AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Del Skrevet 28. oktober 2023 Jeg er ikke særlig kontaktsøkende utover det mer "overfladiske", da jeg har nok med meg og mitt, og ikke direkte ønsker meg nye venner utenom en profesjonell setting. Men nå har jeg pga. nye studier havnet blant mange nye mennsker, der flere er ganske kontaktsøkende (noe som jo er bra). Siden jeg er ganske utadvendt og snakkesalig, tror jeg det gjør at folk vil bli kjent. Men til poenget: En av mine nye bekjente har jeg en skikkelig dårlig magefølelse på, uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er. Jeg er intuitiv, så jeg pleier å følge instinktet. Personen er veldig "på", vil møtes og har sagt rett ut at h*n vil bli venner. Likevel har jeg en skikkelig dårlig feeling?Vi har samme kjønn og personen er også seriøst opptatt, så tror ikke det er noe sånt altså. HVORFOR. Jeg pleier som regel 9/10 ganger å ha rett, men som regel aner jeg liksom hva greia er. Det gjør jeg ikke her. Dessuten får jeg sånn skikkelig, skikkelig dårlig - ikke bare LITT. Det er ingenting å sette fingeren på med personen, sånn egentlig. Veldig ordentlig og hyggelig. A shot in the dark, men vet at folk kan "lese" der ute. Hvis noen ser noe, vil jeg gladelig ta imot hjelpen, jeg har ingenting å tape Anonymkode: 8f6d6...fda 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 28. oktober 2023 #2 Del Skrevet 28. oktober 2023 Følg magefølelsen. Av erfaring så pleier den alltid å stemme. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 28. oktober 2023 #3 Del Skrevet 28. oktober 2023 Kan være lurt å ikke bare la følelsene råde, men bruke litt fornuft. Kanskje du tar feil om vedkommende? Synd i så fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Del Skrevet 28. oktober 2023 Capazitet skrev (1 minutt siden): Kan være lurt å ikke bare la følelsene råde, men bruke litt fornuft. Kanskje du tar feil om vedkommende? Synd i så fall Det er vanligvis det jeg har gjort, men begynner å bli lei av og la tvilen komme folk til gode og så oppdage at det ikke var så lurt... Jeg er vant til at mange som oppsøker meg har personlige issues (ikke at jeg ikke har det selv av og til...), så man blir nesten vant til at noe er skurrete. Jeg er litt dumsnill sosialt, selv om jeg VET at jeg ikke bør... TS Anonymkode: 8f6d6...fda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Del Skrevet 28. oktober 2023 Ut i fra det jeg kan "se" sånn umiddelbart så virker dette litt som en slags energi-vampyr. Får litt følelsen av at det er en som ønsker å komme seg inn under huden din og inn i din sfære for å surfe på deg og din energi. Ekkel vibe. Får også opp at dette vil kunne ødelegge for deg mtp din suksess i det du holder på med. Ta fra deg muligheter på en eller annen måte. Det motsatte av et friskt pust, dette er som et forurensa pust, noe som kan fjerne inspirasjon og vekst. Får også opp ulv i fåreklær. Ja, får virkelig en ekkel vibe når jeg går dypere inn i dette. Hvis jeg treffer riktig her er dette en type energi som kan finne på å ødelegge for andre i det skjulte (Sier energi her og ikke person for slik jeg ser det er ikke mennesker onde eller gode, men vi kan velge å spille ut energier, arketyper, som er onde eller gode). Her får jeg opp noen som er i kontakt med energier som absolutt er på det mørke spekteret, noen som kanskje til og med kan feede litt på å ødelegge for andre. Dette er ofte ubevist, det vil si at folk ikke selv ser at de gjør dette. Ville sett an denne personen litt før jeg eventuelt lot dem komme nærme inn på deg. Ville også vært veldig forsiktig med å snakke dritt om andre, eller generelt snakke om ting du er negativ til med denne personen, da dette ser ut til å kunne styrke båndet mellom dere raskt. Dersom du ikke ønsker denne personen nærmere vær mild, god, kjedelig og nøytral, og ikke gi for mye - da vil de miste interessen. Dette kan selvfølgelig være helt feil - take it as you will - men det var nå det jeg fikk opp 🙂 Anonymkode: cd9e6...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ut i fra det jeg kan "se" sånn umiddelbart så virker dette litt som en slags energi-vampyr. Får litt følelsen av at det er en som ønsker å komme seg inn under huden din og inn i din sfære for å surfe på deg og din energi. Ekkel vibe. Får også opp at dette vil kunne ødelegge for deg mtp din suksess i det du holder på med. Ta fra deg muligheter på en eller annen måte. Det motsatte av et friskt pust, dette er som et forurensa pust, noe som kan fjerne inspirasjon og vekst. Får også opp ulv i fåreklær. Ja, får virkelig en ekkel vibe når jeg går dypere inn i dette. Hvis jeg treffer riktig her er dette en type energi som kan finne på å ødelegge for andre i det skjulte (Sier energi her og ikke person for slik jeg ser det er ikke mennesker onde eller gode, men vi kan velge å spille ut energier, arketyper, som er onde eller gode). Her får jeg opp noen som er i kontakt med energier som absolutt er på det mørke spekteret, noen som kanskje til og med kan feede litt på å ødelegge for andre. Dette er ofte ubevist, det vil si at folk ikke selv ser at de gjør dette. Ville sett an denne personen litt før jeg eventuelt lot dem komme nærme inn på deg. Ville også vært veldig forsiktig med å snakke dritt om andre, eller generelt snakke om ting du er negativ til med denne personen, da dette ser ut til å kunne styrke båndet mellom dere raskt. Dersom du ikke ønsker denne personen nærmere vær mild, god, kjedelig og nøytral, og ikke gi for mye - da vil de miste interessen. Dette kan selvfølgelig være helt feil - take it as you will - men det var nå det jeg fikk opp 🙂 Anonymkode: cd9e6...718 Vet du hva, tusen takk! Jeg er enig med deg, fordi jeg fikk skikkelig gåsehud og jeg er vanligvis ikke helt ute å kjøre hva gjelder slike ting. Men det var nok dette jeg underbevisst har plukket opp, men ikke klart å sette fingeren på. Helt ærlig! Tingenes tilstand nå er at vedkommende er veldig ute etter å møtes, som sagt, og vi har et sosialt arrangement kommende. Jeg er litt usikker på å dra, og ønsker å ta mer avstand uten å virke frekk eller uhøflig. Jeg tar til meg tipset om å være mild, kjedelig osv., fordi det er vel det personen føler at jeg IKKE er. Sånn generelt, hvis du ikke vil svare spesifikt angående vedkommende, bør jeg være superavvisende til noe som helst utenom profesjonell setting? Med én gang? Det er nok en del ting jeg må ro meg unna her nå, så litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Tusen takk hvert fall ❤️ - TS Anonymkode: 8f6d6...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Del Skrevet 28. oktober 2023 Litt spesielt å utbasunere ambisjonen om å bli venn med deg? Man stiller seg jo sårbar - hvis det ikke er sånn at det er en posisjon/heldig gjenspeiling hun er ute etter heller enn selskap og fortrolighet (ikke fullt så følsomt). Noen hyggelige personer kan sikkert være så direkte og frie thou. Anonymkode: 87ab1...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Del Skrevet 28. oktober 2023 Det er ikke noe som egentlig er magefølelse. Det er en tidligere erfaring du har gjort deg du husker som melder seg. Anonymkode: ff92a...28c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. oktober 2023 #9 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er vanligvis det jeg har gjort, men begynner å bli lei av og la tvilen komme folk til gode og så oppdage at det ikke var så lurt... Jeg er vant til at mange som oppsøker meg har personlige issues (ikke at jeg ikke har det selv av og til...), så man blir nesten vant til at noe er skurrete. Jeg er litt dumsnill sosialt, selv om jeg VET at jeg ikke bør... TS Anonymkode: 8f6d6...fda Ikke forsøkt å legge kort eller noe, men hvis du ikke trives med noen, samme om du har rett i mavefølelsen eller ikke, er det vel bare å unngå dem? Hvorfor skal du ha det sånn rundt noen? Du eller h*n; du føler deg uvel uansett med denne. Da kutter man det ut. Det må være et enkelt valg. Velg deg noen du ikke føler deg uvel sammen med mtp vennskap og sosialt. Hva er vitsen med vennskap som uroer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Del Skrevet 28. oktober 2023 Lawyam skrev (19 minutter siden): Ikke forsøkt å legge kort eller noe, men hvis du ikke trives med noen, samme om du har rett i mavefølelsen eller ikke, er det vel bare å unngå dem? Hvorfor skal du ha det sånn rundt noen? Du eller h*n; du føler deg uvel uansett med denne. Da kutter man det ut. Det må være et enkelt valg. Velg deg noen du ikke føler deg uvel sammen med mtp vennskap og sosialt. Hva er vitsen med vennskap som uroer? Godt spm! Jeg sliter vel litt med at jeg er ganske sosial, og ofte i godt humør, og synes det er vanskelig å holde meg til en "agenda" jeg har satt om å f.eks. holde grenser mellom meg og noen. Det er lettere hvis jeg allerede har noen i vranghalsen, da jeg sliter IKKE med å si ifra eller sette ned foten. Men når det kommer til magefølelsen og tankene på forhånd, før noe har skjedd, da kan jeg synes det er vanskelig å være "kald" og lite inviterende. Jeg er enig med deg i det siste, at det er ikke vits å så der det er dårlig grøde, skulle jeg til å si. ts Anonymkode: 8f6d6...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe som egentlig er magefølelse. Det er en tidligere erfaring du har gjort deg du husker som melder seg. Anonymkode: ff92a...28c Uansett hva det er, så kan man/noen føle det i magen, og da er det jo en mage....følelse. Samme hva det skyldes. ts Anonymkode: 8f6d6...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke noe som egentlig er magefølelse. Det er en tidligere erfaring du har gjort deg du husker som melder seg. Anonymkode: ff92a...28c Ein skal ikkje vere skråsikker her i livet. Ikkje på noko, etterkvart som vitskapen finn ut meir og meir. Magen blir kalla den "andre hjernen". Why is the stomach considered the second brain? The enteric nervous system that regulates our gut is often called the body's “second brain.” Although it can't compose poetry or solve equations, this extensive network uses the same chemicals and cells as the brain to help us digest and to alert the brain when something is amiss. https://hms.harvard.edu/news-events/publications-archive/brain/gut-brain Anonymkode: 19888...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Del Skrevet 29. oktober 2023 Følg magefølelsen! Anonymkode: 51114...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Del Skrevet 29. oktober 2023 Capazitet skrev (18 timer siden): Kan være lurt å ikke bare la følelsene råde, men bruke litt fornuft. Kanskje du tar feil om vedkommende? Synd i så fall Helt uenig. «Magefølelse» betyr jo at underbevisstheten plukker opp subtile tegn fra kroppsspråk, som den gjennom livet har lært seg at er dårlig nytt. Er en grunn til at folk som regel angrer når de velger å ignorere den. Anonymkode: 06823...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Del Skrevet 29. oktober 2023 Alle jeg har møtt i mitt liv som jeg først har hatt et "ymse" inntrykk av i starten har visst seg å være mennesker jeg godt kunne ha droppet før jeg i det hele tatt traff de så jeg stoler på magefølelsen i slike settinger og ikke min logiske hjerne for den har ikke gjort noe fornuftig for meg i slike settinger. Anonymkode: eaa19...dc1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): A shot in the dark, men vet at folk kan "lese" der ute. Hvis noen ser noe, vil jeg gladelig ta imot hjelpen, jeg har ingenting å tape Anonymkode: 8f6d6...fda Virker som at du "leser" denne personen godt selv, egentlig. Anonymkode: 4e72f...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er ikke særlig kontaktsøkende utover det mer "overfladiske", da jeg har nok med meg og mitt, og ikke direkte ønsker meg nye venner utenom en profesjonell setting. Men nå har jeg pga. nye studier havnet blant mange nye mennsker, der flere er ganske kontaktsøkende (noe som jo er bra). Siden jeg er ganske utadvendt og snakkesalig, tror jeg det gjør at folk vil bli kjent. Men til poenget: En av mine nye bekjente har jeg en skikkelig dårlig magefølelse på, uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er. Jeg er intuitiv, så jeg pleier å følge instinktet. Personen er veldig "på", vil møtes og har sagt rett ut at h*n vil bli venner. Likevel har jeg en skikkelig dårlig feeling?Vi har samme kjønn og personen er også seriøst opptatt, så tror ikke det er noe sånt altså. HVORFOR. Jeg pleier som regel 9/10 ganger å ha rett, men som regel aner jeg liksom hva greia er. Det gjør jeg ikke her. Dessuten får jeg sånn skikkelig, skikkelig dårlig - ikke bare LITT. Det er ingenting å sette fingeren på med personen, sånn egentlig. Veldig ordentlig og hyggelig. A shot in the dark, men vet at folk kan "lese" der ute. Hvis noen ser noe, vil jeg gladelig ta imot hjelpen, jeg har ingenting å tape Anonymkode: 8f6d6...fda Veldig veldig hyggelig kan noen ganger være narsisster! Spesielt overdrevne hyggelige! Anonymkode: f40dd...f29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg får en følelse av at det sitter noen blokkeringer i deg ts også. Du skriver at du ikke er så kontaktsøkende og jeg får en følelse av at dette er noe du sier litt med stolthet. Kanskje noe fra barndommen hvor du har hatt noen nære som har ønsket mer kontakt enn du kunne gi og nå ønsker du ikke å havne i en slik situasjon. Og du ønsker heller ikke å være den som søker og risikerer å være i andre enden hvor det er noen andre som ikke vil gi. Derfor tryggest å la andre komme til deg. Får en følelse av at din nye bekjent er litt i motsatt ende av skalaen. Og at du er redd for at hvis du blir for nær denne personen så vil du havne i en situasjon hvor vennskapet koster mer enn du gir. Du ønsker ikke at noen skal lene seg på deg, du vil ikke ha ansvar for noen andre sin lykke. Jeg ser at din nye bekjent har sorg bak den utadvendte masken, og jeg ser gode intensjoner altså at vedkommende oppriktig liker deg og ønsker vennskap. Men at det også er en fare for at vennskapet kan bli noe isolerende. Jeg ser en person som føler noe tomrom i seg selv og søker det i andre gjennom relasjoner. Og at denne ser deg som en som kan fylle dette tomrommet. Forholdet kan bli co-dependent. Og det tror jeg ikke du ønsker. Tror du skal følge magefølelsen. Ser ikke at dette er et dårlig menneske, men mer at det hen søker i deg er noe annet enn du søker i vennskap. Dersom du fortsetter å ha kontakt og bli bedre kjent er atikkordet grensesetting. Sette grenser overfor din nye bekjent, men også for deg selv:hvor mye skal du bry deg, ta hensyn til, forplikte deg til etc. Dersom den dårlige magefølelsen likevel vedvarer så ville jeg trukket meg helt tilbake. Har lagt noen kort og et ganske ny på det, du får de om noe ressonnerer Anonymkode: 4368c...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 30. oktober 2023 #19 Del Skrevet 30. oktober 2023 Når du får en dårlig magefølelse så betyr det at du gjenkjenner mønstre i en person du ikke liker, men du er ikke bevisst på hva du merker. Som et eksempel. En person får et merkelig uttrykk i ansiktet når du sier noe bra som skjedde med deg. Du legger ikke bevisst merke til at ansiktet til personen, men en del av deg legger merke til følelsen personen utstråler. Og du får en dårlig følelse fordi den delen av deg vet at det uttrykket i ansiktet betyr at den dømmer deg negativt. Det går an å utvikle en bedre bevissthet på det som skjer rundt deg, der du alltid vil vite hvorfor du får en dårlig magefølelse. Du kan lære merke hva du reagerer på. Du må da bli bedre kjent med hvordan du tenker og føler- og hvorfor. Når du får en dårlig følelse, så må du forsøke huske tilbake til hva som skjedde akkurat da. Og du må være ærlig med deg selv om hvorfor det ville trigge en følelse eller tanke Det kan være at du blokkerer deg selv fra dine egne tanker og følelser. Dersom du er veldig opptatt av å ville være snill og grei, så kan det gjøre at du har vanskeligheter med å inrømme ovenfor deg selv når du har negative tanker/ følelser om noen. Og det kan distansere deg fra dine egne tanker og gjøre deg mindre bevisst på hvorfor du tenker og føler som du gjør. For du har ikke lyst å la deg selv tenke/ føle visse ting. Du blokkerer deg selv fra å forstå at du faktisk føler og tenker sånn eller slik om folk og situasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #20 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får en følelse av at det sitter noen blokkeringer i deg ts også. Du skriver at du ikke er så kontaktsøkende og jeg får en følelse av at dette er noe du sier litt med stolthet. Kanskje noe fra barndommen hvor du har hatt noen nære som har ønsket mer kontakt enn du kunne gi og nå ønsker du ikke å havne i en slik situasjon. Og du ønsker heller ikke å være den som søker og risikerer å være i andre enden hvor det er noen andre som ikke vil gi. Derfor tryggest å la andre komme til deg. Får en følelse av at din nye bekjent er litt i motsatt ende av skalaen. Og at du er redd for at hvis du blir for nær denne personen så vil du havne i en situasjon hvor vennskapet koster mer enn du gir. Du ønsker ikke at noen skal lene seg på deg, du vil ikke ha ansvar for noen andre sin lykke. Jeg ser at din nye bekjent har sorg bak den utadvendte masken, og jeg ser gode intensjoner altså at vedkommende oppriktig liker deg og ønsker vennskap. Men at det også er en fare for at vennskapet kan bli noe isolerende. Jeg ser en person som føler noe tomrom i seg selv og søker det i andre gjennom relasjoner. Og at denne ser deg som en som kan fylle dette tomrommet. Forholdet kan bli co-dependent. Og det tror jeg ikke du ønsker. Tror du skal følge magefølelsen. Ser ikke at dette er et dårlig menneske, men mer at det hen søker i deg er noe annet enn du søker i vennskap. Dersom du fortsetter å ha kontakt og bli bedre kjent er atikkordet grensesetting. Sette grenser overfor din nye bekjent, men også for deg selv:hvor mye skal du bry deg, ta hensyn til, forplikte deg til etc. Dersom den dårlige magefølelsen likevel vedvarer så ville jeg trukket meg helt tilbake. Har lagt noen kort og et ganske ny på det, du får de om noe ressonnerer Anonymkode: 4368c...35c Takk for bra engasjement i tråden. Derfor tenkte jeg å følge opp litt ordentlig, spesielt på denne. Det stemmer bra at jeg har "blokkeringer", men de er også bittelitt selvvalgt. Jeg er "arbeidsnarkoman" og lever en livsstil med veldig, veldig lite tid til andre mennesker. Må innerst inne innrømme at dette er hva jeg foretrekker også, men gudene skal vite at jeg har levd et mektig sosialt liv tidligere.. Det stemmer at jeg ikke liker å ikke få tilbake hva jeg gir, og generelt er jeg blitt veldig nøktern når det kommer til å slippe folk inn i livet mitt. Dessverre er det nok blitt mest av egoisme og tidligere bitterhet, enn det er av redsel lenger. Men samtidig: jeg har ikke TID! Tidligere har jeg vært en støttepilar for flere, enda jeg har vært helt ute og kjøre til tider selv (som alle andre). Det er vel følgelig at jeg har fått litt erfaring med mennesker, og ikke alle er gode dessverre. Bortsett fra det kan jeg vel føle eller "se" ting, sånn som i dette tilfellet med denne personen. Litt dårlig stil å spekulere i andres anliggender kanskje, men her er det uansett anonymt... Så, sånn utenom den dårlige magefølelsen jeg har fått, så har jeg sett noe. Jeg vet ingenting om dette menneskets historie i det hele tatt, men min erfaring er at når jeg ser andre mennesker i energifeltet deres så kraftig som jeg ser en mørk energi av en farsfigur i dette tilfellet, så er det NOE som skurrer. Det er kanskje dette du ser som sorg? Usikker, men ville svare deg på dette da det er ikke ofte jeg snakker med andre med samme "evner", for den som vil. TS Anonymkode: 8f6d6...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå