AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg har fått det jeg tror er svartsopp rundt vinduene der jeg leier. Særlig i 2 etg,hvor soverommene er. Vasker på innsiden,men utenfor ser det ikke bra ut. Har sagt ifra til huseiers kone. Hennes respons var : tror ikke xx skal høytrykksspyle veggen nå før vinteren ,men skal si ifra. Lufter du ? Ja,gjør faktisk det 🙄 Sønnen min er allergisk av seg ellers og legger seg ofte i stua fordi han blir tett på rommet sitt. Dette sa jeg til henne... Ennå ikke hørt noe fra utleier . ( hennes mann ) Vi bor i samme bygning. Hun sa bare: vi sliter med kondens på vinduene. Og det er sant. Alle vinduene kondenserer. Men ,har ikke utleier et ansvar her ?? 😪 Anonymkode: 4d08c...c22 1
Fountaine Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Når det er helsefarlig så har jo utleier et ansvar. Den soppen kommer sannsynligvis på grunn av dårlig ventilasjon, så hvordan er ventilasjonen?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Utleier som må fikse dette ja. Men jeg hadde nok kjøpt en luftavfukter eller noe sånt i mellomtiden. Er det en gammel bolig? Anonymkode: e1317...804
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Utleier som må fikse dette ja. Men jeg hadde nok kjøpt en luftavfukter eller noe sånt i mellomtiden. Er det en gammel bolig? Anonymkode: e1317...804 Vet ikke. ( sånn opprinnelig ) Om de har pusset opp eldre hus ,eller hva. Men arbeidssomme folk. De har liksom ting på stell,så derfor jeg undrer meg over responsen. Vi har et langt og ordnet leieforhold bak oss. Snart 10 år. Men vi omgås ikke privat. Kun hyggelig prat.Så jeg føler meg brysom dersom jeg presser på her..selv om jeg ikke burde det. Mest brysom på deres vegne..om bordet var snudd ville hvertfall jeg tatt en tlf i det minste..og selvsagt fått behandlet den veggen. De er veldig aktive på eiendommen ellers. Så dette er bare merkelig. Ja, skal kjøpe både avfukter- og luftrenser , kommer de i ett ? ! 🤪😅 Anonymkode: 4d08c...c22 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Fountaine skrev (32 minutter siden): Når det er helsefarlig så har jo utleier et ansvar. Den soppen kommer sannsynligvis på grunn av dårlig ventilasjon, så hvordan er ventilasjonen? Føler jeg lufter vanlig( via vindu) . Om natten også.Derimot er dørene ofte igjen,så katten ikke skal legge seg i sengene våres. Anonymkode: 4d08c...c22
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke. ( sånn opprinnelig ) Om de har pusset opp eldre hus ,eller hva. Men arbeidssomme folk. De har liksom ting på stell,så derfor jeg undrer meg over responsen. Vi har et langt og ordnet leieforhold bak oss. Snart 10 år. Men vi omgås ikke privat. Kun hyggelig prat.Så jeg føler meg brysom dersom jeg presser på her..selv om jeg ikke burde det. Mest brysom på deres vegne..om bordet var snudd ville hvertfall jeg tatt en tlf i det minste..og selvsagt fått behandlet den veggen. De er veldig aktive på eiendommen ellers. Så dette er bare merkelig. Ja, skal kjøpe både avfukter- og luftrenser , kommer de i ett ? ! 🤪😅 Anonymkode: 4d08c...c22 luftrenser vil skape mer fukt, så ikke ha det i en bolig med mugg. Anonymkode: 85335...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg skjønner ikke helt jeg . Svartsoppen er forsvunnet på innsiden, men du klager på svartsopp på utsiden av vinduene? Det er ikke helseskadelig for deg at det er svartsopp på utsiden av huset. Be evt. huseier om å få kjøpe en avfukter, men jeg ser ikke helt problemet. Anonymkode: e9b07...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): luftrenser vil skape mer fukt, så ikke ha det i en bolig med mugg. Anonymkode: 85335...ee5 Gjør den 😬? Anonymkode: 4d08c...c22
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt jeg . Svartsoppen er forsvunnet på innsiden, men du klager på svartsopp på utsiden av vinduene? Det er ikke helseskadelig for deg at det er svartsopp på utsiden av huset. Be evt. huseier om å få kjøpe en avfukter, men jeg ser ikke helt problemet. Anonymkode: e9b07...3ae Den er IKKE forsvunnet må innsiden. Jeg vasker den vekk støtt og stadig. Og ikke bare i 2.etg. Men der er den verst. Anonymkode: 4d08c...c22 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den er IKKE forsvunnet må innsiden. Jeg vasker den vekk støtt og stadig. Og ikke bare i 2.etg. Men der er den verst. Anonymkode: 4d08c...c22 Husk å vask med klorin! Anonymkode: d4a4f...51c 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Den er IKKE forsvunnet må innsiden. Jeg vasker den vekk støtt og stadig. Og ikke bare i 2.etg. Men der er den verst. Anonymkode: 4d08c...c22 Hvis du vasker den vekk ned klorin, og den er borte til neste vasking så er den jo ikke farlig. Er det noe jeg ikke skjønner her? Anonymkode: e9b07...3ae
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du vasker den vekk ned klorin, og den er borte til neste vasking så er den jo ikke farlig. Er det noe jeg ikke skjønner her? Anonymkode: e9b07...3ae Ja. Hvis sønnen blir tett på.rommet sitt, tenker jeg der er noe mer. Har de malt over mugg? Hva er inne i veggene? Hadde nok flyttet. Kjenner folk som har blitt alvorlig syke av mugg Anonymkode: 4c1f3...32a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Skrevet 29. oktober 2023 Lukter det muggen? Klor dreper svartsopp. Anonymkode: f4be1...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå