Gå til innhold

Dere med klistremerkebaby, når kunne den legges for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvor gammel var den da du kunne legge den for kvelden uten at du måtte legge deg samtidig?

Anonymkode: 50a3c...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 mnd. Da skulle jeg begynne på jobb igjen, og vi begynte øve med at far tok over leggingen. Hun måtte lenge bysses i søvn og så legges ned, men da hun var ca 9 mnd klarte hun sovne i senga selv også. 

Anonymkode: 90177...3fa

Skrevet

Rundt året, begynte han å sove et greit strekk om kvelden :) Sov da kanskje 19-23 feks, så jeg fikk noen timer for meg selv. 

Jeg la meg ikke med han før dette heller, men sprang jo da opp og ned trappa som en jojo hver halvtime før jeg la meg 😅 Jeg var alene med han, og alt av husarbeid etc - så å legge seg kl 19 gikk bare ikke. Derfor «jojo-opplegget». 

Anonymkode: 55281...c3c

Skrevet

Eldste ved seks måneder.

Yngste var nesten 1,5 år. 

Anonymkode: 80dcd...eee

Skrevet

Hun var 15 måneder før hun klarte å ligge alene fram til jeg la meg🙈

Anonymkode: 23e55...574

Skrevet

Ca 8 mnd, da pappaen gikk ut i perm og tok nettene :) 

Anonymkode: 005e8...205

Skrevet

Ett år, da klarte jeg ikke mer samsoving uten søvn.

Anonymkode: 9862f...c7e

Skrevet

5 år

Anonymkode: 3680b...f9d

Skrevet

5-6 år

Anonymkode: ab519...2de

Skrevet

1,5 år ca. Det som fungerte for oss gjennom den perioden var at en av oss voksne la oss med barnet og samsov. Kjedelig med lite voksentid men det var jo heldigvis bare for en periode. Nå er barnet tenåring og ofte oppe senere enn oss voksne 😂

Anonymkode: 250f6...92a

Skrevet

Begynte øvingen ved 5mnd og var nok akkurat kommet dit at vi bare kunne gå ut av rommet ved 7mnd alder. 

Etter det har det vært perioder med hvor mye barnet har trengt støtte til å finne søvn, og det kommer nok til å svinge et par år fremover også vil jeg tro.

Anonymkode: 19987...2ee

• 3 uker senere...
Skrevet

Min toåring sovner fortsatt ikke uten å ligge tett inntil meg eller mannen.  Bruker ca 1 time på legging hver kveld. Når han sovner sover han alt mellom en til fire timer før han våkner og må legges på nytt. 

Tilbringer mye tid i sengen, for å si det slik. 

Anonymkode: 83fd7...f12

• Liker 2
Skrevet

8 mnd. Da begynte han plutselig å sove tungt og sammenhengende. 

Anonymkode: 7e5ec...152

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min toåring sovner fortsatt ikke uten å ligge tett inntil meg eller mannen.  Bruker ca 1 time på legging hver kveld. Når han sovner sover han alt mellom en til fire timer før han våkner og må legges på nytt. 

Tilbringer mye tid i sengen, for å si det slik. 

Anonymkode: 83fd7...f12

Du er ikke alene❤️ har en på 2 år og 4 mnd. som må ha oss på rommet for å sovne, bruker en halvtime på en god dag og 1,5 time på en dårlig dag, men i snitt en time om dagen her også. Prøver å bruke tiden på å slappe av, ha en podcast eller lydbok på øret og later bare som jeg sover etter at vi har kost ferdig og snakket litt om dagen😅 det kommer da alltids en dag hvor de ikke vil ha oss i senga si😂

Anonymkode: 65ae3...9aa

Skrevet

11 mnd

Anonymkode: 6a9b9...ba2

Skrevet

Når barnet var 1,5 var jeg så lei og så frustrert og lei meg så jeg prøvde ut ferberens metode. Gikk inn til han hvert femte minutt for å roe ned og fortelle at jeg var her.. den første kvelden dreiv vi på 45 min. Andre kvelden tok det 20 min. Og en god stund etter det tok det 10-15 minutter… nå har vi drevet i noen mnd, og det er ikke en lyd når vi legger han ned og synger og går ut. Sovner ganske kjapt. De merker det i bhg også, han finner søvnen selv uten å tulle og forstyrre de andre.

Jeg har alltid vært totalt imot denne metoden, men jeg ble helt desperat.. det hadde jo en utrolig virkning for vår del. Og hadde jeg ikke gjort det hadde vi nok liggi med han enda.. dette er jo barn nr2 så vi har en fra før, og en til på tur. Da er det jo deilig at barna kan finne søvnen selv etter sang og nuss..

Anonymkode: db9a8...e34

• Liker 1
Skrevet

Min er 10, foretrekker enda at jeg er der♥️😂 Neida, rundt 2-3 år løsna det litt:) 

Anonymkode: 72363...c77

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når barnet var 1,5 var jeg så lei og så frustrert og lei meg så jeg prøvde ut ferberens metode. Gikk inn til han hvert femte minutt for å roe ned og fortelle at jeg var her.. den første kvelden dreiv vi på 45 min. Andre kvelden tok det 20 min. Og en god stund etter det tok det 10-15 minutter… nå har vi drevet i noen mnd, og det er ikke en lyd når vi legger han ned og synger og går ut. Sovner ganske kjapt. De merker det i bhg også, han finner søvnen selv uten å tulle og forstyrre de andre.

Jeg har alltid vært totalt imot denne metoden, men jeg ble helt desperat.. det hadde jo en utrolig virkning for vår del. Og hadde jeg ikke gjort det hadde vi nok liggi med han enda.. dette er jo barn nr2 så vi har en fra før, og en til på tur. Da er det jo deilig at barna kan finne søvnen selv etter sang og nuss..

Anonymkode: db9a8...e34

Dette var oppløftende. :) Hører mange som sier at metoden funker, og jeg tenker det er en relativt skånsom metode som er fin å bruke når barna faktisk begynner å bli så store som 1,5 år og oppover. 

Terskelen for å ta jobben er derimot litt høy for vår del. Redd det blir mye styr i lang tid og det har vi rett og slett ikke kapasitet eller ork til i hverdagen med full jobb og nytt barn på vei. Jeg er dessuten alene med barnet 3 netter i uka... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...