Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #1 Del Skrevet 26. januar 2006 Idag spiste jeg 2 skiver grovbrød med kokt skinke og paprika til frokost. 1 gl. skummet melk og 1 glass appelsinjuice. Trente styrke i ca 1,5 timer (med oppvarming) Etter dusjen spiste jeg det samme som frokosten, med 1 glass juice til. Dro på jobb og her har jeg spist 2 brødskiver med kokt skinke (Ja, det er godt! ) Kopp te uten sukker. Så har jeg spist ett eple, og to knekkebrød med gulost. 1 glass juice. 2-3 kopper kaffe. På en dag: Er dette mye eller lite, eller sånn passe? Er ikke sulten, men sugen på en appelsin... Og det må da være greit, eller? PS! Har stillesittende arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #2 Del Skrevet 26. januar 2006 Du spiser veldig mye brødmat, synes jeg. Kanskje bytte ut ett av brødmåltidene med noe mer middagslignende? Ellers høres det fint ut, og du kan gjerne ta en appelsin eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 26. januar 2006 #3 Del Skrevet 26. januar 2006 Mengden er det vel lite å si på, men jeg synes kanskje du bør variere litt mer. Brød er knakende godt, og jeg er absolutt ikke enig med de som sier man bør kutte ut brødmat. Men jeg ville vel valgt en middag til måltid 3, istedet for brødskiver igjen. Gjerne en salat med skinke og pasta. Lett å lage i forveien og ha med på jobb i en boks. Så ville jeg kuttet ut juicen til ihvertfall et av måltidene, og drukket mye mer vann. Grønnsaker kan du jo spise innimellom måltidene så mye du bare vil. Så kan du jo ha et mellommåltid med bare frukt. Det lønner seg å spise ofte, men små mengder hver gang, for da holder du forbrenningen oppe. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Labb Skrevet 26. januar 2006 #4 Del Skrevet 26. januar 2006 Om du trener regelmessig, regulerer kroppen apettiten godt. Det betyr at om du ikke er sulten, har du fått nok mat. Eneste jeg la merke til var at inntaket av grønnsaker var litt lite. Om du ikke spiser middag, kan du jo spise gullerot/kålrot eller noe annet du liker til brødskivene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #5 Del Skrevet 26. januar 2006 Jepp, blir litt for mye brødmat de ukene jeg ikke har barna. Orker liksom ikke å lage middag til en person... Annenhver uke blir det middag, og annenhver blir det brød/knekkebrød. Litt schizofren sjø! Men da kan jeg iallfall spise en appelsin med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 26. januar 2006 #6 Del Skrevet 26. januar 2006 JEg synes det var litt i det minste laget. Energiintaket ditt ligger på rundt 1300, du burde spise litt mer. Når det gleder pålegg - varier! Bruk leverpostei, makrell i tomat, havbris, smøreost, prim osv. Om du spiser for ensidig, kan du faktisk bli sulten av den grunn. Bytt gjerne ut noe av brødet med kornblanding (f.eks 4-korn.) og spis et varmt måltid. Det tar ikke veldig mye lenger tid å woke noen grønnsaker enn å smøre brødskiver. Og spis gjerne mer frukt/grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimable Amie Skrevet 26. januar 2006 #7 Del Skrevet 26. januar 2006 Synes matinntaket ditt virker altfor ensformig og altfor lite. Mitt råd er å registrere deg på vektklubb.no. Der legger du inn vekt og høyde og hvor mye du eventuelt ønsker å gå ned i vekt + et tidsperspektiv på vektreduksjonen. Da vil programmet regne ut hvor mange kalorier du trenger pr. dag - du legger inn hva du spiser og hva du trimmer - og får en nøyaktig utregning. En helt genial side - jeg har fått et mye mer bevisst kosthold etter at jeg begynte å bruke denne siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TRÅDSTARTEREN Skrevet 27. januar 2006 #8 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg prøver ikke å gå ned i vekt, men heller ikke legge på meg. Stilte bare spørsmålet for å høre om det var greit det jeg hadde spist den dagen. Mente ikke at jeg spiser sånn hver dag! Helt enig med dere alle at brødmat er godt, men ikke i slike mengder som det ble i går.. Men sånn kan det bli enkelte dager, når du skal rekke over litt for mye på en gang, da går det dessverre raskest med brødskiver... Vektklubb.no passer helt sikker utmerket for de som vil gå ned noen kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. januar 2006 #9 Del Skrevet 27. januar 2006 Vektklubb.no kan likevel være et fint sted for folk som vil beholde den vekten de har. Man får litt mer oversikt, lærer om hva som er sunt osv. selv om du hverken vil ned eller opp i vekt, burde du øke kaloriinntaket ditt noe, for lavt kaloriinntak skrur ned forbrenningen. Det er heller ikke gunstig å spise for ensidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #10 Del Skrevet 30. januar 2006 Skulle tro at kroppen regulerer matmengde selv, så lenge du trener og forøvrig er frisk... Som en over sa; er du sulten, bør du spise, er du mett, så lar du være.. Men hvis du har problemer med dette, er jeg enig med dem som syntes det hørtes litt lite og lite variert ut.. Når man bor alene og ikke gidder å lage middag kun til seg selv, så kan man jo lage litt store porsjoner og fryse ned... Skal ikke mye kokking til før man har et ganske stort utvalg retter i fryseren.. bare varme opp & nyte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå