Gå til innhold

Ok å ikke ringe og beklage at man likevel ikke kommer på middagsinvitasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi inviterte min manns barndomsvenn og hans nye kone på middag hjemme hos oss. De er nygift og vi tenkte at dette blir en fin ting å gjøre for å bli bedre kjent! Vi tok begge fri fra jobb og handla inn masse. Jeg brukte dagen på kjøkkenet og vi gleda oss veldig.

Men plutselig står kameraten helt alene . Han virker stressa, og vi kjenner han såpass godt at vi vet at han kom med en hvit løgn om at den nye kona var blitt dårlig!
Ville det ikke av respekt og ren høflighet vært normalt at hun hadde sendt en mld hvor hun avlyser og beklager dette? At de hadde gitt beskjed på forhånd? Har gått en uke og jeg har ikke hørt fra dama! Jeg synes dette var utrolig frekt! Hva tenker dere?

Kjenner at dette er ei type dame jeg ikke ønsker å bli bedre kjent med. 

Anonymkode: d0577...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble invitert +1 og han kommuniserer med dere. 
Men å ta en dag fri fra jobb for å lage en middag? Hvor vanskelig gjorde dere det egentlig?

Anonymkode: 4efb9...677

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er jo veldig spesielt å ta fri fra jobb og bruke hele dagen på å forberede en middag?

Siden kompisen stilte opp har dere jo fått beskjed, og jeg regner med at han beklaget? Da tenker jeg ikke folk flest i parforhold tenker at også den andre parten trenger å beklage seg og be om tilgivelse på gråtende knær? 

Du sier du ikke vil bli kjent med henne pga dette (wtf), men så mener du at hun skal ha masse kontakt med deg på sms? 

Beklager, men det er nok du som er sær her, og kan skjønne om denne nye konen kanskje ikke har lyst til å komme på besøk om du har vært like krass tidligere som du er her. Ro. Deg. Ned.

Anonymkode: 2d233...382

• Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De færreste tenker vel at noen legger så mye i en middag. Og de var invitert som et par, han er den opprinnelige vennen, og ga beskjeden. Synes det er helt fair. 

Anonymkode: b6744...98d

Enig.

Fri fra jobb og «ordne» hele dagen for et vennepar til middag? Litt over normalen..

Vennen møtte tilogmed opp. Nei, dette er mellom din man og kompisen. Han får som venn evt finne ut om det er vanskelig for kompisen i hans forhold, og du må droppe å være furt.

Anonymkode: 5b860...df4

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

To stykker fri fra jobb for å ordne til middag 😅🤣 

Anonymkode: 033f9...d9a

• Liker 28
  • Nyttig 10
Skrevet

Han kom jo, og han gir beskjed for henne. La det gå. 

Og hva så om han dro en liten hvit en? Kan være mange grunner til at hun ikke orket. Som ufrivillig barnløs kan jeg skrive under på at jeg har avlyst mange avtaler med at jeg ikke er i form, særlig om en syklus har mislykkes. 

Send henne heller en melding du og ønsk god bedring, så sender du litt av maten med hjem til henne, 

Anonymkode: 9d937...6f1

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Invitasjon var jo for å bli kjent med henne! Det var også etter kameratens ønske at vi skulle bli kjent! Vi tok ikke fri hele dagen , men noen timer slik at vi rakk å handle og stelle i stand. 
synes bare at de fint kunne avlyst om det ikke passet begge. Kameraten kjenner vi jo godt fra før og ville ikke stelt så istand om vi visste at bare han kom. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Invitasjon var jo for å bli kjent med henne! Det var også etter kameratens ønske at vi skulle bli kjent! Vi tok ikke fri hele dagen , men noen timer slik at vi rakk å handle og stelle i stand. 
synes bare at de fint kunne avlyst om det ikke passet begge. Kameraten kjenner vi jo godt fra før og ville ikke stelt så istand om vi visste at bare han kom. 

Kanskje kompisen til mannen din ikke forsto at han alene ikke er bra nok til å komme middag hos dere? Kanskje hun faktisk var reelt syk, kanskje hun hadde fått dårligere nyheter og ikke orker tanken på å være sosial? Ideelt sett kunne de sagt fra litt før, men hva om det skjedde rett før og de ikke rakk?

Det er for meg rimelig spesielt å være så vonebroten over at en gjest ikke kom, og at du nevner at du ikke vil bli kjent med en som henne? Vel, du sender ikke akkurat ut vibber om en jeg hadde ønsket å bli kjent med heller.. 

Anonymkode: 9d937...6f1

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nettopp derfor ga hun beskjed gjennom mannen, fordi dere ikke kjenner hverandre.  

Det er helt vanlig. 

Anonymkode: a7eab...d4f

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet

Det merkeligste med denne historien er jo at dere begge tok dere fri for å ha venner på middag, kanskje dere legger alt for mye i det. 

Uansett, det er da det mest naturlige i verden at han som kjenner dere videreformidler beskjed om at kona er dårlig. Skjønner ikke hvorfor du tar dette ille opp? Kanskje like greit at kona slipper unna et slikt bekjentskap.

Anonymkode: 386a5...9af

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi inviterte min manns barndomsvenn og hans nye kone på middag hjemme hos oss. De er nygift og vi tenkte at dette blir en fin ting å gjøre for å bli bedre kjent! Vi tok begge fri fra jobb og handla inn masse. Jeg brukte dagen på kjøkkenet og vi gleda oss veldig.

Men plutselig står kameraten helt alene . Han virker stressa, og vi kjenner han såpass godt at vi vet at han kom med en hvit løgn om at den nye kona var blitt dårlig!
Ville det ikke av respekt og ren høflighet vært normalt at hun hadde sendt en mld hvor hun avlyser og beklager dette? At de hadde gitt beskjed på forhånd? Har gått en uke og jeg har ikke hørt fra dama! Jeg synes dette var utrolig frekt! Hva tenker dere?

Du virker noe intens, på grensen til creppy. Tenker ny kona har det bedre om hun slipper noe videre bekjentskap. 

Anonymkode: 7acf3...79b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Personlig ville jeg ringt eller sendt en melding om at jeg må avlyse! Spesielt om denne invitasjon er planlagt for meg. Ren høflighet tenker jeg! Men så er det kanskje ikke like normalt å forvente dette lenger ? 

• Liker 3
Skrevet

Det er normal høflighet å si fra at man ikke kommer, og det gjør man straks man vet at man ikke kan stille opp. 

Veldig hyggelig av ts å lage en flott middag til vennens nye kone for å bli kjent! 

Anonymkode: 3a845...189

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså jeg hadde nok sendt melding, men tenker så lenge han kom så er det likevel innafor. Syns det er mer spesielt å ta seg fri fra jobben for å lage middag 🙈

Anonymkode: 25008...d28

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

OK, det er jo helt greit det... Er nok ingen som lager noe mer "drama" utover dette enn deg... 

Når det er er snakk om  person du ikke har noe forhold til - så ville det være rart om hun personlig tok kontakt for å unnskylde, synes nå jeg...  Dette faller på barndomsvenn. Kanskje lever vi en annen verden, men... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sitter å tygger på om dette er trollerier eller ei, men det er jo påfallende hvor mye "draaama" som kan skapes over ingenting her på kÅge....  Hva tenker du er rett måte å håndtere denne "situasjonen" på da, TS? Altså "drømme-scenario"?

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det er uhøflig å ikke sende en melding på forhånd om at "Anne" ikke kommer. At TS og mannen tar noen timer fri fra jobb for å klargjøre middag/hus er ikke relevant, da spørsmålet ikke handler om det.

At de ikke gir beskjed på forhånd er ikke noe jeg (som vertinne) hadde laget noe styr over, annet enn å tenkt det var dårlig stil

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å lage noe drama. Men jeg satt igjen med en følelse av at hun ikke ønsker å bli kjent . Og det er i såfall helt ok, men da synes jeg at de burde gitt beskjed før. 
Senere den kvelden var de jo begge ute på bar og drakk og la ut på snap story! 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...