Kvalitet Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Vi har en 3 måneder gammel baby og vurderer en hopp på tur til Spania. Det blir i tilfelle et flott barnevennlig anlegg. Men tenker likevel om det er forsvarlig. Han er en rolig baby. Noen med erfaring? (Snart 3 måneder. Ikke fått 3 måneders vaksinen)
Mufle Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Kunne ikke ramlet meg inn. Spanjoler får barn de også men de trenger ikke ha dem rundt turistanlegg av noe slag. Alt fra kikhoste til 38 varmegrader. For ikke å snakke om fly som finner ut at de ikke går og 39 timer på en flyplass. Nope. Ikke meg. 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Flytur å trykkforskjellen ? Har du tenkt på det ? Anonymkode: 0e9e0...865
RockyRose Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Eg hadde ikkje gjort det. Mtp mangel av vaksiner, høge temperaturar baby ikkje er vant med, fly og trykk. Dei skal ikkje vere i sol, så du må halde dykk i skugge heile tida... 🙈
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Tja, jeg tenker at tre mnd er enklere enn seks mnd. Da har gjerne babyen begynt å ville krype, putter ting i munnen etc, må ha fast føde osv. Spania har et godt helsevesen om det skulle være noe, og en tre mnd gammel baby er jo mest hos mor og far, ikke i kontakt med andre (smittebærere). Gjør det du er komfortabel med. Anonymkode: 73d01...eae 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg kjenner mange som har gjort det, men selv ville jeg aldri vurdert det. Barnevennlige ferieanlegg er greit hvis man har barn som er i alder at de kan bruke fasilitetene. For to voksne med en baby på slep høres det ganske kjedelig ut å sitte og se på 4-12-åringer plaske i bassenget. For ikke å snakke om bakteriefloraen som er annen enn i Norge, pes med å holde baby unna sola og i riktig temperatur (varmt om dagen, kaldt på natta…), stress med flytur og måtte pakke med vogn og bilstol og ørtogførti babyutstyrgreier. Jeg hadde nok spart meg for det strevet. Anonymkode: 02f1c...bcd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Ikke noe problem. Bare sørg for at barnet alltid er i skyggen. Anonymkode: 4a003...4fb
Brunello Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 Null problem. Det er selvsagt mye enklere med baby i varmere strøk enn kalde Norge. Bakterieflora som en annen skriver om er uproblematisk. Barnet spiser ikke annet enn melk. For øvrig lite problematisk når baby er eldre også. Nestle funker over hele herden.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 Det er mye enklere i den alderen der enn litt senere, så hadde absolutt dratt! Bare å holde babyen i skyggen og amme mye. Og kose seg på tur! Anonymkode: ae131...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 Sover ungen? Eller blir det søvnmangel et annet sted enn hjemme? Anonymkode: e5900...5ac
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 Drit I den tanken. Vær hjem! Anonymkode: f83a0...c27
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 Skjønner ikke hvorfor man vil dra med en så liten unge til Syden. Unger har ingenting annet enn ubehag og stress å hente på ferie. Anonymkode: 2523f...1e0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 Angående vaksiner, snakk med helsestasjonen. Vi leide en leilighet i Kroatia da vår første var 3 mnd. Det var en veldig trivelig tur, uten noen komplikasjoner. Jeg husker vi spurte helsesykepleieren angående vaksinene, og at hun sa at det skulle gå fint, og syns jeg husker at dato for en vaksinering ble satt ut i fra når vi planla å reise, men jeg husker ikke mer rundt det. Vi reiste i august, etter noen veldig varme sommermåneder det året, så varmen var ikke noe nytt for babyen. Babyen sov mye, sov på flyet og sov godt generelt. Og han ble fullammet, så det var et praktisk tidspunkt å reise på når det kom til mat og bakterieflora. Ikke krabbet han rundt og puttet alt i munnen enda heller. Jeg tror det hadde vært mer slitsomt, og mindre verdt det å ta den samme turen med vår nr. to. Hun sov mye dårligere. Anonymkode: a92e5...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå