Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg.. har veldig tørr hd, spesielt på haken og nese og panne. Men er likevel ofte blank i huden og sliter med kvsier. Har nærmest konstant kviser på kjeven, opp rundt ørene (altså ytterst på kinn om dere skjønner) og hake. Dermalogica har jeg fått anbefalt av hudpleier, men funker ikke for meg. Tørket nesten bare mere ut (brukte daily microf., fukt.maske, serum mot urenheter, ansiktsvann) Har også prøvd Dr. H og var i starten svært fornøyd, særlig ga den nok fukt (brukt ansiktsoljeolje, ansiktsvann, rensekrem og flytende dagkrem). Men nå har disse irriterende og sjenerende kvisene dukket opp igjen... tror dere at decleor kunne hatt noen bra produkter for min hud? eller hva med MD form.? eller kanskje prøve mary kay? *leste her for leden at mange var fornøyde...* tar ellers omega fettsyrer. blir svært svært takknmelig for alle svar
Gjest Fresh Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 Hei! Hvilken fuktighetsmaske fra Dermalogica brukte du? Vitamin masken...den har jeg,men opplever at den gir meg masse kviser. MEN den er suuuper for tørr hud! men må velge... Uansett; jeg ville prøvd MD Formulations Glycare Lotion (eller det andre produktet som er noenlunde likt,men til litt annen hudtype; Facial Lotion???) En av disse ville jeg prøvd. De fjerner døde hudceller som gjør at du får tørr og kvisete hud. Jeg har bare prøvd Glycare Lotion som er et slags ansiktsvann du tra på etter rens og før krem. Huden ble mye bedre-hjalp mest mot kviser. jeg hadda en hud ca som deg,som både var tørr og uren, og det kan være vanskelig å pleie den bra. I tillegg brukte jeg en fuktighetsmaske fra Biotherm som er for blandingshud(den blekgrønne tuben). Den gir masse fukt og har en delig konsistens. Jeg brukte den som oftes som nattkrem. På morgenen renser jeg med Jojobaolje. Den virker balanserende på huden og hjelper både mot tørrhet, kviser ++++++ Kjempe bra olje! Jeg fikk den anbefalt av venninnen min for lenge siden....jeg syntes det virket rart å ha olje på hud som var uren,men den hadde effekt! Jeg renser med den når jeg ikke har sminke på,siden den ikke tar det....i tillegg blander jeg litt i dag- og nattkremen. Mary Kay har jeg dessverre ingen erfaring med,så kan ikke hjelpe deg. Er det sånn party greier?? Jeg liker veldig godt rensen fra Dermalogica som heter Special Cleansing. Den har nydelig konsistens og renser huden godt uten at den tørkes ut! Få med noen prøver hos hupleier! Husk også å spis sunt!
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #3 Skrevet 26. januar 2006 Til tørr hud vil jeg anbefale Facial Cream fra MD F, og i tillegg en relativt rik fuktighetskrem, for eksempel Nutri Delice (den i tube) fra Decleor, eller Skin Smoothing Cream fra Dermalogica. Jeg har selv tørr hud, og var plaget med underjordiske kviser på haken, men med denne kombinasjonen holder jeg dem på avstand. Som rens bruker jeg normalt sett Ultracalming Cleanser (Dermalogica), men for tiden bruker jeg en nydelig rensemelk fra A-derma som heter Sensifluid (fås på apotek). Glycare Lotion er laget for fetere hudtyper, så den kan bli altfor sterk for tørr hud.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #4 Skrevet 26. januar 2006 Til tørr hud vil jeg anbefale Facial Cream fra MD F, Er det den jeg mente over? Som er noenlunde lik Glyvare lotion bare for litt annen hudtype?
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #5 Skrevet 26. januar 2006 Er det den jeg mente over? Som er noenlunde lik Glyvare lotion bare for litt annen hudtype? ← Facial Cream og Facial Lotion inneholder begge glykolsyre, men er ikke like sterke som Glycare lotion, hvis jeg husker riktig. De funker på samme måte, i hvertfall. Kremen er for tørrere hudtyper, og lotion for alle hudtyper. Det kommer bare an på hva man liker.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 27. januar 2006 #6 Skrevet 27. januar 2006 For sensitiv törr hud er decleor det aller beste - Pöv oljene deres; hva heter den som er nevnt her tusenvis av ganger? Har den ikke selv nå - men har brukt den og ELSKER den. Gir mk og virkelig gjennomfukted vinterhud. Bland med fuktkremen. Rens kan du kjöpe på apotekt, og behöver ikke koste mye.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #7 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har lenge brukt decleor mot min hud som ligner veldig din! Jeg brukte da produkter for sensitiv og tørr hud.. Jeg var veldig førnøyd, men følte at huden var veldig rød! Jeg tror jeg kanskje reagerte allirgisk på decleor.. Etter tips om matis byttet jeg merke og bruker nå en fuktighetskrem og serum og rens fra Matis og har aldri vært mere fornøyd noen gang!! Dette er virkelig bra produkter!! Jeg har nå også benyttet Aberela (krem) på resept fra lege, og den har hjulpet mye mer en facial lotion fra md formulations. Av den kremen hadde jeg kraftige bivirkninger i starten, men huden er bedre enn den har vært på lenge!! Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå