AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg har mistet alle følelsene for min samboer, vi har kranglet mye i det siste, å nå kjenner jeg på at jeg ikke liker han mer. Begynner å lure på hva jeg så i han i det hele tatt, ser på han å bare kjenner ingenting. Noen som har vært borti det samme? Er dette noe som vil gå over? Jeg tenkte å kanskje gi det til over jul men jeg vet rett og slett ikke om jeg vil det. Anonymkode: d1539...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg slo opp. Kom til et punkt hvor jeg omtrent avskydde han og får så og si klaus/brekker meg ved tanken om å vurdere han igjen. Anonymkode: 8b422...50a 2
ESFP Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Det går ikke over av seg selv. Du må finne ut hva som irriterer deg ved ham. Hva krangler dere om?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har mistet alle følelsene for min samboer, vi har kranglet mye i det siste, å nå kjenner jeg på at jeg ikke liker han mer. Begynner å lure på hva jeg så i han i det hele tatt, ser på han å bare kjenner ingenting. Noen som har vært borti det samme? Er dette noe som vil gå over? Jeg tenkte å kanskje gi det til over jul men jeg vet rett og slett ikke om jeg vil det. Anonymkode: d1539...8d2 følelser er ikke virkelighet, følelser er bare hva du tror og tenker om han akkurat der og ta. kvinner er svært påvirker av hormoner , østrogen og hormonbalansen påvirker kvinners følelser som en bergodalbane opp og ned hele tiden følelsene vil nok komme tilbake. men dette er et klassisk kg eksempel på hvorfor man ikke skal innblande seg for mye med kvinner . en dag elsker de deg, neste dag elsker de kristian og 1 måned etter elsker de deg igjen Anonymkode: b9fdb...fe3 2 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Ja nå var det ikke moro lenger så nå er det bare å avslutte og begynne på nytt et annet sted. Ingen vits å stå i stormen og jobbe for å få ting til å fungere, sånt driver man ikke med i dag. Kast inn håndkleet og dra videre til nestemann på lista så fort det kommer litt motstand, det ender nok bra til slutt.... Anonymkode: 17e0b...75a 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): følelser er ikke virkelighet, følelser er bare hva du tror og tenker om han akkurat der og ta. kvinner er svært påvirker av hormoner , østrogen og hormonbalansen påvirker kvinners følelser som en bergodalbane opp og ned hele tiden følelsene vil nok komme tilbake. men dette er et klassisk kg eksempel på hvorfor man ikke skal innblande seg for mye med kvinner . en dag elsker de deg, neste dag elsker de kristian og 1 måned etter elsker de deg igjen Anonymkode: b9fdb...fe3 Høres ut helt som mange menn det der. Påvirket som de er av graden av testosteron og andre hormoner. Anonymkode: 6f533...e12 8 2
Majer Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Sikker på at det ikke er forholdene rundt dere som påvirker deg? Typ bekymringer eller depresjon? Jeg har aldri mistet følelsene for noen når jeg først har fått de. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 Her er det mer som ligger bak, med tanke på at du har mistet følelser… Fortell? Anonymkode: 1886e...58a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 Det går i hvert fall ikke over av seg selv! Enten kan du gi opp, eller så kan du forsøke å gjøre noe med det. Hvis dere ikke har felles barn hadde jeg ikke giddet å forsøke. Men dersom dere har barn og han ellers er en ålreit mann kan du kanskje gjøre et forsøk på å finne ut hva som har skjedd og hva du skal gjøre med det? Anonymkode: a0374...d64 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 Er det veldig lenge siden dere hadde det bra? Har han vært stygg mot deg? Hvorfor startet dere å krangle? Er det andre grunner enn hverandre som førte til kranglene? Lite søvn? Stress på jobb? Bekymringer rundt økonomi? Kan det være en periode, at det kan hende at det kan bli bedre om dere begge er oppriktig innstilt på det? Ikke bestemme deg på forhånd hva du skal gjøre etter jul. Prøv å være innstilt på at dere kan bli glad i hverandre igjen. Ikke krangle om hvem som har rett. Det rette er å finne en løsning sammen Anonymkode: 5e19b...046
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 Har du det bra med samboer? Er du et barn? «Følelser» og forelskelse blir bort, trenger ikke sånne følelser når man genuint er glad i et menneske Anonymkode: 0cbec...009
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): følelser er ikke virkelighet, følelser er bare hva du tror og tenker om han akkurat der og ta. kvinner er svært påvirker av hormoner , østrogen og hormonbalansen påvirker kvinners følelser som en bergodalbane opp og ned hele tiden følelsene vil nok komme tilbake. men dette er et klassisk kg eksempel på hvorfor man ikke skal innblande seg for mye med kvinner . en dag elsker de deg, neste dag elsker de kristian og 1 måned etter elsker de deg igjen Anonymkode: b9fdb...fe3 Tror du må vurdere hvilke kvinner du omgås. Du beskriver mer min mann her. Han har pf borderline. Forøvrig er jeg litt enig med deg angående svært unge kvinner. Det er mye hormonpåvirket berg- og dalbane en periode av livet ja. Ikke det at tenåringsgutter er stort bedre, men joda en ustabil periode er det gjerne. Om kvinner du innleder forhold til oppfører seg slik som voksne vil jeg si at du trekkes mot en helt spesiell type kvinner. En type jeg som kvinne velger å ikke omgås, helt bevisst. Vanskelig å finne mer stabile kvinner å omgås er det absolutt ikke. Anonymkode: 3d5fd...ce2 6
NatNat Skrevet 29. oktober 2023 #14 Skrevet 29. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: følelser er ikke virkelighet, følelser er bare hva du tror og tenker om han akkurat der og ta. kvinner er svært påvirker av hormoner , østrogen og hormonbalansen påvirker kvinners følelser som en bergodalbane opp og ned hele tiden Anonymkode: b9fdb...fe3 Fordi menn er ikke påvirket av hormoner ?? ærlig talt....😄 3
tvertimot Skrevet 29. oktober 2023 #15 Skrevet 29. oktober 2023 På samme måte som at følelser for noen kan forsterkes over tid, så kan de overfor andre forsvinne. Jeg ser ingen av delene som hverken negativt eller positivt, det er bare hva som forteller oss hva som føles riktig og hva som er galt. Tenker at dersom følelsene dine for noen forsvinner, da betyr det at forholdet du er i, at det ikke er riktig. I så fall bør du avslutte forholdet, både for din egen del samt også for han. Klart dere begge to vil ha mer igjen for å være i et forhold som for begge parter føles riktigere, et forhold hvor følelsene styrkes med tiden (gjensidig), det er altså positive og gode følelser et forhold skal gi. Ingen vits i å være lengre enn nødvendig i et forhold som uansett ikke ser ut til å være riktig, da tar du i så fall fra dere begge to for en periode noe som vil komme til å være mye bedre og riktigere. Så jeg synes du skal frigi dere begge to, bare slik vil dere komme dere videre og tidligere være klar for noe nytt. Altså ingen grunn til å være i et ulykkelig forhold lengre enn dere må...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #16 Skrevet 29. oktober 2023 Her var det mye svar ser jeg, det er han som starter kranglene, han er veldig humørsyk å blir sur for alt. Eks han rydder eller vasker aldri, å når jeg rydder så tar jeg også å legger klærne til han i skapet, dette kan han bli sur for, for da finner han ikke det han skal ha. Han er ekstrem morgen gretten å lager alltid dårlig stemning, mener at det er jeg som roter vekk tingene hans hvis det er noe han ikke finner, han gir alltid meg skylden på alt, innser at han bare er slik mot alle, han gjør ingenting galt. Han er veldig glad i øl, det er helt greit det men jeg synes ikke noe om at han drikker 3/4 øl hver ensete dag. Kranglene er for det meste om at han er misfornøyd å jeg gidder ikke mer, jeg orker ikke å føle at det er jeg som alltid gjør feil. Tror rett og slett all denne små nebbingen fra han har gjort at jeg ikke liker han mer, jeg gruer meg til å komme hjem å ender opp med å jobbe masse overtid i stedet. hilsen TS Anonymkode: d1539...8d2 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #17 Skrevet 29. oktober 2023 Selvfølgelig går det over! Ingen forhold er en "dans på roser". Anonymkode: 16fa9...545
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #18 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig går det over! Ingen forhold er en "dans på roser". Anonymkode: 16fa9...545 Uff, nå ser jeg at han har alkoholproblemer.. Da blir det noe annet ja.. Anonymkode: 16fa9...545
Anonym2007 Skrevet 29. oktober 2023 #19 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Her var det mye svar ser jeg, det er han som starter kranglene, han er veldig humørsyk å blir sur for alt. Eks han rydder eller vasker aldri, å når jeg rydder så tar jeg også å legger klærne til han i skapet, dette kan han bli sur for, for da finner han ikke det han skal ha. Han er ekstrem morgen gretten å lager alltid dårlig stemning, mener at det er jeg som roter vekk tingene hans hvis det er noe han ikke finner, han gir alltid meg skylden på alt, innser at han bare er slik mot alle, han gjør ingenting galt. Han er veldig glad i øl, det er helt greit det men jeg synes ikke noe om at han drikker 3/4 øl hver ensete dag. Kranglene er for det meste om at han er misfornøyd å jeg gidder ikke mer, jeg orker ikke å føle at det er jeg som alltid gjør feil. Tror rett og slett all denne små nebbingen fra han har gjort at jeg ikke liker han mer, jeg gruer meg til å komme hjem å ender opp med å jobbe masse overtid i stedet. hilsen TS Anonymkode: d1539...8d2 Så leit å høre at du har det sånn. Har du forsøkt å snakke med han om disse tingene? Hvis du har det og han allikevel fortsetter på samme måte skjønner jeg godt at du ikke orker å leve sånn lenger. Håper det ordner seg på best mulig måte for deg.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #20 Skrevet 29. oktober 2023 Men TS, han har vel ikke alltid vært så sur og utrivelig eller? Prøv å husk gode ting ved han og minn han på disse. De fleste menn får tilfredsstillelse av å gjøre partneren sin lykkelig. Sliter han ellers med noe som gjør at han blir så sur? Det er jo ikke normalt. Alkoholforbruket må absolutt ned, det bidrar heller ikke til at han får det noe bedre. Ville forsøkt profesjonell hjelp eller å snakke skikkelig sammen og lage en type avtale dere imellom. Han må forstå at du for alvor vurderer å avslutte forholdet. Husk bare at følelsene går opp og ned, du må tenke gjennom ulemper og fordeler med fornuften din. Følelsene dine er nok borte nå fordi han ikke gir deg noe positivt. Hvis du virkelig bryr deg om han prøver du å hjelpe han til å bli bedre/få det bedre først før du bare gir opp. Anonymkode: 3fe0e...f5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå