Gå til innhold

8 mnd baby - mannen ute nesten hver helg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte «lar» dere mannen gå ut på byen? Jeg er hjemme i permisjon og han jobber. Han ønsker å gå ut på et eller annet nesten hver helg, hvertfall annenhver helg og jeg føler jeg må si ja. Når han er ute sender han ikke meldinger og spør hvordan vi har det. Han kommer hjem innen rimelig tid (00-00.30) men om han er på jobbreise f.eks. er han ute så lenge som mulig og sender ikke melding mens han er ute eller når han er tilbake på rommet. Jeg er utslitt med baby som er meget aktiv og sover ikke fordi hen holder på å få tenner. Kjenner jeg blir mektig forbanna over at han er så egoistisk.  Eller er jeg urimelig? Er dette vanlig? 

Anonymkode: 55b9e...aa7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte gikk han på byen før dere fikk barn? 

Anonymkode: 28a9f...9a5

• Liker 2
Skrevet

Hadde latt ham gå ut få helger det første året. Max 2 om det var jobbfest ol. Heldigvis drikker min mann knapt alkohol. 

Anonymkode: 3e60b...6cd

Skrevet

Skynd deg å gå ut før ham noen helger på rad, så han blir alene hjemme.
En mann som ikke er far er ikke noe å ha. Han har en del å bevise for å kunne bli boende.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Før barn var vi begge mye ute sammen. Nå føler jeg at mitt liv har forandret seg totalt, men hans er nesten det samme. Føles til tider veldig ensomt og føler ikke han prioriterer oss. Han er jo hjemme en del, men føler ikke han velger oss om det gir mening. Jeg kan ikke egentlig gå ut fordi jeg ammer og baby tar ikke flaske. 

Anonymkode: 55b9e...aa7

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet

Det hadde ikke vært aktuelt her. Han går jo glipp av barnets første leveår slik. Sikker måte å ødelegge forholdet også, du blir jo nærmest som en alenemor 

Anonymkode: e9a33...6b9

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Helg er familietid her i huset. Mannen har vært ute 2 ganger hittil i år.. barnet er 3 år. Første året var ingen av oss ute. Jeg går sjeldent ut , kanskje 1 gang i året 😅

Anonymkode: 96627...bf2

• Liker 4
Skrevet

Hadde gitt han beskjed om at det ikke er aktuelt å holde på slik. Enten får han begynne å ta ansvar eller bli singel. Kan jo like greit være dét når han er så mye vekk og legger ansvaret på deg uansett.

Anonymkode: 70769...74f

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er mitt verste mareritt; en mann som gjør meg til en masekjærring fordi han ikke forstår familiens behov.. Hadde personlig ikke takla det. Synes synd på deg.. Håper du klarer å få han til å forstå din side av ting. Heldigvis er han ikke ute så lenge da, det kunne jo vært verre, men allikevel. Hadde ikke likt det 😔 

Anonymkode: b6363...773

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Be han om å vokse opp å slutte å oppføre seg som en tenåring. Han er pappa nå. Begynn å ta vare på helse økonomi osv be han om å ikke bruke penger og energien sin på sånt tull nå barnsligt!

Anonymkode: e4fb0...498

• Liker 4
Skrevet

Står han ikke opp om morgenen pga dette er det jo ikke greit, for man deler virkelig på det. 

• Nyttig 3
Skrevet

Om du forsatt har behov for og gå ut hver helg, ikke skaff barn. Er det en selvfølgelig at han skal dra ut hver helg? Er det ikke det på tide og være hjemme litt i helgen og bruke på barnet og samboeren som ikke har samme mulighet som deg, og bruke litt tid på henne også. Hadde ikke giddet selv, har vært med en sånn, men var han ikke ute i helgene, så var han hos venner. 

Anonymkode: 52f22...89f

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange lignende tråder jeg har lest om om fedre som tror de har fribillett til å gjøre hva de vil etter de blir fedre. 
Hvordan forbereder dere hverandre på å bli foreldre , og hvilke avtaler gjør dere på forhånd sånn at dere kan slå i bordet etterpå hvis avtalen ikke blir holdt ?  
Hvorfor tør dere ikke å sette gubben til veggs når han oppfører seg som en drittsekk ? 
Jeg vet at det finnes mange flinke fedre som rister på hodet av desse idiotene som ikke tar ansvar på hjemmebane. 
De partynissene står ikke så høyt i kurs i omgangskretsen som de tror 

Anonymkode: f41c5...909

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja… jeg vet ikke. Jeg er mann med barn. Har alltid gått mye ut og det har egentlig vært uproblematisk. Nå går jeg sjelden utfor å feste da. Men ofte ut på en konsert eller noe. Sikkert 1 gang i uka i snitt opp igjennom årenen. Og oftere i ukedagene enn i helgene forsåvidt, men det er vel ikke vesentlig. Om jeg er hjemme rundt midnatt og drikker lite eller ingen alkohol er det jo uproblematisk å stå opp dagen ette, enten man skal på jobb eller ta seg av barn. 
så jeg tenker at det å gå ut i seg selv trenger vel ikke være noe problem. Fyll og slikt er jo usjarmerende uansett om dere har barn eller ikke i mine øyne.

Anonymkode: 99905...ee7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja… jeg vet ikke. Jeg er mann med barn. Har alltid gått mye ut og det har egentlig vært uproblematisk. Nå går jeg sjelden utfor å feste da. Men ofte ut på en konsert eller noe. Sikkert 1 gang i uka i snitt opp igjennom årenen. Og oftere i ukedagene enn i helgene forsåvidt, men det er vel ikke vesentlig. Om jeg er hjemme rundt midnatt og drikker lite eller ingen alkohol er det jo uproblematisk å stå opp dagen ette, enten man skal på jobb eller ta seg av barn. 
så jeg tenker at det å gå ut i seg selv trenger vel ikke være noe problem. Fyll og slikt er jo usjarmerende uansett om dere har barn eller ikke i mine øyne.

Fikk barnas mor anledning til å gjøre det samme da, eller la du på denne måten beslag på å gå ut på helg? 

Anonymkode: e9965...d60

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uproblematisk for deg antar jeg at du mener. 

Min mann holdt også på slik da barna var små. Det var ikke uproblematisk for meg eller økonomisk. Faktisk ikke for ham heller, men det var han ikke bevisst før det gikk galt. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor mange lignende tråder jeg har lest om om fedre som tror de har fribillett til å gjøre hva de vil etter de blir fedre. 
Hvordan forbereder dere hverandre på å bli foreldre , og hvilke avtaler gjør dere på forhånd sånn at dere kan slå i bordet etterpå hvis avtalen ikke blir holdt ?  
Hvorfor tør dere ikke å sette gubben til veggs når han oppfører seg som en drittsekk ? 
Jeg vet at det finnes mange flinke fedre som rister på hodet av desse idiotene som ikke tar ansvar på hjemmebane. 
De partynissene står ikke så høyt i kurs i omgangskretsen som de tror 

Anonymkode: f41c5...909

En avtale om hvordan man skal oppføre seg når man får barn er ikke akkurat mye verdt. Jeg fikk en ørefik da jeg påpekte hva vi ble enige om før jeg ble gravid.

Anonymkode: 52750...349

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk barnas mor anledning til å gjøre det samme da, eller la du på denne måten beslag på å gå ut på helg? 

Anonymkode: e9965...d60

Hun har alltid kunnet gå ut så mye hun vil. Og om du leser så har alltid gått mer ut i ukene enn i helgene. Jeg ser ikke helt problemet med å gå ut om man ikke overkjører hverandre. Det å gå på fylla og ligge som et slakt dagen etter ha vi aldri drevet med uansett.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, Trolltunge said:

Uproblematisk for deg antar jeg at du mener. 

Min mann holdt også på slik da barna var små. Det var ikke uproblematisk for meg eller økonomisk. Faktisk ikke for ham heller, men det var han ikke bevisst før det gikk galt. 

Det har vært uproblematisk for alle. Vi har vært sammen i 25 år nå og barna vokser til. Vi bor midt i byen og det er naturlig å benytte seg av byen også på kvedstid. Det går helt fint om man har dialog, er moderat med alkoholen og kommer seg opp dagen etter. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har vært uproblematisk for alle. Vi har vært sammen i 25 år nå og barna vokser til. Vi bor midt i byen og det er naturlig å benytte seg av byen også på kvedstid. Det går helt fint om man har dialog, er moderat med alkoholen og kommer seg opp dagen etter. 

Hadde nå likt å høre hva fruen følte om dine prioriteringer da barna var små, selv om du iallefall fremstiller det som at du var noe mer bevisst enn de mest egoistiske fedre.

Vi holder også fremdeles sammen. Hadde nylig en rund feiring for min kjære, og i taler måtte han både fra meg og andre tåle å høre at det var godt han var blitt en god og moden partner med årene, for det var ikke en status han hadde hos noen som yngre. 

Det er altfor mye egoisme hos altfor mange menn i år som da faller svært tunge på kvinner. Å tro at andre, inkludert barn, ikke opplever og vurderer deretter er ofte naivt. Min mann har fått passet sitt påskrevet av både barn, venner og familie, og den som kom ut av slikt med æren i behold for evig og alltid er meg. Våre barn er glade i sin far, men beundring av han som far er det derimot så som så med, selv om han ble bra med årene. Min sønn skal ikke være som sin far når han får familie, og min datter skal absolutt ikke ha en mann som sin far når hun stifter familie. Det er en respekt for meg som forelder som min mann aldri kan få. Meg spør de om råd, mens de aksepterer at far gir råd, og så vender de seg til meg for å faktisk få råd. Han har ikke kredibilitet. Min mann synes det er noe sårt, men man ligger som man reder. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...