Gå til innhold

Tar du solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å starte med det, både for å se freshere ut, få opp d vitamin nivå og for hjelp mot revmatisme og depresjon. 

Du som tar det, hva synes du det hjelper for?

Anonymkode: 541d1...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke ha mer rynker. Eller kreft. Jeg spiser heller D-vitaminer.

Anonymkode: 0369b...482

Skrevet

Nei, har ikke gjort det siden 1995 eller noe sånt. Det er vel regnet som omtrent like dumt som å røyke.

Prøv lyslampe og en tur ut på dagtid mens det er dagslys i stedet.

Skrevet
Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Lyslampe mot leddgikt?

Skrevet

Det har jeg ikke tatt siden 90-tallet.

Anonymkode: 9eb7c...804

Skrevet

Tok det jevnlig da jeg bodde i byen men nå som jeg ikke bor så sentralt lengre så tar jeg det nesten aldri lengre. Tok bare 10 min pga atopisk eksem og noe psyken i vinterhalvåret. Merker faktisk litt forskjell på at jeg ikke tar solarium lengre. 

Skrevet

Nei, vil ikke ha kreft. Hvis du har alvorlig revmatisme så får du kanskje dekket reise til varmere strøk på vinteren?

Anonymkode: e8d1a...d15

Skrevet
Hedda-78 skrev (På 28.10.2023 den 22.35):

Nei, har ikke gjort det siden 1995 eller noe sånt. Det er vel regnet som omtrent like dumt som å røyke.

At sol er like farlig som røyking dag er kun en fase vil jeg tro. Vært veldog mye skremselspropaganda mot sol sist årene og mannskap helst ikke være disponert for sol i de hele tatt og bruke solfaktor 50 for å blokkere den ute. Det er hysterisk og ikke minst uheldig for helsa. 

Ts, 10 min i sol/solarium er nok for å dekke behovet for d-vitamin og kan i noen tilfeller ha gunstig effekt mht revmatiske lidelser. Å sole seg for å bli brun derimot. Det er litt 1995;)

Anonymkode: 4b825...510

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 22.32):

Jeg vurderer å starte med det, både for å se freshere ut, få opp d vitamin nivå og for hjelp mot revmatisme og depresjon. 

Du som tar det, hva synes du det hjelper for?

Ja. Hjelper på kroniske muskel og leddsmerter , får D vitamin og lys (hjelper mot vinterdepresjon). 

Anonymkode: 77979...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...