbefaler å være frekk nok til å spørre familie om hjelp til husarbeid altså 😄

Jeg drev også med pumping en stund men heldigvis bare i 2 mnd ca. Fikk samboer til å sterilisere det meste da men hadde glemt at det var en av få ting jeg måtte gjøre. Men tok det ofte på kvelden når baby sov på pappaen sin istedet for på meg en liten stund. 

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips🥰 godt å se vi er flere! Føler babytiden fremstilles så rosenrød.

Har mye å gjøre fordi jeg har en mann som jobber offshore, en 3 åring (som også roter og produserer mye klesvask) og en hund som må på tur flere ganger til dagen😅

Anonymkode: 644b2...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...