AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Skole til 14-15, middag, trening, lekser, andre faste avtaler. Hvor mye tid blir det igjen til familien etter barnet har brukt tid med venner og lignende? Føler selv at det er litt for lite tid til sosiale ting sammen, at man ikke får tilstrekkelig tid til de gode samtalene, oppdragelse i positive stunder gjennom å gjøre ting sammen. Tar gjerne i mot forslag og tips. Anonymkode: e1f71...c43
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Hverdagen er hektisk! Vi prøver på middager samlet nesten hver dag. Men det blir nok. kanskje 3 ganger i ukedagene pga. trening og div. Vi kjører til trening. I bilen er det da mobilforbud, så vi får en fin samtale i 15-20 min hver vei. Ellers ser vi noen tv program sammen og spiller litt kort. Men samlet sett blir det ikke mye tid i hverdagen. 5. og 7. klassing. Anonymkode: 056c7...bc8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Veldig lite tid. Venninner kommer på døren før skolen, og går til skolen sammen. Når hun kommer hjem gjør hun lekser og spiser middag. Etterpå er hun med venner igjen helt til leggetid. Anonymkode: f7d69...343
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Voksent barn nå. Spiste alltid middag sammen. Var trener og lagleder på idrett i 10 år, så vi var alle tre sammen på det 2 - 3 kvelder i uka. Lange kjøreturer til bortekamper, med fine samtaler. På ungdomsskolen begynte barnet å oppholde seg i kjellerstuen for det meste. Det er vel typisk for tenåringer 🙃 Anonymkode: 24011...ef6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 11-åringen har ikke noe spesielt lyst til å sosialisere med familien. Dessverre lite med venner heller. Skjermtid og trening. Anonymkode: 79713...7a5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Veldig lite. De er opptatte med venner og idrett. Vi spiser middag og har endel kjøring sammen. Ellers prøver vi å snakke litt sammen hver kveld. Husker selv da jeg vokste opp; var med venner hele tiden og var ikke særlig interessert i å være med mamma og pappa. Helt normalt. Anonymkode: 1dc60...bfd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Det var vel i den alderen jeg opplevde at venner ble prioritert foran oss foreldre, og vi ble andrevalg. En naturlig utvikling. Anonymkode: 30c75...7c4
Arkana Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Det er varierende. Hun er jo mye med venner, men når hun er hjemme liker hun ofte å være i nærheten av oss. Hun sitter gjerne ved siden av meg og pusler med egne ting og så prater vi sammen, så det er veldig hyggelig. Vi har alltid felles middag hver dag og flere kvelder i uka spiller vi brettspill sammen. Og innimellom vil hun selvsagt bare sitte i fred på rommet, men vi har en eller annen form for kvalitetstid sammen hver dag.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Lite i hverdagen ja. Vi er sammen rundt middagsbordet, ved lekser og ved kjøring til trening. Venner er øverst på prioriteringslista hans for tiden, og det tenker jeg er riktig for alderen♥️ litt mer i helgene når vi koser oss med TV og god middag om kvelden. Anonymkode: 39aa9...c9d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har en gutt i femte klasse og et yngre barn. Jeg merker jo at sønnen min er mer med venner enn før, men opplever at vi har noe form for kvalitetstid sammen hver dag. Vi spiser alltid middag sammen, jeg kjører til treninger og kamper, og da får vi fin tid sammen i bilen. Og så er han våken en halvtime-time lengre enn lillesøstera. Den tiden er hellig for oss. Da spiller vi kort eller sjakk, ser noe på TV eller bare sitter og snakker. Anonymkode: 22f2a...11b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Her er jeg hjemme når de kommer fra skolen så spiser vi tidlig middag. Enten så går de ut eller så er de hjemme å gamer, kanskje har de besøk osv. Er tilgjengelig hele tiden og vi har nok over gjennomsnittet mye tid sammen siden jeg alltid har vært hjemme når de kommer hjem fra skolen. Har veldig lite lekser her da vi i utgangspunktet er leksefri men er det noe så gjør vi som regel det etter de har fått slappet av med gaming eller lek. Blir selvsagt mindre tid jo eldre de blir siden de er mer med venner men nå når vi går mot mørke og kalde tider så blir det mer hjemmekos siden da er de mindre ute og mer online når de er med venner. Anonymkode: c5797...897
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 Har 11-åring. I ukedagene er det felles middag og av og til kveldsmat. Ellers går tiden til trening og venner. I helgene har vi mer tid sammen til aktiviteter, se film, spille spill o.l. Har 2 eldre også, men de ser jeg av og til til middag. Anonymkode: c1e11...ead
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 Har en 10 åring her.Vi pleier å ha tid sammen når vi spiser middag ilag ellers er det fotball trening to ganger i uken,lekser og pokemon tur med venner og gaming😊Merker at han han avtaler mye mer med venner om å møtes nå en før.Men vi ser mye på tv om kvelden sammen på forræderen og jaget og kompani lauritzen da spiser vi middag foren tv men dette er helst helger da.Så spiller vi litt kort ilag eller tre på rad.Om vi går tur ilag da blir det ofte pokemon jakt tur😊Men ja venner er vel det viktigste. Anonymkode: 3c64a...b9a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 Vi var med på aktivitetene , mye fine samtaler i bilen til og fra, hadde filmkveld hver fredag og satte av tid til prat på sengekanten hver kveld, vi var også på en del helgeturer sammen Anonymkode: 9c676...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå