Gå til innhold

"Gleden ved mangfold i Michigan".... lærepenge ?


NatNat

Anbefalte innlegg

 Hamtramck, en liten by i Michigan hadde en gang mange polske innvandrer.  Men i de siste 20 årene, en del araber og muslimer fra India har innvandret der. De fikk en varm velkomst fra en del av  progressive demokratene, inkludert en del av den LGTBQ samfunnet i byen. Og en muslim fra Yemen ble utvalgt som ordfører. Hele "council" (6 mennesker) er muslimer.
Det første de gjorde var å forby Pride -flagg i offentlig rom. 
Det minner meg litt om det vi snakket nylig i en annen tråd, paradokset ved å stemme i et demokrati for noen som er imot demokrati.

Nå, en del mennesker tenker å flytte fra byen etter at en del Pride flagg på private områder ble vandalisert og flere føler seg ikke velkommen i byen lenger.
 

"In June, after divisive debate, the six-member council blocked the display of Pride flags on city property — action that has angered allies and members of the LGBTQ+ community, who say that the support they provided the immigrant groups has been reciprocated with betrayal.

“We welcomed you,” former council member Catrina Stackpoole, a retired social worker who identifies as gay, recalls telling the council this summer. “We created nonprofits to help feed, clothe, find housing. We did everything we could to make your transition here easier, and this is how you repay us, by stabbing us in the back?”
på engelsk (sorry) https://www.washingtonpost.com/nation/2023/09/16/hamtramck-michigan-pride-flag-ban/

  • Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Trubadur said:

Viktig med å dele siden det er ikke noe man leser så ofte i vanlige norske avis.... Det illustrerer perfekt hvordan naive mennesker, som tror at de fleste Muslimer er.. hva ? progressive ? undertrykte ? kan være med å ødelegge for alle og seg selv..

Når skal folk som tror på "leve og la leve" ,some er for at gay skal få leve i fred akkurat som de andre, for at kvinner skal kunne gå uten å dekke på seg, og få lov til å jobbe, SKAL FORSTÅ at Islam er det motsatte av alle de sine verdier. Det driver meg gal ! Å tenke at Vesten kvittet seg med det verste fra kristne autoritet i løpet av de 2 siste århundre bare for å ta imot noe enda verre. 🙈

  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trubadur said:

OH MY GOD..." Last year, the council approved an ordinance allowing backyard animal sacrifices, shocking some non-Muslim residents even though animal sacrifice is protected under the first amendment in the US as a form of religious expression."

 

Endret av NatNat
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

Viktig med å dele siden det er ikke noe man leser så ofte i vanlige norske avis.... Det illustrerer perfekt hvordan naive mennesker, som tror at de fleste Muslimer er.. hva ? progressive ? undertrykte ? kan være med å ødelegge for alle og seg selv..

Når skal folk som tror på "leve og la leve" ,some er for at gay skal få leve i fred akkurat som de andre, for at kvinner skal kunne gå uten å dekke på seg, og få lov til å jobbe, SKAL FORSTÅ at Islam er det motsatte av alle de sine verdier. Det driver meg gal ! Å tenke at Vesten kvittet seg med det verste fra kristne autoritet i løpet av de 2 siste århundre bare for å ta imot noe enda verre. 🙈

Norske medier ville vel aldri trykket noe sånn.
 

Det er helt utrolig. Vi (i vesten) tenker vel at alle tenker som oss. Og har samme verdier. 
 

Jeg er åpen for mye og har venner fra forskjellige land og kulturer, men konservative mennesker med ønske om forbud mot LGBTQ+, hindre kvinners rettigheter osv.,de skal vi ikke gi makt eller rom til altså. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Trubadur said:

Norske medier ville vel aldri trykket noe sånn.
 

Det er helt utrolig. Vi (i vesten) tenker vel at alle tenker som oss. Og har samme verdier. 
 

Jeg er åpen for mye og har venner fra forskjellige land og kulturer, men konservative mennesker med ønske om forbud mot LGBTQ+, hindre kvinners rettigheter osv.,de skal vi ikke gi makt eller rom til altså. 

Samme her.... Er faktisk ganske fornøyd med immigranter, bare de ikke kommer fra muslimke land... (unntaket er folk fra Iran, fordi de forlater landet fordi de er ikke religiøse, har kjent flere Iraner, atheist eller bare ikke særlig troende, veldig grei mennesker)

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (3 minutter siden):

OH MY GOD... Last year, the council approved an ordinance allowing backyard animal sacrifices, shocking some non-Muslim residents even though animal sacrifice is protected under the first amendment in the US as a form of religious expression.<

 

https://apnews.com/article/detroit-michigan-religion-sheep-2b7965753358f5f0b5b3ce1f9cebe1c2
 

Det må jeg si🧐

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dt.no/pride-flagg-klippet-ned-ved-skole-fryktelig-trist/s/5-57-2156975
 

Vi har jo dette i Norge da. I år. 
 

“FJELL: Den siste tida har flere skoler i drammensområdet blitt rammet av herjinger og ødeleggelser av Pride-flagg. Ved samtlige skoler i Svelvik ble nylig flaggene ødelagt og/eller stjålet, mens regnbueflagget ved Skoger skole var sporløst borte mandag morgen.

Tirsdag ble også Fjell skole offer for ødeleggelser. Denne gangen var det en elev som klippet selve snora til flagget på dagtid, samtidig som det var undervisning inne på skolen.”

 

Rektor ved Fjell skole sier at det ikke dreier seg om en hataksjon mot Pride-bevegelsen. De har nemlig jobbet med felleskap og mangfold. 
 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingenting positivt med muslimsk innvandring, det ødelegger samfunnet. Dette kan ikke lenger benektes da man ser bevis på dette daglig både hjemme og ute.

Takk til politikere og dere der hjemme som har ønsket og bidratt til dette. Tipper fremtidens generasjoner vil være takknemlige for hva dere har bidratt med...

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (6 minutter siden):

😡 forferdelig, spesielt for meg som ikke spiser kjøtt....

Jeg spiser så lite som mulig, da to i min nærmeste familie er vegetarianere.

Akkurat dette tror jeg ikke kommer til å bli tillatt i Norge, vi har strenge regler for halal og kosher-slakt av dyr. Det siste må importeres til Norge. 
 

https://dyrevern.no/faq/halal-og-kosher-er-slakting-uten-bedovelse-lov-i-norge/

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Trubadur said:

Jeg spiser så lite som mulig, da to i min nærmeste familie er vegetarianere.

Akkurat dette tror jeg ikke kommer til å bli tillatt i Norge, vi har strenge regler for halal og kosher-slakt av dyr. Det siste må importeres til Norge. 
 

https://dyrevern.no/faq/halal-og-kosher-er-slakting-uten-bedovelse-lov-i-norge/

 

😢 ørker nesten ikke lese... Je har en forhold til dyr som er nok forskellig enn de fleste mennesker. ...

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Trubadur said:

leste også dette : But Majewski said the majority is now disrespecting the minority. She noted that a white, Christian-majority city council in 2005 created an ordinance to allow the Muslim call to prayer to be broadcast from the city’s mosques five times daily. It did so over objections of white city residents, and Majewski said she didn’t see the same reciprocity with roles reversed.

tsk tsk tsk.... nei, de fikk ingen takk eller respekt for å tillate de å rope på toppen av minaret 5 ganger om dagen. De ble sett som svake og litt dumme. Folk lærer aldri eller for sent...

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det finnes folk dumme nok til å sette seg i en sånn situasjon hadde vært hysterisk morsomt, hadde det ikke vært for at vi dessverre har en god andel av denne typen nyttige idioter her på berget også. Dette her kunne man jo ha forutsett på milevis avstand

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue

Greit å feie for sin egen dør først.

Homo- og transhat utøves av blendahvite nordmenn i beste sendetid. Bare se på forumet her også. Veldig stygt.

Endret av paprikaskrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snøvott said:

At det finnes folk dumme nok til å sette seg i en sånn situasjon hadde vært hysterisk morsomt, hadde det ikke vært for at vi dessverre har en god andel av denne typen nyttige idioter her på berget også. Dette her kunne man jo ha forutsett på milevis avstand

det hadde vært hysterisk morsomt faktisk om 100% av byen befolkning hadde stemt for de. Men jeg tenker på de stakkars 30 og noe prosent som ikke stemte for en muslimsk ordfører. Tenk at disse mennesker er født i denne lille byen, kansje familien har vært i samme plass i mange generasjoner og nå, de føler seg ikke lenger hjemme. Det er hjerteskjærende....

Endret av NatNat
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, paprikaskrue said:

Greit å feie for sin egen dør først.

Homo- og transhat utøves av blendahvite nordmenn i beste sendetid. Bare se på forumet her også. Veldig stygt.

2 wrongs don't make a right....

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
1 minutt siden, NatNat said:

2 wrongs don't make a right....

Nei, men å fremstille nordmenn som bedre er heller ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, paprikaskrue said:

Nei, men å fremstille nordmenn som bedre er heller ikke riktig.

Hvilken norsk by har vedtatt å forby Pride-flagg? Eventuelt: hvilken by i andre land har etnisk norsk bystyre som har forbudt Pride-flagg?

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (2 minutter siden):

Nei, men å fremstille nordmenn som bedre er heller ikke riktig.

Holdningene til homofile blant etniske nordmenn og blant muslimer er ikke helt de samme statistisk, for å si det forsiktig. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...