EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 #1 Del Skrevet 28. oktober 2023 Jobbe til man er i graven? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 28. oktober 2023 #2 Del Skrevet 28. oktober 2023 Livet har ingen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Del Skrevet 28. oktober 2023 Hvor har du fått ideen om at det er en mening fra? Vi står alle fritt til å fylle livet vårt med det vi finner mest menungsfylt, men lete utefor oss selv etter en "dette er meningen", er fullstendig dødfødt. Anonymkode: 0a8b0...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Del Skrevet 28. oktober 2023 Det du bestemmer er meningen. Du velger meningen selv. Anonymkode: 640c5...11f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 28. oktober 2023 #5 Del Skrevet 28. oktober 2023 Den skal visstnok være "42", om jeg har forstått det rett... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 28. oktober 2023 #6 Del Skrevet 28. oktober 2023 Å finne og verdsette de fine øyeblikkene som innimellom dukker opp i en hektisk hverdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 28. oktober 2023 Tunique skrev (2 minutter siden): Å finne og verdsette de fine øyeblikkene som innimellom dukker opp i en hektisk hverdag. Så de få minuttene med lykke i uka er verdt 37,5t jobb? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Del Skrevet 28. oktober 2023 Barna mine! Anonymkode: d9762...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Del Skrevet 28. oktober 2023 Menelaos skrev (11 minutter siden): Livet har ingen mening. Enig. Anonymkode: a2fea...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Del Skrevet 28. oktober 2023 Så vidt jrg husket fra biologitimene var d å Formere seg og få produktivt avkom som kan føre genene videre Anonymkode: 8dbd6...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så vidt jrg husket fra biologitimene var d å Formere seg og få produktivt avkom som kan føre genene videre Anonymkode: 8dbd6...ae0 Så når man har oppnåd det kan man like gjerne bare dø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Del Skrevet 28. oktober 2023 Meningen med livet er å få tiden til å gå Anonymkode: 23102...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (4 minutter siden): Så de få minuttene med lykke i uka er verdt 37,5t jobb? Det virker som du har et noe snevert syn på hvordan livet «skal» være. Det finnes mange eksempler på mennesker som lever langt unna et såkalt A4-liv, nettopp fordi det er det som gjør dem lykkelige. Anonymkode: 4b8e5...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Del Skrevet 28. oktober 2023 Det er ingen universell mening med livet. Biologisk sett er det meningen at vi skal formere oss. Indivieuelt: vi alle må velge og skape våre egen mening med livet. For meg er det: hundene mine. Øyeblikkene hvor man stopper opp og virkelig beundrer naturen. Fullmånen på en kald vinterkveld. En god bris i sommervarmen. De små gledene i hverdagen, hvor jeg ler høyt av ting selv når jeg er helt alene. Anonymkode: 6147e...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen universell mening med livet. Biologisk sett er det meningen at vi skal formere oss. Indivieuelt: vi alle må velge og skape våre egen mening med livet. For meg er det: hundene mine. Øyeblikkene hvor man stopper opp og virkelig beundrer naturen. Fullmånen på en kald vinterkveld. En god bris i sommervarmen. De små gledene i hverdagen, hvor jeg ler høyt av ting selv når jeg er helt alene. Anonymkode: 6147e...038 Finner også glede i de små tingene. Føler dessverre ikke det alltid veier opp for alt slitet i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #16 Del Skrevet 28. oktober 2023 8 minutter siden, EmptyVoid said: Så de få minuttene med lykke i uka er verdt 37,5t jobb? Da tar du deg en sykemelding en gang i blant, vet du😏 Lag en god frokost og se på frokost tv eller series. Slå til med en god middag som du kan bruke allverdens tid på å lage siden du ikke er på farten og har dårlig tid. Sov lenge. Gå turer. Noen ganger blir det 3 dager, andre ganger en hel uke. Men ikke la det bli for ofte til at det blir et problem med jobben. Og når det kun er av og til så koser du deg ekstra mye med fritiden du får ved å hente deg inn de gangene. Aldeles nydelig er det.. Anonymkode: 25d02...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det virker som du har et noe snevert syn på hvordan livet «skal» være. Det finnes mange eksempler på mennesker som lever langt unna et såkalt A4-liv, nettopp fordi det er det som gjør dem lykkelige. Anonymkode: 4b8e5...2e4 Er jo nettopp det samfunnet forventer, at man skal være A4. Leve lykkelig med 37,5t jobb i uka, få deg partner og barn. Være der for barna til du er i graven. Game over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (10 minutter siden): Så når man har oppnåd det kan man like gjerne bare dø? Nei, for mennesker har besteforeldre vært en viktig funksjon for barnebarnas overlevelse ,så d er lurt å holde seg i live for å sikre dem til de er godt voksne. Å få barna r jo den enkle delen. Det krevende er jo å fostre dem og sørge for at de vokser opp til dugandes mennesker Anonymkode: 8dbd6...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #19 Del Skrevet 28. oktober 2023 EmptyVoid skrev (3 minutter siden): Er jo nettopp det samfunnet forventer, at man skal være A4. Leve lykkelig med 37,5t jobb i uka, få deg partner og barn. Være der for barna til du er i graven. Game over. Tenk mer på hva du vil selv, du, ikke på hva du tror "samfunnet forventer". Jeg lever et slik liv du tydeligvis ikke ønsker deg, men jeg har valgt det selv og trives med det. Og jeg vet godt at jeg HAR muligheten til å ta mine egne valg. Anonymkode: 0a8b0...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmptyVoid Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, for mennesker har besteforeldre vært en viktig funksjon for barnebarnas overlevelse ,så d er lurt å holde seg i live for å sikre dem til de er godt voksne. Å få barna r jo den enkle delen. Det krevende er jo å fostre dem og sørge for at de vokser opp til dugandes mennesker Anonymkode: 8dbd6...ae0 Så ifølge deg har alt med avkom å gjøre. Så hvis man ikke ønsker å leve kun for avkom sin del så kan man like gjerne hoppe fra balkongen med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå