Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt øyekrem på en stund men en øyeolje jeg er ganske forøyd med i stedet...men når lufta blir tørrere på denne årstiden blir linjer mer synlige.  Og da spesielt under concealer som jeg må bruke pga veldig blå/lilla ringer.  Noen som har prøvd en øyekrem som gir gode resultater på linjer og som gir mye fukt?  

Anonymkode: 8bd2d...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv er inne på, blir linjene mer synlig når huden blir tørrere. Olje er bra, men den tilfører egentlig ikke så mye fukt i seg selv, den er bedre egnet til å "lukke inne" fukt i huden. For å minimere eksisterende linjer og forebygge dannelsen av nye, er det kun retinoider (og tålmodighet) samt solbeskyttelse som har dokumentert effekt. Mitt forslag er derfor en god, fuktighetsgivende øyekrem til bruk på dagtid (som du kan kombinere med oljen), og et retinoid-serum til kvelden, kombinert med fukt. Dersom den vanlige dagkremen din ikke inneholder aktive ingredienser og du tåler det, kan du fint bruke den rundt øynene. Da legger du den først, og oljen over der igjen. Andre gode øyekremer som gir godt med fukt, er:

CeraVe Eye Repair Cream

Kiehl`s Creamy Eye Treatment With Avocado

Peter Thomas Roth Water Drench Hyaluronic Cloud Hydrating Eye Gel

Retinoidserum du kan vurdere:

Medik8 Intelligent Retinol Eye TR

Medik8 Crystal Retinal Ceramide Eyes 3

Murad Resurgence Retinol Youth Renewal Eye Serum

Jeg har selv brukt/bruker øyekremene fra CeraVe og PTR, og er godt fornøyd. PTR er litt i overkant dyrt for mitt nåværende budsjett, men definitivt noe av det beste jeg har prøvd. Når det gjelde retinol, har jeg ikke prøvd øyeserumene fra Medik8, men bruker et av retinolserumene for ansiktet, som jeg er svært fornøyd med. Retinol- og retinalproduktene fra Medik8 skal være noen av de beste på markedet. 

Skrevet

Jeg har brukt en øyekrem fra Elizabeth Arden rundt øynene, den begynte jeg å flasse av med en gang.  Så bare mye verre ut.  Vet at det er midlertidig men klarer ikke å gå rundt sånn.  Har derfor blitt skeptisk til øyekrem med retinol.  Bruker Paulas Choice 1% retinol 1-2 g i uka i resten av ansiktet, flasser litt da også men det er mer tålelig enn rundt øynene.  Lurer litt på å prøve den fra Peter T.R.  Ser om jeg bestiller den snart.   Takk for gode og utfyllende svar som alltid Roci 😍

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har brukt en øyekrem fra Elizabeth Arden rundt øynene, den begynte jeg å flasse av med en gang.  Så bare mye verre ut.  Vet at det er midlertidig men klarer ikke å gå rundt sånn.  Har derfor blitt skeptisk til øyekrem med retinol.  Bruker Paulas Choice 1% retinol 1-2 g i uka i resten av ansiktet, flasser litt da også men det er mer tålelig enn rundt øynene.  Lurer litt på å prøve den fra Peter T.R.  Ser om jeg bestiller den snart.   Takk for gode og utfyllende svar som alltid Roci 😍

Skjønner. 1% retinol er faktisk ganske kraftig, selv bruker jeg foreløpig bare 0,6%. Husk å være nøye med ekstra fukt når du bruker retinol :) Hvis du er skeptisk til retinol rundt øynene, kan du forsøke et serum med EGF (epidermal growth factor) i stedet. Bioeffect EGF Eye Serum er effektivt (har prøvd det selv med gode resultater) men dyrt og ikke så veldig drøyt i bruk. NIOD FECC (Fractionated Eye-Contour Concentrate) er et annet produkt du kan vurdere - også dyrt, men atskillig drøyere i bruk enn serumet fra Bioeffect. Det er litt morsomt - da jeg brukte FECC, var jeg egentlig ikke sånn kjempeimponert over resultatene, selv om jeg så resultater på øvre øyelokk (arvelig "heng"), så jeg kjøpte det ikke på nytt. Nå har jeg ikke brukt det på en 3 måneders tid, og synes at smilerynkene rundt øynene er blitt mye mer tydelige, så jeg kommer til å kjøpe det på nytt :) 

Skrevet
Roci skrev (På 30.10.2023 den 10.27):

Skjønner. 1% retinol er faktisk ganske kraftig, selv bruker jeg foreløpig bare 0,6%. Husk å være nøye med ekstra fukt når du bruker retinol :) Hvis du er skeptisk til retinol rundt øynene, kan du forsøke et serum med EGF (epidermal growth factor) i stedet. Bioeffect EGF Eye Serum er effektivt (har prøvd det selv med gode resultater) men dyrt og ikke så veldig drøyt i bruk. NIOD FECC (Fractionated Eye-Contour Concentrate) er et annet produkt du kan vurdere - også dyrt, men atskillig drøyere i bruk enn serumet fra Bioeffect. Det er litt morsomt - da jeg brukte FECC, var jeg egentlig ikke sånn kjempeimponert over resultatene, selv om jeg så resultater på øvre øyelokk (arvelig "heng"), så jeg kjøpte det ikke på nytt. Nå har jeg ikke brukt det på en 3 måneders tid, og synes at smilerynkene rundt øynene er blitt mye mer tydelige, så jeg kommer til å kjøpe det på nytt :) 

800 kr for 6 ml......nei.....det er galskap.    Men takk for svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

800 kr for 6 ml......nei.....det er galskap.    Men takk for svar.

Øyekremer ER dyre og om du søker etter en krem du vil skal fungere noenlunde kan du neppe gå under 1000-lappen. Kremer varer ca 6 måneder. Så da er du bare ca 1000 kr i fra botox i øyepartiet som også varer kun 3-6 måneder😆

Anonymkode: 5edb0...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...