Gå til innhold

Hvordan slutte å tenke på tabber man har begått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driter meg ut med jevne mellomrom. Sånn skikkelig. Gjerne sånn at noen blir sinte på meg, mens andre bare synes synd på meg. Type tråkker i salaten, forsnakker meg, formulerer meg uheldig eller misoppfattes/misforstås. Og nei, det er ikke bare jeg som har dårlig selvtillit og opplever at det slik, det ER tilfelle at jeg driter meg ut.

Jeg er veldig usikker i sosiale sammenhenger, merkes best sammen med folk jeg ikke kjenner/kjenner mindre godt. Samtidig er jeg ikke redd for å si min mening. Er selvsagt også utstyrt med store mengder skam og i etterkant av episoder jeg har dritet meg ut, blir jeg gående å analysere episoden 100 millioner ganger og virkelig grave meg godt ned i dritten. Jeg kan angre og føle så stor skam at det går stort utover livsglede  og jeg får til tider lyst til å avslutte alt. Nå er det også så mange mennesker jeg ikke tør å møte eller mennesker som bringer tilbake skam og skikkelig dårlige følelser.

Så spørsmålet mitt er: hvordan kan man bare legge bort flauser slik at det ikke styrer livet ned i et svart hull?

Anonymkode: 383f2...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første skal du være glad for at du er istand til å kjenne på anger og skam. Er mange som ikke bryr seg om det og bare kjører på å ødelegger for seg selv. Å gjøre feil = lærdom. Du lærer og ønsker å forandre på dette. Du er helt sikker en bra person 💓 men vi har alle våre dårlige sider ;)

Kunne du kanskje ha betrodd deg til noen du stoler på og fortelle de problemstillingen? Mye mulig de blir lettet over at du tar det opp og selv er klar over at du kan av og til gå over streken. Be de om å si fra neste gang de kjenner på at du et litt drøy. Hør med de om de da kan stoppe deg og ksnskje si f.eks "jeg forstår budskapet ditt, men jeg ville heller sagt sånn og sånn". Eller kanskje er det ting du sier som kanskje ikke trenger å nevnes i det hele tatt. At du må lære deg å la enkelte ting bare fare uten å gjøre noe nummer ut av det. 

Håper dette var til hjelp, masse lykke til

Anonymkode: 0b7fb...f44

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...