AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Helt siden jeg fikk menstruasjon har jeg slitt med kraftige mensensmerter med kraftig blødning, oppkast og uutholdelige smerter. Jeg hadde også mellomblødninger innimellom. Det har bedret seg med årene og ettersom jeg har begynt å ta ibux 600 og p piller. Men selv om jeg går på p piller får jeg mellomblødninger og kan blø etter sex. Jeg får også til tider kraftig lukt fra underlivet og fra utfloden. Jeg er bare 23 men jeg har nå spurt legen om en celleprøve. Jeg syns også at det er ubehagelig med sex, det er som om noe er feil... Hva er sjansen? Og hvordan tar de prøven/ventetid på svar?? Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Det høres mer ut som andre ting enn kreft egentlig ettersom du alltid har hatt det slik. Det er flere tilstander som kan gi disse symptomene under sex og menstrasjon. Anonymkode: 15c1c...680 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt siden jeg fikk menstruasjon har jeg slitt med kraftige mensensmerter med kraftig blødning, oppkast og uutholdelige smerter. Jeg hadde også mellomblødninger innimellom. Det har bedret seg med årene og ettersom jeg har begynt å ta ibux 600 og p piller. Men selv om jeg går på p piller får jeg mellomblødninger og kan blø etter sex. Jeg får også til tider kraftig lukt fra underlivet og fra utfloden. Jeg er bare 23 men jeg har nå spurt legen om en celleprøve. Jeg syns også at det er ubehagelig med sex, det er som om noe er feil... Hva er sjansen? Og hvordan tar de prøven/ventetid på svar?? Anonymkode: 60c3a...d91 Det er veldig vanskelig og diagnostisere blødningene du får etter sex og mellomblødninger. Sjansen kan alltids være der tro du meg man vet ALDRI! Jeg har kun hatt en partner og fremdeles med samme og fikk påvist forandringer i livmorhalsen som førte til en konisering. Det er ikke vondt og ikke farlig men fordi du blør sånn som du gjør og var jeg din fastlege så hadde jeg absolutt henvendt deg hver 6 mnd til gynekolog for sjekk av og celleprøve hvertfall en gang i året. Dette må.du dra og si til legen om. Det er viktig at de finner ut av hvorfor du blør i etterkant det skal ikke skje. Mensen og det er to forskjellige ting. Ring på mandag for akuttime og si at dette går du ikke ut av hodet ig du må få tatt prøver. Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres mer ut som andre ting enn kreft egentlig ettersom du alltid har hatt det slik. Det er flere tilstander som kan gi disse symptomene under sex og menstrasjon. Anonymkode: 15c1c...680 Jeg kjenner 2 andre personer som tok denne prøven og fikk vite de hadde celledeling og måtte operere.. så det er skummelt å tenke på. Derfor håper jeg å få det ut av verden så jeg kan fokusere på alt annet som livet gir❤️ Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig vanskelig og diagnostisere blødningene du får etter sex og mellomblødninger. Sjansen kan alltids være der tro du meg man vet ALDRI! Jeg har kun hatt en partner og fremdeles med samme og fikk påvist forandringer i livmorhalsen som førte til en konisering. Det er ikke vondt og ikke farlig men fordi du blør sånn som du gjør og var jeg din fastlege så hadde jeg absolutt henvendt deg hver 6 mnd til gynekolog for sjekk av og celleprøve hvertfall en gang i året. Dette må.du dra og si til legen om. Det er viktig at de finner ut av hvorfor du blør i etterkant det skal ikke skje. Mensen og det er to forskjellige ting. Ring på mandag for akuttime og si at dette går du ikke ut av hodet ig du må få tatt prøver. Anonymkode: 7e5a3...d0a Sjekk heller en gang for mye enn for lite. Jeg spontanaborterte og blødde i flere mnd uten forståelse for hvorfor. Det viste seg at kroppen kvittet seg med avfall fra aborten men gynekolog ville ta celleprøve og ta fant dem celler son ikke skulle være der. Sjekk en gang for mte enn for lite. Hvis mellombødninee plager deg så ikke nøl. Du skal og du har og du må gå.hjelp. det har du krav på. Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig vanskelig og diagnostisere blødningene du får etter sex og mellomblødninger. Sjansen kan alltids være der tro du meg man vet ALDRI! Jeg har kun hatt en partner og fremdeles med samme og fikk påvist forandringer i livmorhalsen som førte til en konisering. Det er ikke vondt og ikke farlig men fordi du blør sånn som du gjør og var jeg din fastlege så hadde jeg absolutt henvendt deg hver 6 mnd til gynekolog for sjekk av og celleprøve hvertfall en gang i året. Dette må.du dra og si til legen om. Det er viktig at de finner ut av hvorfor du blør i etterkant det skal ikke skje. Mensen og det er to forskjellige ting. Ring på mandag for akuttime og si at dette går du ikke ut av hodet ig du må få tatt prøver. Anonymkode: 7e5a3...d0a Ja jeg har fått en time jeg skal på❤️ hun ene jeg kjenner sa at jeg måtte bare få det gjort, bedre å spørre en gang for mye enn å angre på den ene gangen man ikke gjorde. (Dette er første gang jeg har spurt) føler det var skummelt å spør, ettersom legen ikke tok det helt seriøst, men jeg klarte å stå opp for meg selv denne ene gangen og da bestemte legen seg for å ta prøven✨️ Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk heller en gang for mye enn for lite. Jeg spontanaborterte og blødde i flere mnd uten forståelse for hvorfor. Det viste seg at kroppen kvittet seg med avfall fra aborten men gynekolog ville ta celleprøve og ta fant dem celler son ikke skulle være der. Sjekk en gang for mte enn for lite. Hvis mellombødninee plager deg så ikke nøl. Du skal og du har og du må gå.hjelp. det har du krav på. Anonymkode: 7e5a3...d0a Det er bra at du tør og si noe om det.nå. du er 23 men jeg var like gammel som deg da jeg spontanaborterte og de forsøkte og finne ut av blødningene i etterkant. Jeg angrer ikke idag. Jeg fikk god oppfølging av gynekolog i etterkant ig forkant med undersøkelser og tester og alt. Det må du også få ❤️ Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk heller en gang for mye enn for lite. Jeg spontanaborterte og blødde i flere mnd uten forståelse for hvorfor. Det viste seg at kroppen kvittet seg med avfall fra aborten men gynekolog ville ta celleprøve og ta fant dem celler son ikke skulle være der. Sjekk en gang for mte enn for lite. Hvis mellombødninee plager deg så ikke nøl. Du skal og du har og du må gå.hjelp. det har du krav på. Anonymkode: 7e5a3...d0a Ja, det er planen å få barn. Derfor vil jeg vite at det ikke er noe i veien for at om 1-2 år at jeg har mulighet. Den ene personen jeg kjente må fjerne livmoren med en gang hun har født.. så det er creepy å tenke på det kan skje bare fordi man ikke sjekket seg. Anonymkode: 60c3a...d91
Fighter83 Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Jeg fikk celleforandringer som 24 åring for nå ganske mange år siden. Var null tegn på at jeg hadde noen endringer. Har vært flere saker om unge som får livmorhalskreft som 20 åringer de siste årene. Selv tenker jeg at det bare er å få testet seg jevnlig om du har mulighet til det. Viser seg også at disse testene har en ganske stor sannsynlighet for feil ved analyse også så jeg hadde ikke turt å ta det sjeldnere enn hvert 2 år selv om de anbefaller det hvert 3 år. Bruk ALLTID en utdannet gynekolog til dette, aldri fastlegen om de faktisk ikke er gynekologer også da. Endret 28. oktober 2023 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 Ja du må huske at mennesker er naive. Vi er ikke alltid på vakt og vi kan ikke ALT selv om mange er leger. Det er din kropp du lever i den ikke legen! Jeg har lest stadig om jenter som ble ignorert av sine leger og når de fant noe så var det for sent. Ikke hør på noen. Stå for kravene dine . Det er ditt liv og det skal leves ❤️😉😊 Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bra at du tør og si noe om det.nå. du er 23 men jeg var like gammel som deg da jeg spontanaborterte og de forsøkte og finne ut av blødningene i etterkant. Jeg angrer ikke idag. Jeg fikk god oppfølging av gynekolog i etterkant ig forkant med undersøkelser og tester og alt. Det må du også få ❤️ Anonymkode: 7e5a3...d0a Beklager så mye❤️ kan ikke forestille meg hvordan det føles.. jeg håper du får deg ditt regnbuebarn *om det er det det kalles*👼 Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja du må huske at mennesker er naive. Vi er ikke alltid på vakt og vi kan ikke ALT selv om mange er leger. Det er din kropp du lever i den ikke legen! Jeg har lest stadig om jenter som ble ignorert av sine leger og når de fant noe så var det for sent. Ikke hør på noen. Stå for kravene dine . Det er ditt liv og det skal leves ❤️😉😊 Anonymkode: 7e5a3...d0a Tusen takk❤️ det var tøft å si ifra, spesielt fordi jeg vil ikke bli sett på som "nervøs" i legens øyne for alle slags sykdommer, men dette føler jeg er viktig å få sjekket uansett om jeg ikke er 25.. Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er planen å få barn. Derfor vil jeg vite at det ikke er noe i veien for at om 1-2 år at jeg har mulighet. Den ene personen jeg kjente må fjerne livmoren med en gang hun har født.. så det er creepy å tenke på det kan skje bare fordi man ikke sjekket seg. Anonymkode: 60c3a...d91 Jegfikk barn i etterkant. De aller fleste får barn etter en konisering men det er det heller ingen garanti for. Man må bare stole på at det vil gå bra . Din helse er viktigere enn tanken på barn tro du meg. Men hun du nevner har kanskje stor risiko for og få alvorlige celle forandringer igjen senere uansett hvor mye de koniserer. Les degnopp på konisering. Det er 1 2 og 3 grad. 3 er mest alvorlige. Barn skal du nok få men få undersøkt deg det er viktigst ❤️ Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 Fighter83 skrev (3 minutter siden): Jeg fikk celleforandringer som 24 åring for nå ganske mange år siden. Var null tegn på at jeg hadde noen endringer. Har vært flere saker om unge som får livmorhalskreft som 20 åringer de siste årene. Selv tenker jeg at det bare er å få testet seg jevnlig om du har mulighet til det. Viser seg også at disse testene har en ganske stor sannsynlighet for feil ved analyse også så jeg hadde ikke turt å ta det sjeldnere enn hvert 2 år selv om de anbefaller det hvert 3 år. Bruk ALLTID en utdannet gynekolog til dette, aldri fastlegen om de faktisk ikke er gynekologer også da. Jeg skal til legen.. vet ikke om dette er stor forskjell.. nå ble jeg nervøs😬 Anonymkode: 60c3a...d91 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #15 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal til legen.. vet ikke om dette er stor forskjell.. nå ble jeg nervøs😬 Anonymkode: 60c3a...d91 Ingenting og være nervøs for. Du stoler på magefølelsen din og du kjenner din kropp aller aller best. Det er det INGEN andre som gjør. Bruk tiden godt på og få avklart ting . Ikke ta sorger på forskudd. Vi får god hjelp her i landet noe millioner av kvinner ikke får. Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #16 Skrevet 28. oktober 2023 Og Lykke til 😊 smil og hver glad for hver dag som går så skal du se hvor mange rynker en får😂😉 God helg Anonymkode: 7e5a3...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #17 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og Lykke til 😊 smil og hver glad for hver dag som går så skal du se hvor mange rynker en får😂😉 God helg Anonymkode: 7e5a3...d0a Så mange rynker som mulig er det vi satser på❤️ God helg🥰✨️ Anonymkode: 60c3a...d91
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt siden jeg fikk menstruasjon har jeg slitt med kraftige mensensmerter med kraftig blødning, oppkast og uutholdelige smerter. Jeg hadde også mellomblødninger innimellom. Det har bedret seg med årene og ettersom jeg har begynt å ta ibux 600 og p piller. Men selv om jeg går på p piller får jeg mellomblødninger og kan blø etter sex. Jeg får også til tider kraftig lukt fra underlivet og fra utfloden. Jeg er bare 23 men jeg har nå spurt legen om en celleprøve. Jeg syns også at det er ubehagelig med sex, det er som om noe er feil... Hva er sjansen? Og hvordan tar de prøven/ventetid på svar?? Anonymkode: 60c3a...d91 Jeg var 27år da jeg måtte koniseres. Antageligvis har jeg hatt celleforandringer en stund. Jeg er 35 idag og ikke hatt noe siden For det om noen blir operert for forandringer, betyr det heldigvis ikke at har hatt kreft. Syntes du skal sjekke😊 Anonymkode: 171f4...b2d 1
Fighter83 Skrevet 28. oktober 2023 #19 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal til legen.. vet ikke om dette er stor forskjell.. nå ble jeg nervøs😬 Anonymkode: 60c3a...d91 Jeg ble konisert. De tok bare litt med en ny metode med laser. De fleste får det sånn først og om det ikke er godt nok så tar de mer. Fikk innmari mye arrvev så livmormunnen ville ikke åpne seg ved første fødsel. Overlegen måtte rive den opp litt etter litt men tilslutt så gikk det fint og jeg har fått to barn ved vaginale fødsler, tok bare 30 timer med første pga problemene med at livmormunnen ikke ville åpne seg 😅 Jeg har vært fin fra celleforandringer etterpå + at jeg tester meg helst hvert år pga de store sannsynligheten ved feil analyseringene. Jeg har også mye rare blødninger osv, det er ikke greit å leve med disse følelsene av utrygghet rundt disse føler jeg men jeg har ikke funnet noe bedre tiltak enn å testes årlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå