Gå til innhold

Hadde du tatt abort om du ble gravid med en du datet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer... 

Anonymkode: 94ab0...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...

Anonymkode: 13c5a...5f4

Skrevet

Vet ikke hvordan det føles ut å være gravid eller hva kroppen sier, men heller mot ja. Føles dumt å gjøre noen til pappa. 

Men er noen dumme nok til å ikke beskytte seg, så må de jo se den komme. Kan ikke akkurat bli overasket. 

Anonymkode: 92b2f...455

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Jeg er nemlig så opplyst at jeg vet at jeg kan bli gravid hvis jeg har sex. Uansett.

Og jeg hadde aldri kunnet leve med å ta livet av et barn.

Anonymkode: a89d2...52f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 50 så jeg hadde tatt abort uansett. Men hadde jeg vært 35 og ingen barn, så hadde jeg antagelig beholdt.

Anonymkode: 13c5e...03f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 50 så jeg hadde tatt abort uansett. Men hadde jeg vært 35 og ingen barn, så hadde jeg antagelig beholdt.

Anonymkode: 13c5e...03f

Jeg er 35 og barnløs. Hadde jeg blitt gravid nå, så hadde jeg tatt abort. Jeg har også spontanabortert to ganger.

Anonymkode: ecb97...efd

Skrevet

Ts her, er bare så engstelig... jeg gikk på cerazette, men grunnet ekstreme bivirkninger så kuttet jeg den. I den bittelille mellomtiden hadde jeg sex med en jeg har kjent i 2år men først begynt en romantisk greie med nå for 2 uker siden. Jeg var 10 dager over mensen (såklart) den kvelden og han kom litt for kjapt til å trekke seg ut. Skulle egentlig ikke ha sex imellomtiden😭 hvis jeg er gravid så aner jeg ikke om jeg kan leve med dette med å ta abort. Men jeg vet han vil hate meg for resten av livet om jeg velger å beholde. Eller vil det gå seg til etterhvert tro? Til syvende og sist vil vel alle elske barnet. 

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, jeg vil ikke ha barn, men det er jo annerledes for alle.

Anonymkode: 878df...b39

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her, er bare så engstelig... jeg gikk på cerazette, men grunnet ekstreme bivirkninger så kuttet jeg den. I den bittelille mellomtiden hadde jeg sex med en jeg har kjent i 2år men først begynt en romantisk greie med nå for 2 uker siden. Jeg var 10 dager over mensen (såklart) den kvelden og han kom litt for kjapt til å trekke seg ut. Skulle egentlig ikke ha sex imellomtiden😭 hvis jeg er gravid så aner jeg ikke om jeg kan leve med dette med å ta abort. Men jeg vet han vil hate meg for resten av livet om jeg velger å beholde. Eller vil det gå seg til etterhvert tro? Til syvende og sist vil vel alle elske barnet. 

Om det er for sent å ta angrepille, er det ikke så mye du får gjort annet enn å ta graviditetstest når det blir aktuelt. Ikke gå rundt og se for deg hva som skje når du er gravid før du vet om du faktisk er gravid.

Skrevet

Nei. Jeg er forsiktig å bruker prevensjon for har ikke lyst til å bli gravid med en feil. Samtidig hadde jeg blitt gravid med en feil så hadde jeg ikke klart å ta abort da jeg er i den alderen jeg skulle ønske jeg hadde mann og barn. Har økonomien og bolig, så hadde ikke mannen ønsket å være med på det så skulle vi klart oss fint likevel. 

Anonymkode: c19d1...f4e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om det er for sent å ta angrepille, er det ikke så mye du får gjort annet enn å ta graviditetstest når det blir aktuelt. Ikke gå rundt og se for deg hva som skje når du er gravid før du vet om du faktisk er gravid.

Nei jeg tenker sannsynligheten er liten selvom jeg var 10 dager etter mensen. Jeg er i 30årene og fertiliteten synker. Men hva om! Jeg håper inderlig jeg ikke er det, tenker han må bli i sjokk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Jeg er forsiktig å bruker prevensjon for har ikke lyst til å bli gravid med en feil. Samtidig hadde jeg blitt gravid med en feil så hadde jeg ikke klart å ta abort da jeg er i den alderen jeg skulle ønske jeg hadde mann og barn. Har økonomien og bolig, så hadde ikke mannen ønsket å være med på det så skulle vi klart oss fint likevel. 

Anonymkode: c19d1...f4e

Han har to barn fra før. Jeg aner ikke om han hadde ville kutte barnets kontakt.... 

Skrevet

Ja. Har bare tatt to aborter, så har nok ikke brukt opp kvota enda.

Anonymkode: ac0d3...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei jeg tenker sannsynligheten er liten selvom jeg var 10 dager etter mensen. Jeg er i 30årene og fertiliteten synker. Men hva om! Jeg håper inderlig jeg ikke er det, tenker han må bli i sjokk. 

Han får sjokk? Hvis dere ikke snakket om prevensjon den kvelden han for på deg, så burde det vel ikke komme som et sjokk at det kunne bli graviditet da 🤔 

Det er ikke bare ditt ansvar, alle må da for pokker klare å styre seg om man ikke vil ha barn 🙄

Anonymkode: 28057...26a

Skrevet

Nå dater ikke jeg men vil ikke ha barn etter jeg er 40, det er jeg for gammel til så her hadde det blitt abort uten noe mer refleksjon over det emnet. Har fått de barna jeg skal ha og er ikke interessert i å begynne på start igjen.

Anonymkode: 36402...ce8

Skrevet

Jeg er 12 dager over "tiden" men er 46 år så antar det skyldes overgangsalderen og ikke den 50 år gamle daten min. 

Skal ta en test, og tar abort om det utenkelige skulle ha skjedd. 

Anonymkode: bcb54...52b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 12 dager over "tiden" men er 46 år så antar det skyldes overgangsalderen og ikke den 50 år gamle daten min. 

Skal ta en test, og tar abort om det utenkelige skulle ha skjedd. 

Anonymkode: bcb54...52b

Oi, såpass. Skjønner deg.. ❤️ Jeg er 34 og i en litt annen alder enn 46, så hadde absolutt tatt det da. Men blir litt itvil nå, på den innerste følelsen. Jeg vet jo barnet vil bli elsket og man tenker, så godt jeg ikke tok abort likevel. Det kan jo hende det blir oss, vi har pratet litt om det, men vil helst få denne mulige graviditeten ut av bildet. Som sagt, det skal jo noe til for at jeg ble gravid den dagen selvom EL kom 2 dager etter 😱

Skrevet

Jeg tror jeg hadde beholdt om jeg ble gravid i datingfasen med han som nå er samboeren min. Jeg kjente ham bittelitt fra før fra jobb, men mest av alt hadde jeg en veldig god magefølelse om ham, som har vist seg å stemme veldig bra 😊

Anonymkode: d5094...8ec

Skrevet

Jupp. Fordi jeg ikke vil ha barn. 

Anonymkode: 86558...ba8

Skrevet

Jeg har tatt den praten i alle forhold jeg har innledet, at abort er uaktuelt. Greit å avklare sånt, før man har sex i et forhold mener jeg.

Anonymkode: 36bb4...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...