AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg har ei venninne jeg er glad og bryr meg om. Men så har hun en uvane å ghoste venner i tide og utide. Hun liker å lufte hjertet sitt og tar kontakt rett som det er. Både jeg og andre venninner stiller opp hver gang. Men plutselig kan hun forsvinne helt hvis det er vi som har behov for å noe. Dette har vi tatt opp med henne, og hun sier at hun skal slutte med det og at hun bare er sånn. Nå er vi alle i tredveårene og synes dette er en litt barnslig oppførsel. Det er lov å ikke være tilgjengelig men det at hun fordufter helt er litt kjedelig. Hun takler heller ikke så godt at folk sier ifra, da blir hun bare fornærmet og ganske furt. Med å fordufte vil si at hun på en måte forsvinner helt i mange dager/ uker. Svarer ikke på meldinger, eller når vi ringer. Vi ser jo at hun er aktiv på sosiale medier. Av og til blir vi ordentlig bekymret. Samtlige av oss respekterer at hun ikke har tid til å prate eller besvare meldinger, men en tommel opp eller et eller annet tegn på at hun har det bra og bare trenger en liten pause er fint å få vite. Av og til skjønner vi ikke hvorfor hun ghoster oss, for det er ingen som har gjort henne noe. Hva bør man gjøre med sånne? Har jo snakket med henne om dette, hun har ingen fornuftig svar annet enn «jeg er bare sånn». Selv blir hun forbanna om vi ubevisst ikke svarer henne… Anonymkode: c94b0...b56
ESFP Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Du må enten akseptere at hun er slik, eller så må du sette en grense. Det kan feks være at du distanserer deg fra henne eller kutter henne helt ut.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 ESFP skrev (6 minutter siden): Du må enten akseptere at hun er slik, eller så må du sette en grense. Det kan feks være at du distanserer deg fra henne eller kutter henne helt ut. Jeg har ikke så lyst til å kutte henne helt ut med det første. Men hvis denne oppførselen hennes bare er et tegn på at hun kanskje ikke bryr seg like mye om meg og våre felles venninner så er det like greit å bare kutte helt ut.. Trist. Anonymkode: c94b0...b56
ESFP Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke så lyst til å kutte henne helt ut med det første. Men hvis denne oppførselen hennes bare er et tegn på at hun kanskje ikke bryr seg like mye om meg og våre felles venninner så er det like greit å bare kutte helt ut.. Trist. Anonymkode: c94b0...b56 Det kan godt være hun bryr seg om dere, men at hun har store issues som gjør at hun ikke klarer å vise det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå