AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Vil gjerne høre hva dere menn - gjerne 40/50-årene - tenker her. Litt kontekst: Vi er to kolleager i 40/50 demografien. Han: Samboer, forhold i krise - vet ikke detaljer, men etter hva jeg forstår prøver de å redde stumpene nå. Fin, smart og "ryddig" type. Meg: Gift, ekteskap i krise pga sextørke og vidt forskjellige behov på området - og også fordi jeg innerst inne har vært forelsket i denne karen siden i sommer. Jeg har sikkert nå utover høsten sendt litt lengre blikk enn jeg burde, selv om jeg ikke har gjort eller sagt noe direkte. Vi ser hverandre sjelden fysisk, kun digitalt. I senere tid har vi hatt flere lengre samtaler på teams (video), som har dratt ut, og blitt mer og mer personlige. Snakk om hobbyer og barna. Partnere unngår vi påfallende begge to, Jeg har her sagt at jeg ikke skal oppholde ham, men han avfeier det med smil og blunk og fortsetter gjerne samtalen. Midt i nåværende uke sendte han meg en melding med noe personlig info (hobbyrelatert) som vi da tydeligvis har til felles. Dette er såpass snever at det enten er en sinnsyk tilfeldighet - eller så har han gått tilbake og sjekket mine SoMe-konto flere år i tid. Nå nylig har chat flyttet seg over fra teams til SoMe - han tar initiativ til dette. Samtalene varer lenge (1-2 timer). Dette er på kveldstid, såpass sent at jeg må runde av for å legge meg (jeg har tatt initiativet til å runde av). Igjen nevnes aldri partner av noen av oss. Det blir i stedet mye prat om hobbyer, barn, oppvekst, personlighetstrekk/interesser. Ingenting seksuelt eller direkte upassende, men en del nudge-nudge wink wink-kommentarer. Mye.... fjas. Mye latter og tøys, noe jeg opplever at vi begge trenger. Jeg mistenker ikke at han er forelska i meg, som jeg er i han, da jeg tror at han har fokus på å redde ekteskapet. Det jeg lurer på er om han er seksuelt tiltrukket og "nysgjerrig", og om han derfor ser på dette som en artig pause. Det jeg vil høre folks tanker om er vel egentlig: Vil godt voksne menn bruke timesvis på å samtale om private ting i private kanaler på kveldstid med en kvinnelig kollega utelukkende av vennskapelige/kollegiale grunner? Eller vil det alltid ligge en annen og mer potensielt uheldig energi/interesse bak? Anonymkode: 48a1d...e14 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Tenker at dere begge leker med ilden og stadig investerer i nye lightere. Anonymkode: db670...22d 25 19
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Er kun en ting han er ute etter her og det er ikke latter og samtaler, det er bare en vei inn, no pun intended. Anonymkode: 4c8ab...e53 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er kun en ting han er ute etter her og det er ikke latter og samtaler, det er bare en vei inn, no pun intended. Anonymkode: 4c8ab...e53 Takk, det var sånn sett et ærlig og konkret svar på spørsmålet. Da er jeg altså ikke dum som mistenker at sex er på agendaen hans. Anonymkode: 48a1d...e14 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker at dere begge leker med ilden og stadig investerer i nye lightere. Anonymkode: db670...22d Det har du helt rett i. TS. Anonymkode: 48a1d...e14 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Hvorfor ikke bare gå ut av det forholdet du er i? Så kan du finne ut av det med den andre fyren etterpå. Emosjonell utroskap er det du driver med nå, og jeg tenker at du allerede er ferdig med mannen bor med… Du skal leve i mange år til forhåpentlig så vil du leve de uten sex i er dødt forhold? Det er helt greit å gå, men prøv å behold selvrespekten med å gjøre ting i rett rekkefølge Anonymkode: 66cbd...9f3 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Min samboer får ofte egoboost på den måten. Tar med seg god stemning hjem. Anonymkode: 43784...406 1
Kalikalinka Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tenker at dere begge leker med ilden og stadig investerer i nye lightere. Anonymkode: db670...22d Nydelig svar. TS: Det her er bare destruktiv spenning, og det vet dere, begge to. Konsentrer deg heller om å avslutte ekteskapet ditt på en ordentlig måte. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke bare gå ut av det forholdet du er i? Så kan du finne ut av det med den andre fyren etterpå. Emosjonell utroskap er det du driver med nå, og jeg tenker at du allerede er ferdig med mannen bor med… Du skal leve i mange år til forhåpentlig så vil du leve de uten sex i er dødt forhold? Det er helt greit å gå, men prøv å behold selvrespekten med å gjøre ting i rett rekkefølge Anonymkode: 66cbd...9f3 Jeg er helt enig. For min del er jeg ferdig, vi skal i parterapi i desember/januar, men jeg opplever at dette blir mer en formalitet. Jeg har null planer om å sexte eller begå fysisk utroskap før ekteskapet er over. Bare så det er sagt. Hva han jeg nå er forelskap i tenker og føler vet jeg egentlig ikke, men jeg tror absolutt ikke han har følelser for meg, så det er sånn sett ikke en del av ligningen uanset, tenker jeg. Jeg var mest nysgjerrig på om dette virkelig bare er vennskapelig fra hans side, eller om han også henter energi fra dette, får seg en egoboost, som det skrives over. Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Min samboer får ofte egoboost på den måten. Tar med seg god stemning hjem. Anonymkode: 43784...406 Da håper jeg denne fyren jeg snakker med får seg en god egoboost - det får jeg også, all den tid det er han som tar kontakt, sender bilder osv. Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 Umulig å vite. Noen menn holder på slik for å holde ut i det forholdet de er i, eller skape spenningsenergi som de så snur til forholdet. Samtidig er det jo også en kjent sak at menn sjeldnere går ut av et forhold uten å ha en ny i sikte. Dette kan være hva som helst. Jeg tror du bør gjøre som andre sier, Ts. Rydd opp i eget ekteskap. Enten fokuser på ekteskapet ditt og redd det sammen med mannen din. Eller du går fra ham, skaper deg et nytt hjem og liv - og da heller ser om den andre mannen gjør alvor av å rydde opp i sitt forhold eller gå ut av det. Er du bestemt på å skille deg uansett, så kan du også si fra om at du liker den andre, men at du innser at du ikke kan gå videre med ham før dere begge to ev. er single og frie til å finne ut mer av hva dere ev. har sammen. Da må han ta et valg også, se på eget forhold, finne ut om det har en fremtid eller ikke. Havner han på det siste, så tenker jeg han kommer til deg etter at også han er blitt singel og fri. På meg virker det som om dere begge er ganske hektet på hverandre. Hvordan dere forholder dere til det og til dere respektive partnere vil vise hvor alvorlig det er. Anonymkode: c26f2...796 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Umulig å vite. Noen menn holder på slik for å holde ut i det forholdet de er i, eller skape spenningsenergi som de så snur til forholdet. Samtidig er det jo også en kjent sak at menn sjeldnere går ut av et forhold uten å ha en ny i sikte. Dette kan være hva som helst. Jeg tror du bør gjøre som andre sier, Ts. Rydd opp i eget ekteskap. Enten fokuser på ekteskapet ditt og redd det sammen med mannen din. Eller du går fra ham, skaper deg et nytt hjem og liv - og da heller ser om den andre mannen gjør alvor av å rydde opp i sitt forhold eller gå ut av det. Er du bestemt på å skille deg uansett, så kan du også si fra om at du liker den andre, men at du innser at du ikke kan gå videre med ham før dere begge to ev. er single og frie til å finne ut mer av hva dere ev. har sammen. Da må han ta et valg også, se på eget forhold, finne ut om det har en fremtid eller ikke. Havner han på det siste, så tenker jeg han kommer til deg etter at også han er blitt singel og fri. På meg virker det som om dere begge er ganske hektet på hverandre. Hvordan dere forholder dere til det og til dere respektive partnere vil vise hvor alvorlig det er. Anonymkode: c26f2...796 Takk for nyttig svar ❤️ Jeg er nok rimelig klar på hva jeg vil mtp eget forhold. Og det er per i dag også det eneste jeg har kontroll over, så jeg skal absolutt ha fokus der. Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 Dytter på denne da jeg håper flere vil ha noen tanker her. TS. Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dytter på denne da jeg håper flere vil ha noen tanker her. TS. Anonymkode: 48a1d...e14 Hva slags svar vil du ha, hvis ikke de du har fått nå er øyeåpnere nok? Anonymkode: 99030...199 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Skrevet 29. oktober 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags svar vil du ha, hvis ikke de du har fått nå er øyeåpnere nok? Anonymkode: 99030...199 Jeg vet egentlig ikke - er kanskje litt overrasket over at alle svarene, slik jeg tolker dem, lener dithen at det er seksuell spenning han er ute etter. Hadde trodd (og en liten del av meg også håpet) at noen vil ta til orde for at «joda, det går fint å bare ha vennskapelige intensjoner i sånne tilfeller». Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg forstår ikke de som skriver at han har seksuelle intensjoner, det er da ingenting som tyder på det. Jeg syns han virker genuint opptatt av deg som person. Hvis han har sittet og gravd opp info om deg fra flere år tilbake viser dette at han er nysgjerrig på deg, og forsøker å finne «knutepunkter», spør du meg. Å bruke timer på hverandre så og si hver dag, viser en felles fascinasjon. Dersom han forsøker å redde ekteskapet sitt, gjør han en særdeles dårlig jobb…. Anonymkode: cb75b...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Skrevet 29. oktober 2023 Tenker først og fremst at dere begge skal oppsøke deres respektive ledere og fortelle at dere har alt for få arbeidsoppgaver på jobb. Kurtisering, flørt og tankekjør om å ligge med kolleger bør dere ta på fritiden. Anonymkode: a3c33...953 4
Festlig Skrevet 29. oktober 2023 #18 Skrevet 29. oktober 2023 Det er ikke sikkert at han har kommet dit hen at han er ute etter sex enda. Har du en treig, dårlig og slitt kommunikasjon hjemme så kan det være at han nyter å ha kontakt med ei som lytter, inspirerer og gjør hverdagen litt lettere. Han blir sett og du blir sett. Du poengterer at han har et håp om å lappe sammen ekteskapet, og da er han vel ikke på jakt etter en ny enda ? Men på sikt så kan det være at han gir opp AS Ekteskapet, og da er sjansen stor for at han bruker tid på å gå videre med nye damebekjentskaper . Uansett, så bør du rydde opp i ditt eget ekteskap og skape ryddige forhold rundt deg og veien videre. Å inngå forhold mens en fremdeles er gift skaper et helvetes sirkus , og det bør en unngå om en er smart og fornuftig 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #19 Skrevet 29. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke de som skriver at han har seksuelle intensjoner, det er da ingenting som tyder på det. Jeg syns han virker genuint opptatt av deg som person. Hvis han har sittet og gravd opp info om deg fra flere år tilbake viser dette at han er nysgjerrig på deg, og forsøker å finne «knutepunkter», spør du meg. Å bruke timer på hverandre så og si hver dag, viser en felles fascinasjon. Dersom han forsøker å redde ekteskapet sitt, gjør han en særdeles dårlig jobb…. Anonymkode: cb75b...1dc Jøss, ok. Den så jeg faktisk ikke komme. Vet ikke, jeg, har vel ikke turt å la tankene mine gå dit engang. Jeg har googlet han, sjekket kontoene hans helt tilbake til den er opprettet, og er uten tvil forelska. Har vært usikker hele høsten på om han i det hele tatt synes jeg er en ok person. I fellesmøter har han vært veldig opp og ned.Noen ganger kjølig og distansert, og noen ganger med en varme i blikket som har fått meg til å måtte gå på do for å puste og gråte i etterkant. Så fikk sjokk når han begynte å snakke om felles private ting, og deretter også endret kanal/plattform. Anonymkode: 48a1d...e14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #20 Skrevet 29. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker først og fremst at dere begge skal oppsøke deres respektive ledere og fortelle at dere har alt for få arbeidsoppgaver på jobb. Kurtisering, flørt og tankekjør om å ligge med kolleger bør dere ta på fritiden. Anonymkode: a3c33...953 Nå har vi jo strengt tatt gjort sistnevnte. Jeg er ikke på jobb fredag og lørdag kveld. Anonymkode: 48a1d...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå