AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 For noen år siden så jeg flere som hadde armbånd laget av plastperler der det stod "Fuck cancer/ Fuck kreft" på. Hvor får jeg tak i et sånn armbånd? Anonymkode: d99af...c89
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Kreftforeningen pleier å selge i hvert fall 😊 Anonymkode: b0381...87c 1
Anonymeeee Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Kreftforeningen selger, men mange lager selv også!:)
Rufs Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Pengene går jo til en veldig god sak her. https://nettbutikk.kreftforeningen.no
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Hvorfor ikke bare gi pengene rett til en (flere) kreft-sak (er) , istedenfor å kjøpe noe plast/gummi-skrap (mm. signaliseringen er det viktigste)? 😅
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Hvorfor ikke bare gi pengene rett til en (flere) kreft-sak (er) , istedenfor å kjøpe noe plast/gummi-skrap (mm. signaliseringen er det viktigste)? 😅 Det er noe som ofte signaliserer noe for de som har/har hatt kreft eller de som har nære som har/har hatt kreft. Anonymkode: f157f...3ee 1
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er noe som ofte signaliserer noe for de som har/har hatt kreft eller de som har nære som har/har hatt kreft. Anonymkode: f157f...3ee Jaja, jeg skjønner det, men samtidig så vil jeg anta at de som har/hatt kreft ikke er sånne typiske tilhengere av sånn "signaliserings-symbolikk" i form av billig plastrÆl... Kanskje jeg tar feil... Ser jo at noen har linket til noe i regi av kreftforeningen, men likevel...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Jaja, jeg skjønner det, men samtidig så vil jeg anta at de som har/hatt kreft ikke er sånne typiske tilhengere av sånn "signaliserings-symbolikk" i form av billig plastrÆl... Kanskje jeg tar feil... Ser jo at noen har linket til noe i regi av kreftforeningen, men likevel... Så alle som har kreft er samme type menneske? Jeg kjenner flere med kreft som har valgt å gå med dette. For mange handler det om en innstilling om at «fuck kreft - det skal jeg overleve», tenker det jeg. Ikke alle selvsagt, veldig individuelt. Må også huske på at det ikke kun er gamle mennesker som får kreft, men også barn/tenåringer/unge. Anonymkode: f157f...3ee 3
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så alle som har kreft er samme type menneske? Jeg kjenner flere med kreft som har valgt å gå med dette. For mange handler det om en innstilling om at «fuck kreft - det skal jeg overleve», tenker det jeg. Ikke alle selvsagt, veldig individuelt. Må også huske på at det ikke kun er gamle mennesker som får kreft, men også barn/tenåringer/unge. Anonymkode: f157f...3ee Jada, og det å kjøpe noe plastskrap for å signalisere at "kreft er kjipt" hjelper selvsagt VELDIG, men for all del - kjør på!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker 42 said: Jada, og det å kjøpe noe plastskrap for å signalisere at "kreft er kjipt" hjelper selvsagt VELDIG, men for all del - kjør på! Okei, så du synes ikke et barn/ungdom skal få lov til det da? Anonymkode: f157f...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden): Jada, og det å kjøpe noe plastskrap for å signalisere at "kreft er kjipt" hjelper selvsagt VELDIG, men for all del - kjør på! Jeg har nettopp mistet min bestevenn av kreft, og trenger noe som signaliserer hvor jævlig denne sykdommen er. Ts Anonymkode: d99af...c89 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har nettopp mistet min bestevenn av kreft, og trenger noe som signaliserer hvor jævlig denne sykdommen er. Ts Anonymkode: d99af...c89 Og det skal du gjøre! Hvorfor noen synes det er et problem skjønner jeg ikke. Synd å høre om bestevennen din ❤️ Anonymkode: f157f...3ee 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 10 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Jaja, jeg skjønner det, men samtidig så vil jeg anta at de som har/hatt kreft ikke er sånne typiske tilhengere av sånn "signaliserings-symbolikk" i form av billig plastrÆl... Kanskje jeg tar feil... Ser jo at noen har linket til noe i regi av kreftforeningen, men likevel... Moren min har overlevd kreft to ganger, og fikk et slikt av meg da hun fikk kreft andre gang. Jeg kjøpte et til hver av oss. Vi har begge hatt de på oss gjennom hele behandlingen og hele tiden etterpå. For begge to har det blitt et sterkt symbol på at hun igjen overlevde og vi har de på oss 24/7, fordi begge tenker at hvis vi tar de av får hun tilbakefall. Er det rasjonelt? Selvsagt ikke. Men i slike desperate situasjoner blir man litt koko i hodet og småting kan bety mye. (Faren og broren hennes døde av kreft, moren hennes har også overlevd to ganger, så er mye kreft her.) Anonymkode: 29858...a31 5
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nettopp mistet min bestevenn av kreft, og trenger noe som signaliserer hvor jævlig denne sykdommen er. Ts Anonymkode: d99af...c89 Da har du jo allerede fått svar m. link... Du trenger jo ikke ta deg nær av at noen synes sånne armånd er litt fjasete, vel. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei, så du synes ikke et barn/ungdom skal få lov til det da? Anonymkode: f157f...3ee Joda, barn/ungdom skal få lov til å kjøpe hva de vill - så lenge det signaliserer at de "står for noe"...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #15 Skrevet 28. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Da har du jo allerede fått svar m. link... Du trenger jo ikke ta deg nær av at noen synes sånne armånd er litt fjasete, vel. Joda, barn/ungdom skal få lov til å kjøpe hva de vill - så lenge det signaliserer at de "står for noe"... du later til å ha svært lite forståelse på akkurat dette punktet. Anonymkode: f157f...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #16 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker 42 skrev (28 minutter siden): Hvorfor ikke bare gi pengene rett til en (flere) kreft-sak (er) , istedenfor å kjøpe noe plast/gummi-skrap (mm. signaliseringen er det viktigste)? 😅 Svigermor fikk ett slikt av oss etter første runden med lungekreft. Hun brukte det hver eneste dag resten av livet og ble begravd med det på. Vi kjøpte et nytt ett som er plassert ved bildet av henne vi har i gangen. Akkurat disse armbåndene er kanskje plastræl i dine øyne, for andre er det minner med betydning. Anonymkode: 411b7...152 2
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #17 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du later til å ha svært lite forståelse på akkurat dette punktet. Anonymkode: f157f...3ee Ja, jeg har lite "forståelse" for ting som generelt selges inn som en "støtte til" som ikke er noe annet en symbolikk, ja. OM det var det du siktet til - så her jeg veldig lite "forståelse" for det, ja...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Skrevet 28. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Ja, jeg har lite "forståelse" for ting som generelt selges inn som en "støtte til" som ikke er noe annet en symbolikk, ja. OM det var det du siktet til - så her jeg veldig lite "forståelse" for det, ja... Jeg mente egentlig at du har svært lite forståelse for folk som står i en så alvorlig situasjon.. Anonymkode: f157f...3ee 1 1
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #19 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente egentlig at du har svært lite forståelse for folk som står i en så alvorlig situasjon.. Anonymkode: f157f...3ee Hvilken "alvorlige situasjon" er det du egentlig sikter til? At noen ikke finner et armbånd av plast der det står "fØck kreft"? Tenker du kanskje at jeg ikke har familie MED kreft, eller at jeg ikke har hatt venner/familie som allerede har strøket med, pga? Du skal få menes/tenkes/synes hva du vil, TS... Det hadde vært fint om du ga meg muligheten til det samme...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Skrevet 28. oktober 2023 https://nettbutikk.kreftforeningen.no/butikk/armband/armband-fuck-cancer/ Anonymkode: 4449c...b36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå