EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #21 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk mer på hva du vil selv, du, ikke på hva du tror "samfunnet forventer". Jeg lever et slik liv du tydeligvis ikke ønsker deg, men jeg har valgt det selv og trives med det. Og jeg vet godt at jeg HAR muligheten til å ta mine egne valg. Anonymkode: 0a8b0...636 Eneste A4 med livet mitt er jobb. Sitter likevel her på en lørdag kveld og skriver på KG.. og nei, ønsker heller ikke et A4-liv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #22 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, for mennesker har besteforeldre vært en viktig funksjon for barnebarnas overlevelse ,så d er lurt å holde seg i live for å sikre dem til de er godt voksne. Å få barna r jo den enkle delen. Det krevende er jo å fostre dem og sørge for at de vokser opp til dugandes mennesker Anonymkode: 8dbd6...ae0 Riktig. Det er en grunn til at kvinner kommer i overgangsalderen og ikke lenger er fruktbare. Det er fordi vi skal kunne hjelpe nye foreldre og barn i gruppen, videreføre kunnskap etc. EmptyVoid skrev (2 minutter siden): Så ifølge deg har alt med avkom å gjøre. Så hvis man ikke ønsker å leve kun for avkom sin del så kan man like gjerne hoppe fra balkongen med en gang? Personen du siterte sa vel ikke det? Biologisk sett er det meningen at man skal videreføre genene sine, og som eldre har man, fra naturens side, også en viktig oppgave. Men individuelt, så gjør man jo som man vil. Mine hunder skal aldri parres, men livet deres er fylt med mye glede og mening likevel. Anonymkode: 6147e...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #23 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (4 minutter siden): Så ifølge deg har alt med avkom å gjøre. Så hvis man ikke ønsker å leve kun for avkom sin del så kan man like gjerne hoppe fra balkongen med en gang? Vedkommende snakket om evolusjon og biologi. Ingen har hevdet at noen "like gjerne kunne hoppe ned fra balkongen". Prøv heller å fylle livet ditt med noe du ønsker å gjøre. du 😊 Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #24 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Riktig. Det er en grunn til at kvinner kommer i overgangsalderen og ikke lenger er fruktbare. Det er fordi vi skal kunne hjelpe nye foreldre og barn i gruppen, videreføre kunnskap etc. Personen du siterte sa vel ikke det? Biologisk sett er det meningen at man skal videreføre genene sine, og som eldre har man, fra naturens side, også en viktig oppgave. Men individuelt, så gjør man jo som man vil. Mine hunder skal aldri parres, men livet deres er fylt med mye glede og mening likevel. Anonymkode: 6147e...038 Det er fordi hunder, i likhet med andre dyr, lever mye mer her og nå. Det er noe vi med våre kognitive egenskaper har mye vanskeligere for.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #25 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (5 minutter siden): Eneste A4 med livet mitt er jobb. Sitter likevel her på en lørdag kveld og skriver på KG.. og nei, ønsker heller ikke et A4-liv.. Nei, det har jeg skjønt, så gå ut å skap deg det livet du ønsker. Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #26 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vedkommende snakket om evolusjon og biologi. Ingen har hevdet at noen "like gjerne kunne hoppe ned fra balkongen". Prøv heller å fylle livet ditt med noe du ønsker å gjøre. du 😊 Anonymkode: 0a8b0...636 Størsteparten av livet er allerede fylt med jobb og søvn.. så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 28. oktober 2023 #27 Del Skrevet 28. oktober 2023 5 minutter siden, EmptyVoid said: Det er fordi hunder, i likhet med andre dyr, lever mye mer her og nå. Det er noe vi med våre kognitive egenskaper har mye vanskeligere for.. Ja, men dette går det an å trene på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #28 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (Akkurat nå): Det er fordi hunder, i likhet med andre dyr, lever mye mer her og nå. Det er noe vi med våre kognitive egenskaper har mye vanskeligere for.. Snedig nok, så er ville dyr mye flinkere på å leve i nuet og riste av seg traumatiske hendelser enn hunder. Forskere tror at det handler om at hunder lever i vår verden, og derfor ikke har muligheten til å prosessere og riste av seg hendelser som ville dyr gjør. De lever med mer stress, og her er det også forskjell på hunder som lever hos en familie og hunder som lever løst i en landsby. Men, vi som mennesker kan trene på å leve mer i nuet. Det er noe jeg personlig har trent mye på, og med ekstremt god effekt. Anonymkode: 6147e...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #29 Del Skrevet 28. oktober 2023 linsejesus skrev (1 minutt siden): Ja, men dette går det an å trene på. Hvor lenge? Skulle tro det var nok å trene på det fra man var 14 når man er godt over 30.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet 28. oktober 2023 #30 Del Skrevet 28. oktober 2023 Meningen er i alt. Et sus i sivet. Barn som leker. En kaffekopp. Vårsol. Svaberg. En klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #31 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (9 minutter siden): Størsteparten av livet er allerede fylt med jobb og søvn.. så.. Igjen: du må selv ta ansvaret for å skape deg det livet du ønsker deg. Men søvn anbefaler jeg deg å fortsatt prioritere 😉 Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #32 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (3 minutter siden): Hvor lenge? Skulle tro det var nok å trene på det fra man var 14 når man er godt over 30.. Det er som det meste i livet en kontinuerlig prosess, ikke noe man "fikser og blir ferdig med" Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #33 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (22 minutter siden): Så ifølge deg har alt med avkom å gjøre. Så hvis man ikke ønsker å leve kun for avkom sin del så kan man like gjerne hoppe fra balkongen med en gang? Jeg sa i følge dt man lærer i biologitimene på skolen. Det er jo kun et visst vitenskapelig perspektiv. Biologi er et snevert fag ikke legg alt i det 😅 Greia er at d finnes ikke et universielt svar på hva som er meningen med livet. En må skape sin egen mening selv. Du må finne ut hva som er din mening. Kanskje det er det som er meningen, har du tenkt på det? At du må skape den selv? Og du kan påvirke den, lære deg å skape den meningen som passer for akkurat deg, og få et liv som har mening for akkurat deg. Anonymkode: 8dbd6...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 28. oktober 2023 Takk til de som gadd å svare. Dessverre var det ikke så mye hjelp å få.. men det var vel for mye å forvente for hvis man skal tolke KG så er jo meningen med livet Taylor Swift, Ingebritsen, div influensere og sex.. gjesp.. er vel bare å forberede seg på mandag og ny arbeidsuke.. life goes on.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #35 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (1 minutt siden): Takk til de som gadd å svare. Dessverre var det ikke så mye hjelp å få.. men det var vel for mye å forvente for hvis man skal tolke KG så er jo meningen med livet Taylor Swift, Ingebritsen, div influensere og sex.. gjesp.. er vel bare å forberede seg på mandag og ny arbeidsuke.. life goes on.. Det var overhodet ingen her som påstod noe i den gata. Du kan ikke få et svar fra noen andre på hvordan du kan skape deg et liv som gir mening for deg. Det MÅ nødvendigvis komme fra deg. Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #36 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var overhodet ingen her som påstod noe i den gata. Du kan ikke få et svar fra noen andre på hvordan du kan skape deg et liv som gir mening for deg. Det MÅ nødvendigvis komme fra deg. Anonymkode: 0a8b0...636 Nei, ingen her som sa det, men meste av aktiviteten på KG er sentrert rundt de emnene jeg nevnte så må jo bare tolke det til at for folk flest her inne er det meningen med livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #37 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (2 minutter siden): Nei, ingen her som sa det, men meste av aktiviteten på KG er sentrert rundt de emnene jeg nevnte så må jo bare tolke det til at for folk flest her inne er det meningen med livet.. Nei, det må man slett ikke. Og uansett: hva har andre menneskers valg med dine valg å gjøre? Hakk i plata her nå, men: DU må finne ut hva som gir DEG mening, og foreta DINE valg ut i fra det. Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #38 Del Skrevet 28. oktober 2023 Barna mine. Mannen min. Familien min. Ooooog kaffe. Anonymkode: 3b0cc...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #39 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (13 minutter siden): hvis man skal tolke KG så er jo meningen med livet Taylor Swift, Ingebritsen, div influensere og sex.. gjesp.. Ville bare nevne at selv om jeg har valgt er relativt staight liv, er jeg overhodet ikke interssert i noen av temaene du nevte der. Jeg er mer opptatt av natur og friluftsliv (og har derfor bosatt meg i "nasjonalparkriket"), og på KG leser jeg mest om utfordinger mhp barn (som er noe annet jeg har valgt å fylle livet mitt med 🥰 ) Så ikke tenk på hva folk på KG skriver. Tenk på hva som gleder deg 😊 Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #40 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (45 minutter siden): Så ifølge deg har alt med avkom å gjøre. Så hvis man ikke ønsker å leve kun for avkom sin del så kan man like gjerne hoppe fra balkongen med en gang? Jeg har ikke barn, men synes da absolutt at livet er verd å leve 😊 Som andre brukere er inne på, så kan du ikke lete utenfor deg selv etter en mening med livet, og det eksisterer heller ikke en universell, allmenngyldig "mening med livet". Hvis du er så tynget av de 37,5 timene med jobb i uka, så finnes det andre måter å jobbe på/skaffe seg inntekt på. Det finnes så mange måter å leve livet sitt på og fylle tiden med det du selv finner gir deg glede og mening, du må ikke være så opptatt av hva andre tenker og mener. Dersom du synes det meste er meningsløst, så bør du kanskje få vurdert om du muligens er deprimert, og få hjelp for det. Anonymkode: 205cf...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå