Gå til innhold

Mann som aldri tar initiativ til noe, blir så usikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har datet 3-4 ukers tid og jeg er mer utadvendt enn han. Vi har hatt sex kun ei gang og hans måte å være på er veldig rolig/forsiktig. Han er en smånervøs fyr, ikke vært borti så mange damer og aldri etter bruddet. Han har selv konfrontert med at han er dårlig på å gi av seg selv både på snap og i virkelighet men jeg hsr vært tålmofig og latt han bruke all tid han trenger. Nå begynner jeg å kjenne på litt cred fra han, selvom han er stille og litt beskjeden. Mannen er godt voksen og jeg likeså, jeg er 34. Er ikke vant til at det skal gå så tregt. Trenger også bekreftelse. 

Ikveld sendte jeg en mld som ; God natt kjekke, fine du. Håper du sover godt inatt❤️ det eneste jeg får tilbake er ; Natta🥰

Overreagerer jeg? I det vanlige er han litt kosete og tilbakeholden/sjenert. Men jeg ser han vil og han har iallefall ikke noen andre. 

Uten at jeg spør han... Skal jeg være litt mer stille fremover selv? Jeg blir så lei, jeg trodde dette var en jeg kom til å bygge opp følelser for. Nå ikveld virker bare alt blasst og kjipt. 

Anonymkode: cdb12...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville dere gjort? Stolt på at hanntrenger tid eller prøvd å slutte all snap og bekreftelser til han? Jeg er desverre litt ivrig på slikt😩

Skrevet

3-4 uker er jo ingenting. Dersom dere kommer godt overens ellers og dette er en fyr du kan se en framtid med er det dumt å ødelegge det med å plutselig trekke deg tilbake for å fremprovosere en reaksjon fra han. Jeg ville heller spurt han hva han tenker og latt det hele modne litt sakte. Alle er forskjellige og trenger ulik tid til å bli komfortabel med en ny.

Anonymkode: 9ab5b...3da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

3-4 uker er jo ingenting. Dersom dere kommer godt overens ellers og dette er en fyr du kan se en framtid med er det dumt å ødelegge det med å plutselig trekke deg tilbake for å fremprovosere en reaksjon fra han. Jeg ville heller spurt han hva han tenker og latt det hele modne litt sakte. Alle er forskjellige og trenger ulik tid til å bli komfortabel med en ny.

Jeg vet, og det er helt sikkert meg som overtenker! Men når jeg venter noe tilbake og ikke får det, så blir jeg der og da veldig skuffet. Han har sagt også til meg at han verken er en snapper eller god til å ordlegge seg på mld. I virkeligheten vil han ha meg inntil han og viser at han vil ha meg der. Når det gjelder sex, så tror jeg nok det vil komme. Det gikk kjapt på første og han likte det veldig godt. Er fornøyd med kroppen min, og utstråler nok bra ut til han. Men savner å få litt bekreftelse allerede. Han er såret fra tidligere brudd så jeg tar høyde for det. Skal jeg uansett roe meg litt ned og la han komme til? 

Skrevet

Jeg holdt på med en mann som du beskriver nylig. Jeg tenkte også at han trenger tid å bli trygg på meg. Etter fem måneder ga jeg opp siden det ikke kom noe mer fra ham. Han var veldig tafatt på alle måter. Som sagt trodde jeg at det  skulle bli bedre med tiden, men hos meg var ikke det tilfelle.

Anonymkode: 35552...b45

Skrevet

Natta 🥰 er ikke bra nok bekreftelse for deg ? Hjelpe og trøste meg 😱. Mann 45+ her. 

Anonymkode: 9bebb...e38

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg holdt på med en mann som du beskriver nylig. Jeg tenkte også at han trenger tid å bli trygg på meg. Etter fem måneder ga jeg opp siden det ikke kom noe mer fra ham. Han var veldig tafatt på alle måter. Som sagt trodde jeg at det  skulle bli bedre med tiden, men hos meg var ikke det tilfelle.

Anonymkode: 35552...b45

Huff... ja er redd jeg igjen har valgt feil. Tidligere menn har vært motsatt, veldig på og vil ha masse sex. Han her kan jeg såvidt iløpet av kvelden krype inntil, ta i hånden. Han stryker meg men viser ikke tegn til å ville ha sex igjen. Det å få kompliment for eks er litt viktig, det at jeg føler meg vel for han. Vet ikke hva det kan være... Men har tro på at han liker meg. Var så rart, fordi han var så med i sexen første gang. Kom veldig fort, noe som gjorde til at jeg forstod han lenge har vært tent på meg. 

Om jeg sender snap så får jeg aldri kommentarer på noe på min, men han kan sende tilbake noe han holder på med. Vil bare få litt bekreftelse fra han også.   

Skrevet

Vel, man må rett og slett kjenne på hva man selv synes er greit. Dersom man synes det går altfor sakte og fortsetter slik, er man nok kanskje for ulike til at det vil klaffe uansett.

Jeg ville uansett gitt det et par uker til før jeg tok en avgjørelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Natta 🥰 er ikke bra nok bekreftelse for deg ? Hjelpe og trøste meg 😱. Mann 45+ her. 

Anonymkode: 9bebb...e38

Okei da. Jeg overreagerer... jeg innrømmer selv at jeg kan overanslysere. Jeg er bare så inderlig redd for å mislykkes nok ei gang i kjærligheten. 

Skrevet

Husk at desto mer man overanalyserer desto mer kan man ende opp med å sabotere for seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som ditt kjærlighetsspråk er ord, og hans er fysisk/ev. et av de andre. Jeg var med tidenes herligste fyr i to år, men det var langt mellom komplimentene og aldri noen stor kjærlighetserklæring. Han kunne heller ikke sette ord på hvorfor han likte akkurat meg feks, og kunne svare slik kort "natta 🥰" etter jeg jeg sa noe litt lengre og "hyggeligere".

Jeg måtte lære meg å se hvilke måter han viste kjærlighet på. Det hjalp, men må innrømme at jeg ofte følte noe manglet eller følte meg "snytt" på en måte. Så jeg håper å finne en som er litt mer verbal neste gang. 

• Nyttig 1
Skrevet
Boblee skrev (2 minutter siden):

Høres ut som ditt kjærlighetsspråk er ord, og hans er fysisk/ev. et av de andre. Jeg var med tidenes herligste fyr i to år, men det var langt mellom komplimentene og aldri noen stor kjærlighetserklæring. Han kunne heller ikke sette ord på hvorfor han likte akkurat meg feks, og kunne svare slik kort "natta 🥰" etter jeg jeg sa noe litt lengre og "hyggeligere".

Jeg måtte lære meg å se hvilke måter han viste kjærlighet på. Det hjalp, men må innrømme at jeg ofte følte noe manglet eller følte meg "snytt" på en måte. Så jeg håper å finne en som er litt mer verbal neste gang. 

❤️ Kan helt sikkert stemme. Noen er bare ikke helt på det verbale eller i mld. Men han viser jo form for kjærlighet når jeg er med han, bortsett fra initiativ til sex. Det vil jo bli en viktig greie om det blir oss. Kanskje jeg bare skal se nå, uten æ nevne noe til han? 

Skrevet (endret)
8 hours ago, Boblee said:

Bobla er nok inne på noe. 

Mange damer velger å gå og frustrere seg over ting og til og med dumpe typene sine. Det er derimot ikke får seg til å gjøre er å finne løsninger som kan gi dem det forholdet de drømmer om. Kognitiv dissonans.... 

1) du forventer ting av mannen som er på grensa til urealistisk å forvente med mindre du ønsker deg en veldig feminin mann. Lær å forstå mannen din bedre. 

2) du kjenner ikke hans kjærlighetsspråk. Hvorfor gjør du ikke det? Uten dette så er alt bare synsing og vill gjetning. Han har sitt språk og du har ditt. Dere må begge lære hverandres språk. Hvis ikke vil det ikke ha sjans til å fungere. 

3) Hvis man absolutt skal endre en manm: En vanlig metode særlig damer bruker for å "bygge opp" mannen sin er ved å uttrykke misnøye ved alt de er misfornøyde med. Dette funker ikke. Det bygger ingenting. Det bryter ned! Derimot, jo mer positiv tilbakemelding du gir på ting du liker jo mer stimulerer du ham til å gjøre det mer. Jo mer negativ tilbakemelding du gir, jo mer vil han føle seg maktesløs. Og her må jeg være helt krystallklar: Du kan ikke bare gi positiv feedback når han oppfyller de høyeste forventningene dine. Du må rose halvfulle glass. Du må gi positiv feedback på at han prøver. Innsatsen og intensjonen er det du ønsker å fokusere på. Ikke resultatene. Hvis han sender deg "natta" på mld. Så er det bedre at du sier du setter stor pris på at han gjør der enn at du uttrykker misnøye med at han ikke er bedre. Hvis du ønsker å gi ham innspill på hva du ønsker deg mest, så må du først sjekke om han er mottakelig for det. For eksempel ved å spørre... 

Men Bobla over her peker nok på det essensielle. Dere må forstå hverandres kjærlighetsspråk. Bare da kan du se hva han egentlig kommuniserer.. 

Endret av BobTheNoob
Rettskriving
  • Liker 2
Skrevet
BobTheNoob skrev (4 minutter siden):

Bobla er nok inne på noe. 

Mange damer velger å gå og frustrere seg over ting og til og med dumpe typene sine. Det er derimot ikke får seg til å gjøre er å finne løsninger som kan gi dem det forholdet de drømmer om. Kognitiv dissonans.... 

1) du forventer ting av mannen som er på grensa til urealistisk å forvente med mindre du ønsker deg en veldig feminin mann. Lær å forstå mannen din bedre. 

2) du kjenner ikke hans kjærlighetsspråk. Hvorfor gjør du ikke det? Uten dette så er alt bare synsing og vill gjetning. Han har sitt språk og du har ditt. Dere må begge lære hverandres språk. Hvis ikke vil det ikke ha sjans til å fungere. 

3) en vanlig metode særlig damer bruker for å "begge opp" mannen sin er ved å uttrykke misnøye ved alt de er misfornøyde med. Dette funker ikke. Det bygger ingenting. Det bryter ned! Jo mer positiv tilbakemelding du gir på ting du liker jo mer stimulerer du ham til å gjøre det mer. Jo mer negativ tilbakemelding du gir, jo mer vil han føle seg maktesløs. Og her må jeg være helt krystallklar: du kan ikke bare gi positiv feedback når han oppfyller de høyeste forventningene dine. Du må rose halvfulle glass. Du må gi positiv feedback på at han prøver. Hvis han sender deg "natta" på mld. Så er det bedre at du sier du setter stor pris på sånt enn at du uttrykker misnøye med at han ikke er bedre. Hvis du ønsker å gi ham innspill på hva du ønsker deg mest, så må du først sjekke om han er mottakelig for det. For eksempel ved å spørre... 

Men Bobla over her peker nok på det essensielle. Dere må forstå hverandres kjærlighetsspråk. Bare da kan du se hva han egentlig kommuniserer.. 

"Bobla" her... Ja du sier nok noe der. Jeg må fremheve at jeg aldri har klaget på hans lille arrangement. Jeg bare innerst inne er redd han er lei meg og at jeg mistolker alt. Men glad han skrev natta med 🥰. Det betyr nok noe for han.. TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Bobla" her... Ja du sier nok noe der. Jeg må fremheve at jeg aldri har klaget på hans lille arrangement. Jeg bare innerst inne er redd han er lei meg og at jeg mistolker alt. Men glad han skrev natta med 🥰. Det betyr nok noe for han.. TS. 

Mente ikke at jeg var bobla😂

• Liker 2
Skrevet

Pust inn, pust ut.

Anonymkode: 3c9b5...c71

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pust inn, pust ut.

Anonymkode: 3c9b5...c71

❤️ prøve... Tenker bare om han er forelsket i meg som jeg er i han, så hadde det vært fint med litt god natt søte søte deg. 

Skrevet

Forelsket etter 3-4 ukers dating? Folk er ulike også her. Er du for intens, krevende med for mange og for høye forventninger for tidlig…ja, da vet du vel hva som kan skje. 

Selv er jeg av den rolige typen og hadde blitt sliten av for mye. 

Anonymkode: 9ec3f...fe8

Skrevet

Ja, du overreagerer og du forsøker å tolke mer enn nødvendig. Det handler nok om frykt. Frykt for å ta feil valg og frykt for å ikke få den kjærligheten du ønsker?

Når du har behov for mye bekreftelse så tidlig i en relasjon, kan det tyde på at du har dårlig selvfølelse. 

Det kan være lurt å jobbe litt med selvfølelsen og frykten dine. Hvis ikke er det stor mulighet for at du ender opp med en mann som potensielt kan ødelegge deg. Menn som er "all in" før det har gått en måned, setter deg på en pidestall og er gode på komplimenter er ofte dem som senere blir kalt narsissister på slike forum. 

Du har ikke brukt tid på å bli kjent med ham, istedenfor har du skapt deg en illusjon om hvem kan kan være i livet ditt. Prøv å pust dypt og bli kjent med ham. Prøv også å fortelle ham hva du ønsker. Å trekke deg tilbake å være mer stille fremover for å provosere frem en slags reaksjon hos ham er manipulasjon. Du ønsker ikke å være en manipulerende voksen kvinne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

❤️ prøve... Tenker bare om han er forelsket i meg som jeg er i han, så hadde det vært fint med litt god natt søte søte deg. 

Du vil altså at han skal være mer feminin?

Anonymkode: e22ee...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...